Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:03:06 GMT

کرونا و افزایش میل به مرگ در میان دانش‌آموزان هلندی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۴۶۲۰

کرونا و افزایش میل به مرگ در میان دانش‌آموزان هلندی

به گزارش ایرنا، مطالعه مشترک موسسه دولتی بهداشت عمومی (RIVM)، مراکز بهداشتی منطقه ای (GGD) و موسسه مراقبت از اعتیاد تریمبوس، حاکیست که یک چهارم دانشجویان هلند در مقطعی ترجیح‌ داده‌اند بمیرند.

این مطالعه که با عنوان «نظارت بهداشت روانی و مصرف مواد برای دانشجویان» در طول موج سوم کرونا در بهار ۲۰۲۱ و بین حدود ۲۸ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها و کالج‌ها (HBOs) صورت گرفته است نشان می‌دهد که بیش از نیمی (۵۱ درصد) از شرکت کنندگان در سال گذشته دچار مشکلات سلامت روان شده و ۱۲ درصد در حد جدی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تحقیقات صورت گرفته درصد زیادی از دانش‌آموزان مشکلاتی مانند خستگی، تنهایی و فشار کار را تجربه کرده‌اند. اما ۲۶ درصد گفته‌اند که گاهی ترجیح داده‌اند بمیرند.  این اولین بار است که سلامت روان دانش آموزان در کل هلند مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر آموزش هلند آمار منتشر شده را "نگرانی بزرگ" خواند و گفت: ما به همراه دانشجویان، کالج‌ها، دانشگاه‌ها، خدمات سلامت روان و محققان با بیشترین فوریت روی این موضوع کار خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: ما با برنامه آموزش ملی فعالیت‌هایی را برای بهبود سلامت روان دانش‌آموزان آغاز کرده‌ایم، اما این مساله باید پیگیری شود.  وزیر آموزش هلند استرس و فشاری را که بر دانشجویان وارد می‌شود،  بیش از مساله تحصیل دانست و گفت: وضعیت مالی آن‌ها، چشم‌انداز بازار کار و مسکن نقش تعیین‌کننده‌ای در مشکلات سلامت روان آن‌ها ایفا می‌کند.

«لیزان دی روس» رئیس انجمن ملی دانشجویان هلند هم عنوان که از نتایج این افکار سنجی شوکه شده است. وی افزود که با این آمار کسی نمی‌تواند منکر مشکلات سلامت روان دانشجویان شود.

این درحالیست که آمار ابتلا به کرونا در اروپا بار دیگر رو به افزایش است و دولت هلند درصدد افزایش محدودیت‌های اجتماعی است. طبق گزارش‌های منتشر شده در شبانه روز گذشته بالغ بر ۱۲ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

برچسب‌ها هلند ویروس کرونا اتحادیه اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هلند ویروس کرونا اتحادیه اروپا هلند ویروس کرونا اتحادیه اروپا دانش آموزان سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مولوی گفت: در سال تحصیلی جدید پیش بینی می‌شود بیش از دو میلیون کتاب توزیع شود که توزیع مطلوب آن در گروی همکاری والدین و مدیران مدارس است.
او افزود: البته ۹۰ درصد ثبت نام به موقع انجام می‌شود ولی همان ۱۰ درصد نیز باید به موقع ثبت نام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • افزایش حضور روانشناسان در بخش‌های مختلف پلیس
  • جانشین کلوپ از هلند می‌آید
  • تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان