Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌ جمهور بلاروس و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در پی بحران پناهجویان در مرز‌های بلاروس و لهستان تماسی تلفنی برقرار کردند.

مرکل و لوکاشنکو در این تماس که حدود ۵۰ دقیقه به طول انجامید، در مورد چشم انداز حل بحران مهاجران و ارائه کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها به بحث و گفتگو پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، آن‌ها موافقت کردند که تماس‌های خود را برای حل این بحران ادامه دهند.

این تماس در حالی صورت می‌گیرد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر اعلام کرده بود که این اتحادیه به زودی تحریم‌های جدیدی را علیه بلاروس به دلیل بحران پناهجویان اعمال خواهد کرد.

اتحادیه اروپا، بلاروس را متهم می‌کند که هزاران پناهجو را به عبور از مرز‌های این کشور برای ورود به کشور‌های اروپایی تشویق می‌کند و ممکن است تحریم‌های جدیدی را علیه مینسک و شرکت‌های هواپیمایی که مهاجران را حمل می‌کنند، اعمال کند.

مرز لهستان و بلاروس پس از آن که هزاران پناهجو برای عبور از آن به سمت لهستان حرکت کردند، شاهد تنش بود که مرزبانان لهستانی با استقرار هزاران سرباز اضافی موقعیت خود را تقویت کردند تا از عبور این مهاجران جلوگیری کنند.  

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان بین المللی مهاجرت نیز از وضعیت مهاجران در مرز بلاروس و لهستان ابراز نگرانی کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: الکساندر لوکاشنکو آنگلا مرکل بحران پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی

برخی از پناهجویان افغانستانی در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغانستانی بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از ۱۰ سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس