Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:12:31 GMT

کاهش ۱۳.۷ درصدی معاینات نزاع در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۴۹۹۳

کاهش ۱۳.۷ درصدی معاینات نزاع در لرستان

ایسنا/لرستان سرپرست پزشکی قانونی لرستان گفت: در شش ماهه امسال شاهد کاهش ۱۳.۷ درصدی معاینات نزاع (جسمانی) در استان بودیم.

دکتر محمدرضا فارسی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال ۷۸۵۰ مورد معاینات ناشی از نزاع (جسمانی) در پزشکی قانونی استان انجام شده که از این تعداد ۵۶۷۶ مرد و ۲۱۷۴ زن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:  این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۹۹) که آمار مراجعین نزاع به پزشکی قانونی۹۱۰۱ نفر بوده، ۱۳.۷درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سرپرست پزشکی قانونی لرستان با تاکید بر اینکه اقدام درمانی بر معاینات پزشکی قانونی ارجح است، افزود: صدمات و جراحات ایجاد شده در مصدومان معمولاً تا چند روز بعد از نزاع همچنان باقی است و نیازی به فوریت در معاینه آنها نیست، لذا جهت معاینه از جابجا کردن مصدومان که خطر خونریزی و ایجاد عفونت زخم دارند خودداری کنید.

فارسی نژاد بیان کرد: هنگام مراجعه بهتر است لباس‌های گشاد و راحت بر تن کرد تا معاینه براحتی صورت پذیرد.

در پزشکی قانونی اقدامات درمانی صورت نمی گیرد

وی گفت: در پزشکی قانونی اقدامات درمانی صورت نمی گیرد، لذا اولویت اول برای مصدومین ناشی از تصادف یا منازعه که نیازمند اقدامات درمانی هستند، مراجعه به مراکز درمانی جهت انجام اقدامات لازم می باشد چرا که تأخیر در درمان می تواند جان مصدوم را به مخاطره بیاندازد.

این مسئول عنوان کرد: انجام اقدامات درمانی و ترمیم جراحت و... باعث تضییع حق مصدوم نمی‌شود و پزشکی قانونی با اخذ مستندات درمانی نوع صدمات را تعیین و به مرجع قضایی یا انتظامی اعلام می‌کند.

فارسی نژاد ادامه داد: از نظر قانونی آنچه که در میزان دیه یا ارش صدمات مؤثر است نوع صدمه، عمق جراحت و برخی خصوصیات آن می باشد لذا داشتن ظاهر خون آلود و... نه تنها تأثیری در نظریه کارشناسی پزشکی قانونی نخواهد داشت بلکه معاینه دقیق تر جراحت را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی اخذ مدارک بیمارستانی، کلیشه‌های رادیوگرافی، جواب آزمایشات پاراکلینیک و گه‌گاه انجام مشاوره با متخصصین رشته‌های مختلف پزشکی جهت تعیین دقیق‌تر تعداد و نوع صدمات و جلوگیری از تضییع حقوق می‌شود لذا شهروندان با صبر و شکیبایی در جمع‌آوری و ارائه مستندات در حفظ حقوق خود کارشناسان پزشکی قانونی را یاری کنند، اضافه کرد: داشتن معرفی نامه از مراجع قضایی یا انتظامی جهت پذیرش و ارائه نظر پزشکی قانونی الزامی است.

سرپرست پزشکی قانونی لرستان بیان کرد: در مراجعه به پزشکی قانونی کارت شناسایی معتبر، مستندات پزشکی و بیمارستانی و کارت بانکی جهت پرداخت الکترونیکی به همراه لازم است.

نظریه کارشناسی پزشکی قانونی صرفاً برای بهره‌برداری مراجع قضایی صادر می‌شود

فارسی نژاد با اشاره به اینکه نظریه کارشناسی پزشکی قانونی صرفاً برای بهره‌برداری مراجع قضایی صادر می‌شود، بیان کرد:اعلام مندرجات آن به ارباب رجوع ممنوع بوده و مرجع قضایی پس از وصول نظریه پزشکی قانونی، در صورت صلاحدید، آن را در اختیار ارباب رجوع قرار می دهد تا در صورت داشتن اعتراض به نظریه مذکور، اعلام نماید.

وی گفت:  طول درمان تأثیری در میزان دیه یا ارش صدمات ندارد و اصولا امروزه توسط پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود.

سرپرست پزشکی قانونی لرستان هدف از دادن زمان معاینه مجدد جهت تعیین سرنوشت جراحت است که آیا جراحت یا صدمه به صورت بدون عیب التیام می‌یابد و یا اینکه با التیام نامطلوب موجب ایجاد نقص عضو می شود، خاطر نشان کرد: در صورتی که جراحت یا صدمه نقص عضوی برجای گذارد علاوه بر دیه مقدر (که در رأی دادگاه اعلام خواهد شد) پزشکی قانونی برای آن ارش تعیین می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی لرستان نزاع و درگیری نزاع ایسنا اقدامات درمانی فارسی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم

ایسنا/لرستان استاندار لرستان از بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی استان در دولت سیزدهم خبر داد.

ابوطالب شفقت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان نیایش خرم‌آباد با اشاره به روند مطلوب پیشرفت پروژه‌های خدمات درمانی در لرستان و توجه به همه شهرهای استان گفت: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در لرستان مطلوب است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در استان در دولت سیزدهم بهره برداری شده است، افزود: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۶.۵ برابر قبل بوده که این روند مطلوب است.

وی افزود: فرماندار، شهردار بروجرد و اداره‌کل مسکن و شهرسازی لرستان باید در اولین فرصت زمینی را برای ایجاد یک بیمارستان در این شهرستان فراهم کنند تا در سفر دوم رئیس جمهور به استان شاهد کلنگ‌زنی بیمارستانی در سطح این شهرستان با حضور رئیس جمهور یا نمایندگان آیت‌الله رئیسی باشیم.

استاندار لرستان افزود: بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شد و تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیک داشت که طی ۲ سال و نیم اخیر این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده است.

شفقت افزود: امیدواریم با فراهم کردن امکانات این بیمارستان سال آینده به بهره‌برداری برسد چراکه این مجتمع بزرگ بهداشتی درمانی است که شامل اسکان بیماران و همراهان آنهاست و با حمایت ویژه به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به لرستان گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های استان باید بررسی و طرح‌های مختلف شهرستان‌ها بازدید شود و پس از آن اعلام خواهیم کرد تا میزبان رئیس جمهور باشیم؛ بنابراین زمان دقیقی برای این سفر پیش بینی نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله