Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی در یک نشست خبری تأیید کرد که هفته گذشته یک فروند بالگرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در فاصله ۲۵ یاردی (۲۳ متری) ناو آمریکایی یو‌اس‌اس اسکس در دریای عمان پرواز کرده است.

به گزارش تسنیم، سخنگوی پنتاگون در این خصوص به خبرنگاران گفت: «ما می‌توانیم تأیید کنیم که یک بالگرد ایرانی در خلیج عمان به ناو یو‌اس‌اس اسکس نزدیک شد و اقدام به اجرای عملیات درفاصله ۲۵ یاردی عرشه ناو به‌گونه‌ای غیرایمن و غیرحرفه‌ای کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مقام آمریکایی با اعلام اینکه بالگرد ایرانی ۳ بار در اطراف ناو یو‌اس‌اس اسکس پرواز کرده است، مدعی شد: «این اقدام خطرناک بود، زیرا می‌توانست منجر به اشتباه محاسباتی شود.»

روز شنبه رسانه‌های ایرانی و خارجی ویدیو‌هایی از پرواز بالگرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بر فراز ناو آمریکایی یواس‌اس اسکس در جریان رزمایش ذوالفقار در دریای عمان منتشر کرد.

رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ هفته گذشته با حضور یگان‌های مختف ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار و سناریو‌های مختلف جنگ دریایی دور از سواحل ایران در آن تمرین شد. این رزمایش با به‌کارگیری قسمتی از توان رزم نیرو‌های زمینی، دریایی، هوایی و پدافند ارتش در منطقه وسیعی از شرق تنگه هرمز تا پسابندر در مرز ایران و پاکستان و در دریا نیز تا مدار ۱۰ درجه شمالی و بخشی از دریای سرخ برگزار شد.

در این رزمایش ایرانی‌ها قایق‌های تندرو در پهنه دریا و نظامیان سوار شدن بر بالگرد‌ها و نیز عملیات چتربازی کماندو‌ها را به نمایش گذاشتند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سخنگوی پنتاگون وزارت دفاع آمریکا صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، با انتشار تصاویری از برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با زنان و دختران معترض در دانشگاه‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس، به اظهارات دو رو و متزورانه رئیس‌جمهور این کشور درباره زنان و دختران ایرانی پرداخت.

متن این پیام به شرح زیر است:

حقوق بشر آمریکایی: پیام نوروزی بایدن: آمریکا همچنان در کنار زنان شجاع ایرانی خواهد ایستاد، زنانی که برای آزادی‌های خود مبارزه می‌کنند و ما به همراه شرکایمان، مقام‌های ایرانی را در قبال نادیده گرفتن حقوق بنیادین بشر پاسخگو خواهیم کرد!

چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد…

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • عرض و طول سرزمین‌های اشغالی تحت اشراف سلاح‌های ایرانی است
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • ۱۵۰۰ عمره‌گزار ایرانی از فرودگاه جده بازگشتند
  • اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار