Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:25:35 GMT

سفرهای هوشمند و شرط اجباری کارت واکسن

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۵۰۷۳

سفرهای هوشمند و شرط اجباری کارت واکسن

مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا و اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی به زودی، طرح کنترل هوشمند کرونا در کشور اجرایی می‌شود و بر این اساس مردم بدون داشتن کارت واکسن یا تست منفی PCR بسیاری از فعالیت‌های معمول خود را نمی‌توانند، انجام دهند.

به گزارش ایسنا، ستاد ملی مقابله با کرونا در هفته‌های گذشته تصویب کرد که از ابتدای آذر ماه با توجه به گسترش واکسیناسیون تا ۷۰ درصد، افراد بدون داشتن کارت واکسن یا تست منفی PCR از انجام بسیاری فعالیت‌ها منع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا نفیسی - رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی-  در این باره به ایسنا گفت: به زودی سامانه امید راه‌اندازی می‌شود و از این طریق همه مردم کنترل خواهند شد و تنها آن‌هایی که واکسن زده باشند یا تست PCR منفی همراه‌شان باشد، می‌توانند با وسایل حمل‌ونقل عمومی به مسافرت بروند، در غیر این صورت از اول آذر ماه اجازه سفر نخواهند داشت.

وی افزود: پیش از این اگر وضعیت کرونایی شهری قرمز یا نارنجی بود، تردد در کل آن شهر ممنوع می‌شد و این ممنوعیت سفر برای همه افراد، مبتلا یا سالم اعمال می‌شد اما از آذر ماه ترددها و مسافرت‌ها برای افرادی که دو دز واکسن دریافت کرده باشند یا تست منفی PCR -با مهلت‌ها و تاریخ‌های ۹۶ ساعته و ۷۲ ساعته اعلام شده- در اختیار داشته باشند، می‌توانند سفرهای خارجی یا داخلی را انجام دهند. بنابراین ممنوعیت‌های کرونایی هوشمند برای هر یک از افراد بر این اساس اعمال خواهد شد.

نفیسی ادامه داد: در سامانه امید می‌توانیم افراد مبتلا به کرونا یا مشکوک را شناسایی کنیم و حتی اجازه سفر به آن‌ها را با وسایل نقلیه شخصی ندهیم چرا که در سیستم جدید کاملا قابل مشاهده و رصد هستند و بر این اساس بهتر و کامل‌تر می‌توانیم جلوی شیوع ویروس کرونا را بگیریم.

در این شرایط ممنوعیت‌های کرونایی از جمله‌ ممنوعیت‌های سفر شامل افرادی می‌شود که به کرونا مبتلا یا مشکوک باشند و در این میان محدودیت‌هایی نیز برای افرادی که واکسن نزده باشند در نظر گرفته خواهد شد از جمله اینکه آن‌ها باید برای انجام سفرهای زمینی، ریلی، هوایی و دریایی در هر ۹۶ ساعت یا ۷۲ ساعت بسته به داخلی یا خارجی بودن سفر تست منفی PCR ارائه دهند.

جالبتر اینکه ارائه کارت واکسن برای کنترل هوشمند کرونا به زودی اجباری خواهد شد چرا که دکتر نادر توکلی –معاون درمان ستاد کرونای استان تهران- در این باره نیز به ایسنا گفت: تا پایان آبان ماه، واکسیناسیونِ کامل (دز یک و دو) در تهران به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد. بنابراین بر اساس آنچه که در حال تصویب است موضوع قرنطینه هوشمند به زودی اجرایی می‌شود و کم کم داشتن کارت واکسن برای افراد اجباری می‌شود.

وی افزود: البته زدن واکسن به تنهایی مفید فایده نیست و کماکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت زیادی دارد. اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است. بنابراین عملیاتی شدن طرح محدودیت هوشمند اندکی سخت و زمان بر است اما باید دید در آینده چه اقدامات دیگری می‌توان انجام داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس محدودیت های کرونایی واکسن کرونا سفرهای خارجی سفرهای داخلی کارت واکسن تست منفی PCR

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند

ایسنا/فارس مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با بیان اینکه با جدیت پیگیر مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار در حوزه روستایی از دستگاهای اجرایی هستیم، از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در اجرای این مصوبات کوتاهی نکنند.

حامد رستمی امروز، ۷ اردیبهشت در حاشیه یکی از بازدیدهای روستایی خود با اعلام این مطلب گفت: عزم دولت سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی راسخ است و تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه به میدان عمل بیایند. 

وی از اتخاذ سیاست‌های راهبردی به منظور ارتقا کیفیت زندگی هموطنان در روستاها خبر داد و افزود: تا اجرای کامل مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار فارس، پیگیر حقوق روستاییان شریف استان هستیم. 

وی بیان کرد: با اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی می‌توان امیدوار بود که رنگ و بوی محرومیت از نقاط کم برخوردار رخت بربسته و شاهد مهاجرت معکوس، کاهش حاشیه‌نشینی، رشد تولید و پدیده‌های مثبتی نظیر این‌ها باشیم. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی مدون به منظور اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی خبر داد و از دهیاری‌ها خواست همکاری لازم را با دستگاه‌های خدمات‌رسان داشته باشند.

به گفته رستمی، مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار فارس با نگاهی کارشناسی تدوین شده و نقش موثری در محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند