Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - سجاد محمودی: در حالی که این روزها انتصاب فرمانداران و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در استان بوشهر در حال انجام است و یک روز قبل از جلسه رأی اعتماد وزیر آموزش و پرورش، خبر برکناری یکی از معدود مدیران بومی پارس جنوبی افکار عمومی استان بوشهر را به خود مشغول کرد.

در یک اقدام ناگهانی تنها مدیرعامل بوشهری صنعت پتروشیمی استان، از مدیریت عامل این شرکت پتروشیمی که از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان و متعلق به وزارتخانه بی وزیر آموزش و پرورش است، عزل و عبدالرحیم قنبریان جایگزین وی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روال انتصابات چنین است که پس از رأی اعتماد وزیر و چیدمان معاونین، ریاست صندوق ذخیره فرهنگیان انتخاب و پس از انتصاب معاونین خود، ایشان اقدام به انتصاب ریاست هلدینگ می‌کند و نهایتاً ریاست هلدینگ پس از انتصاب معاونین خود، اقدام به انتصاب مستقیم و غیر مستقیم مدیران پتروشیمی‌های زیرمجموعه می‌کند.

این خود جای سوال است که چگونه علی رغم در پیش بودن جلسه رأی اعتماد وزیر آموزش و پرورش (این جلسه فردا برگزار می‌شود)، شرکت‌های پایین رده این وزارت، دست به این جابجایی زده‌اند؟

کار جایی بیخ پیدا می‌کند که معاونت ریاست جمهور، طی یک دستور، تمامی عزل و نصب‌ها را تا انتصاب وزیر مربوطه و استقرار کامل دولت ممنوع اعلام کرده بودند ولی ما به عین دیدیم که خلاف دستور، این جابجایی یا عزل انجام شد.

در پایش فضای مجازی، تشویش اذهان عمومی را به وفور می‌توان دید تا جایی که اولین واکنش‌ها از سوی دفتر نماینده جنوب استان اعلام و ایشان این اقدام را محکوم کردند.

تاکید بر توقف تغییرات

نماینده مردم شهرستان‌های جم، کنگان، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که وزیر معرفی شده از سوی ریاست جمهور خود را برای روز رأی اعتماد آماده می‌کند و نماینده عالی دولت در شهرستان عسلویه در حال معرفی فرماندار است.

موسی احمدی اضافه کرد: عده‌ای در مرکز بدون توجه به شرایط منطقه و عدم توجه به سیاست رئیس جمهور مبنی بر استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی بومی استان جلسه اضطراری تشکیل داده و اقدام به عزل مدیر بومی می‌کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر پیگیری‌های مستمر قبلی مجدداً در شب گذشته با آقای رکن مذاکره و توصیه مؤکد کردم که تا تعیین وزیر جدید و ممانعت از ایجاد تنش در منطقه از تصمیم خود عدول کنند اما علیرغم توصیه‌های خیرخواهانه، متولیان هلدینگ پتروفرهنگ با اقدام عجولانه مشکلات جدیدی را ایجاد کردند.

نماینده مردم شهرستان‌های جم، کنگان، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینجانب به عنوان خدمتگزار مردم شریف حوزه جنوب استان بوشهر این اقدام نابخردانه را شدیداً محکوم می‌نمایم.

لزوم افزایش سهم مدیریتی استان

دولت جدید با رویکرد انقلابی و احترام به مطالبات آحاد ملت، به جای افزایش سهم مدیریتی استان، با تغییر ناگهانی تنها مدیرعامل بومی این صنعت، خاطرات تلخ گذشته را دوباره در اذهان تداعی کرد و شاید عقب نشینی آن زمان، مسبب رفتار امروزه باشد؛ هر چند که مردم استان در عین نجابت همیشگی خود، کارگزاران این تصمیم را در راستای دولت جدید نخواهند دید.

استان بوشهر همیشه در برهه‌های مختلف اعتقاد و تعلق خاطر خود را به نظام و انقلاب ثابت کرده است و می‌طلبد که این دولت صدای مردمش را بشود.

یکی از خواسته‌های اصلی مردم استان بوشهر، احقاق سهم مدیریتی بومیان این استان بوده و خواهد بود و اگر بخواهد در ابتدای راه، روال بدین صورت پیش برود باید فاتحه همین چند نفر نیرو را هم خواند.

لزوم حفظ آبروی استان

این انتصاب در اوج مشغله استاندار و نمایندگان مجلس، روز قبل از جلسه رأی اعتماد وزیر و برخلاف دستور صریح معاونت ریاست جمهور انجام شد که نشان از فرار رو به جلوی کارگزاران این تصمیم برای ماندن در ساختار دولت جدید دارد.

مردم استان بوشهر، خواهان تقابل با این دست رفتارهای ناپسند و پشت دیوار کوچه خلوت از طریق انتصاب مدیران بومی در پست‌های مدیریتی هلدینگ ها و پالایش دولت از این دست مدیران صنعت هستند تا آبروی استان بیش از پیش دستخوش امیال مجالس پرنفوذ پایتخت نشود که به راستی هرگونه عقب گردی در ابتدای راه، صدور مجوز رفتارهای بعدی است.

انتظار می‌رود مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس در آینده برنامه‌ای جدی برای تقابل با این رویکرد داشته و استاندار بوشهر نیز اهتمام ویژه ای در انتصاب معاونت انرژی خود برای نظارت و نهایت تعامل مجموعه دولت با صنعت داشته باشند.

کد خبر 5352834

منبع: مهر

کلیدواژه: موسی احمدی کنگان عسلویه آموزش و پرورش صندوق ذخیره فرهنگیان پارس جنوبی مجلس شورای اسلامی بوشهر منطقه ویژه پارس زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا عکس استانها گرگان اردبیل کتاب و کتابخوانی سانحه تصادف رأی اعتماد وزیر استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری شنبه شب در همایش حج در بوشهر با تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام اظهار داشت: حج آنچنان مهم است که اهل بیت دعا می‌کردند که نصیبشان شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: انسانی که وارد برنامه حج می‌شود باید وقتی که از لباس احرام بیرون می‌آید انسانی باشد که با خداوند عهد و قرارداد بندگی بسته و انسان دیگری باشد.

وی تصریح کرد: کلمه حج یعنی که کسی قصد کرده زندگی دنیوی را کنار بگذارد و همه زندگی او برای خدا باشد و بندگی خدا کند و مرتکب گناه نشود.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: برخی از عناوین به انسان داده می‌شود، همچون مدیر بودن اما بعد از برکناری آن فرد، این عنوان هم از او گرفته می‌شود اما برخی از عناوین همچون حاجی و حاجیه برای همیشه ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به بیان توصیه‌هایی در رابطه با قبل، حین و بعد از سفر به حج پرداخت و گفت: انسان قبل از سفر باید توبه حقیقی کند، توبه هم تنها مربوط به انسان گناهکار نیست، انسان از گذشته خود اگر مرتکب به گناه بوده از خدا طلب بخشش کند و اگر نماز و روزه و حق الناسی به گردن او هست حق خود را نسبت به خداوند و بندگانش ادا و طلب بخشش کند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: اگر انسان در زندگی احیاناً مراعات عدالت نکرده همچون توجه بیشتر به پسر نسبت به دختر در یک خانواده و یا بلعکس، قبل از رفتن به حج از فرد مقابل دلجویی کند، همچنین از افرادی که در زندگی به او کمک کردند قدردانی کرده و آنان را مورد احترام قرار دهد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه حین انجام اعمال حج دل‌ها باید سبک و خالی از کینه باشد گفت: در دلمان کینه و ناراحتی نباشد که آن را با خود به مکه ببریم.

وی با توصیه به مرور اعمال حج پیش از اعزام و رعایت برخی مستحبات گفت: به مواردی که روحانی کاروان توصیه می‌کند حتماً عمل شود تا اعمال به درستی و صحیح انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با توصیه به وحدت و همدلی بین مردم شیعه و سنی اظهار داشت: اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است.

آیت الله صفایی بوشهری در توصیه‌ای پیرامون بعد از حج گفت: در عرفات همه گناهان انسان بخشیده می‌شود اما بعد از حج فرد باید این موارد را مراقبت کند و گناه مرتکب نشود.

کد خبر 6096735

دیگر خبرها

  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • کاتالوگ و جزییات ال۹۰ بومی‌سازی منتشر شد +تصویر
  • (عکس) ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • درخشش قایقران بوشهری در مرحله دوم لیگ آب‌های آرام
  • سوگواری بوشهری‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)