Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@02:44:53 GMT

پرواز بالگرد ایرانی بر فراز ناو آمریکایی و واکنش پنتاگون

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۵۲۹۰

پرواز بالگرد ایرانی بر فراز ناو آمریکایی و واکنش پنتاگون

‍‍‍‍‍‍

فرارو- سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با تأیید اینکه یک فروند بالگرد ارتش ایران در فاصله‌ای بسیار نزدیک به ناو آمریکایی «یواس‌اس اسکس» پرواز کرده است، این اقدام بالگرد ایرانی را «خطرناک» توصیف کرد.

 جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی در یک نشست خبری تأیید کرد که هفته گذشته یک فروند بالگرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در فاصله 25 یاردی (23 متری) ناو آمریکایی یو‌اس‌اس اسکس در دریای عمان پرواز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی پنتاگون در این خصوص به خبرنگاران گفت: «ما می‌توانیم تأیید کنیم که یک بالگرد ایرانی در خلیج عمان به ناو یو‌اس‌اس اسکس نزدیک شد و اقدام به اجرای عملیات درفاصله 25 یاردی عرشه ناو به‌گونه‌ای غیرایمن و غیرحرفه‌ای کرد.»

این مقام آمریکایی با اعلام اینکه بالگرد ایرانی 3 بار در اطراف ناو یو‌اس‌اس اسکس پرواز کرده است، مدعی شد: «این اقدام خطرناک بود زیرا می‌توانست منجر به اشتباه محاسباتی شود.»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ماجرا چه بود؟ 

روز شنبه رسانه‌های ایرانی و خارجی ویدیوهایی از پرواز بالگرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بر فراز ناو آمریکایی یواس‌اس اسکس در جریان رزمایش ذوالفقار در دریای عمان منتشر کرد.

رزمایش ذوالفقار 1400 هفته گذشته با حضور یگان‌های مختف ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار و سناریوهای مختلف جنگ دریایی دور از سواحل ایران در آن تمرین شد. این رزمایش با به‌کارگیری قسمتی از توان رزم نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و پدافند ارتش در منطقه وسیعی از شرق تنگه هرمز تا پسابندر در مرز ایران و پاکستان و در دریا نیز تا مدار 10 درجه شمالی و بخشی از دریای سرخ برگزار شد.

در این رزمایش ایرانی‌ها قایق‌های تندرو در پهنه دریا و نظامیان سوار شدن بر بالگردها و نیز عملیات چتربازی کماندوها را به نمایش گذاشتند.

در همین رابطه خلبان بالگرد توضیحاتی ارائه کرد. او می‌گوید که ناو غول پیکر آمریکایی که بالگرد و هواپیما‌های نظامی را حمل می‌کرد، دقیقا روی مرز آبی کشورمان حرکت می‌کرد و قصد ورود به آب‌های سرزمینی‌مان را داشت.

هشدارهای مکرر بالگرد ایرانی به ناو آمریکایی بی‌پاسخ می‌ماند و خلبان ایرانی مجبور می‌شود جور دیگری این ناو نظامی را از مرز آبی کشورمان دور کند.

آن‌چه باعث حیرت خیلی‌ها شده است پرواز بسیار نزدیک بالگرد ارتش بر فراز این ناو بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ایران آمریکا ناو بالگرد ایرانی ناو آمریکایی بالگرد ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی

رادیو ارتش رژیم اسرائیل بعد از گذشت روزها از حمله تلافی‌جویانه ایران به این رژیم، اذعان کرد که سامانه های دفاعی ساخت آمریکا در برابر موشک‌های ایران ناکام بودند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رادیو ارتش رژیم اسرائیل یک هفته بعد از عملیات تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران علیه این رژیم از عملکرد ضعیف سامانه های دفاعی آمریکا انتقاد کرد.

این رسانه متعلق به ارتش رژیم اسرائیل گزارش داد: سامانه‌های دفاعی آمریکا که علیه موشک‌های بالستیک ایران در حین حمله به اسرائیل فعال و به کار گرفته شدند، تا حد زیادی شکست خوردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران 25 فروردین ماه طی  عملیاتی موسوم به عملیات «وعده صادق» با صدها پهپاد و موشک، اهداف نظامی و پایگاه‌های رژیم اسرائیل را در فلسطین اشغالی هدف قرار داد. علی رغم اینکه آمریکا، انگلیس، اردن و برخی کشورهای عربی و اروپایی به این رژیم در دفع  این حمله آن کمک کردند، به اذعان خود صهیونیست‌ها، موشک‌های ایران به چند هدف مهم نظامی اصابت کردند.

این حمله به تلافی اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به تاریخ 13 فروردین بود که در اثر این حمله ساختمان این بخش از سفارت به کل تخریب شد و شماری از مستشاران نظامی و دیپلمات‌های ایران به شهادت رسیدند. ایران بعد از این حمله تأکید کرد که پاسخ به این اقدام تروریستی را برای خود محفوظ می‌داند و اسرائیل را تنبیه خواهد کرد.

الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیلحماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بودکارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو بردصفی الدین: عملیات «وعده صادق» ایران اتفاق بزرگی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد
  • فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!
  • واکنش عرب‌ها با دیدن نیسان طلایی ایرانی (فیلم)
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند