Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:40:10 GMT

آغاز نشست روسای جمهور آمریکا و چین

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۵۴۵۵

نشست مجازی میان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جینپینگ، همتای چینی او صبح امروز سه شنبه آغاز شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، بایدن در ابتدای این نشست گفت که"هر دو به عنوان رهبر مسئولیت دارند اطمینان حاصل کنند که روابط بین چین و ایالات متحده به درگیری آشکار تبدیل نشود".

به گفته بایدن، رقابت بین دو کشور، خواه خواسته یا ناخواسته، نباید به درگیری تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور چین نیز با تاکید بر لزوم ارتقای همکاری میان دو کشور، بر احترام متقابل و همزیستی مسالمت آمیز تاکید کرد.

رئیس جمهور چین افزود: روابط سالم و پایدار بین دو کشور برای رسیدگی به مسائل جهانی مانند تغییرات آب و هوایی و همه گیری ویروس کرونا ضروری است.

شی و بایدن پیش از این دو بار تلفنی گفتگو کرده‌اند، اما این نشست اولین بار از طریق پیوند ویدیویی بین آنها خواهد بود و اهمیت زیادی دارد زیرا فرصتی برای دو ابرقدرت برای ادامه گفت وگو بین آنها در بالاترین سطح است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده

رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده و حتی کارهای تعیین مرز نیز در حال انجام است، گفت: وقتی من اینجا صحبت می کنم این اتفاق در جریان است. این امر توسط دو کشور بدون هیچ واسطه ای محقق شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه ششمین مجمع جهانی گفتگوی بین فرهنگی در باکو با بیان اینکه ما نمی توانیم به برخی از کشورهای اروپایی اجازه دهیم که در قرن بیست و یکم با کشورهای دیگر به عنوان مستعمره رفتار کنند، گفت: وقتی ما صدایمان را بلند کردیم، وقتی این موضوع را در دوران ریاست خود بر جنبش غیرمتعهدها مطرح کردیم، به این دلیل نبود که ما مخالف کشوری بودیم. ما فقط به عدالت و قوانین بین المللی متعهد بودیم.

وی افزود: جهان نباید چشم خود را بر روی عملکرد بد استعمار نو ببندد. این نشان دهنده یکسان سازی اجباری فرهنگی است. این رویداد در بیش از 10 قلمرو دریایی فرانسه اعمال می شود. این روند باید متوقف شود.

رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده و حتی کارهای تعیین مرز نیز در حال انجام است، گفت: وقتی من اینجا صحبت می کنم این اتفاق در جریان است. این امر توسط دو کشور بدون هیچ واسطه ای محقق شد. 

علی اف افزود: این موضوع یک بار دیگر نشان می دهد که ما نیازی به واسطه نداریم، به ویژه افرادی که به دنبال اهداف خود هستند. آنها نمی خواهند کمک کنند، می خواهند برای منافع سیاسی و اقتصادی خود در منطقه ما دخالت کنند. آنها می خواهند به این آتش بیفزایند.

رئیس جمهور آذربایجان ادامه داد: صلح در قفقاز تنها از طریق عادی سازی بین آذربایجان و ارمنستان حاصل می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها