Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:51:10 GMT

پیش بینی تولید بیش از۲۶ هزار تن کلزا در شوش

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۵۵۹۱

پیش بینی تولید بیش از۲۶ هزار تن کلزا در شوش

گودرزبهرامیان روز سه شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کلزا از جمله کشت‌های پاییزه شهرستان شوش است که کشت آن آغاز شده و تا اواخر آبان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه  امسال کلزاکاران شوش ۱۰هزار هکتار کلزا کشت کرده‌اند، افزود: پیش بینی می‌شود امسال از مزارع کلزا ۲۶هزارتن محصول برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شوش گفت: توسعه کشت کلزا باعث افزایش حاصلخیزی خاک، اصلاح بافت خاک زراعی، کنترل تلفیقی آفات و بیماری‌ها و افزایش عملکرد غلات می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از آنجا که بیش از ۹۰ درصد ماده اولیه روغن های خوراکی کشور از واردات تامین می شود، افزایش کشت کلزا به عنوان یکی از دانه های روغنی پرمصرف به منظور خودکفایی و  تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است.
ابراهیمی بیان کرد: کلزا از دانه‌های روغنی مهمی است که به علت داشتن اسیدهای چرب اشباع‌نشده، بدون کلسترول از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است.

سالانه حدود ۲ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی از جمله گندم و ذرت دانه ای در شهرستان شوش تولید می شود.

برچسب‌ها ایرنا اقتصاد مقاومتی کلزا شوش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا اقتصاد مقاومتی کلزا ایرنا اقتصاد مقاومتی کلزا شوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهرانی‌ها منتظر باران باشند

مطابق پیش‌بینی‌ها اداره کل هواشناسی استان تهران با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز پنج‌شنبه تا شنبه در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق در سطح استان مورد انتظار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و نقل از اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان طی روزهای آینده آسمانی کمی ابری همراه با افزایش ابر و سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز پنج‌شنبه تا شنبه علاوه بر افزایش ابر و وزش باد شدید، در بعضی ساعات بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق در سطح استان مورد انتظار است.
شایان ذکر است طی روز پنج‌شنبه کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 749442

دیگر خبرها

  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • تهرانی‌ها منتظر باران باشند
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید