Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر بهناز افضلیان‌مند روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: زنان ظرفیتهای زیادی برای فعالیت به عنوان کارآفرین در حوزه‌های متنوع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارند که اکثرا به فعل درنیامده است ولی در صورت توجه جدی دولتمردان و برنامه‌ریزی اجرایی از سوی مسوولان نهادهای اجرایی این توانمندی بانوان خیلی زود فعلیت یافته و در مسیر توسعه کشور به کار گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به توجه ویژه دولت سیزدهم نسبت به رفع سریع مسائل و مشکلات مختلف در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی اشاره و بیان کرد: بانوان برای نقش‌آفرینی بیشتر در این عرصه‌ها نیازمند توجه بیشتر مسوولان ذیربط هستند.

این استاد دانشگاه که خود به عنوان یک کارآفرین و فعال فرهنگی اجتماعی در گناباد شاخته می‌شود، توسعه کمی و کیفی اشتغال خُرد را در مناطق روستایی متناسب با ظرفیتهای بانوان امری ضروری توصیف و بیان کرد: برخی مجوزهای مشاغل خانگی متناسب با ظرفیتهای این قشر نیازمند بازتعریف است.

وی ادامه داد: سهولت بخشی و ایجاد بستر لازم برای عرضه محصولات تولیدی مشاغل خانگی تولیدی بانوان در بازار مصرف و افزایش آموزشهای کاربردی برای ایجاد و توسعه این سری مشاغل در بازارهای هدف باید مورد عنایت مسوولان مربوطه قرار بگیرد.

دکتر افضلیان گفت: ایجاد و توسعه بازارچه‌های فروش محصولات مشاغل خرد و خانگی اقدام مهمی برای حمایت از اشتغال و کارآفرینی بانوان محسوب می‌شود. 

وی بازار مصرف مناسب را زیربنای به فعلیت رسیدن ظرفیتهای بالقوه اقتصادی قشر زنان ذکر و بیان کرد: وقتی بازار فروش محصولات تولیدی و صنایع دستی و زمینه بازگشت سرمایه و سوددهی فعالیتهای اقتصادی زنان فراهم باشد آنان به ادامه فعالیت اقتصادی و کارآفرینی بیشتر رغبت پیدا می کنند.

این استاد دانشگاه افزود: باید ضمن محدود نمودن آموزشهای مقطعی و جزیره‌ای در حوزه کسب و کارهای مربوط به بانوان، قوانین در صدور مجوز حوزه صنایع و مشاغل خانگی برای این قشر آسان‌سازی و در راستای بهره‌گیری بیشتر از توانمندیهای زنان جهت‌دهی شود. 

وی ادامه داد: وجود تضمین های متعدد برای پرداخت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی بانوان متقاضی، دیگر مسائل و مشکلات این بخش به شمار می رود که باید کاهش یابد.

دکتر افضلیان از مسوولان ذیربط در دولت سیزدهم خواست تا از بانوان تحصیل کرده، متخصص، توانمند و متعهد در پستهای مدیریتی و یا به عنوان مشاور در حوزه‌های مختلف تصمیم گیری های کلان و منطقه‌ای بیشتر بهره بگیرند.

وی همچنین بر لزوم توجه بیشتر نسبت به ظرفیتهای ورزشی و به فعلیت رساندن توانمندی بالقوه بانوان در حوزه ورزش گفت: سرانه و زیرساختهای ورزش بانوان کم است و باید افزایش یابد.

این بانوی کارآفرین افزود: از این میان زیرساختهای مناسبی برای ورزش بانوان در مناطق روستایی وجود ندارد و این یک مطالبه مهم بانوان روستایی است که عنایت بیشتر دولتمردان را می طلبد.

وی ادامه داد: با  توجه به نقش تاثیرگذار بانوان در جامعه باید با برنامه های هدفمند و بلندمدت به سلامت جسمی دختران از سنین نوجوانی توجه خاص داشت.

بانوان ۵۰ درصد از جمعیت ۹۳ هزار نفری شهرستان گناباد واقع در جنوب خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند. 

۴۹.۶ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی، بانوان هستند. 

همچنین ۴۹ درصد از جمعیت ۱۵۲ هزار نفری کارمندان دولت را در سطح ۱۰۶ اداره دولتی خراسان رضوی، زنان شامل می‌شوند. 

برچسب‌ها اشتغال زایی گناباد بانوان دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی گناباد بانوان اشتغال زایی گناباد بانوان دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، گفت: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در دیدار اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، گفت: کار ویژه بانوان با رویکرد اسلامی در قم نیازمند رویکردهای ویژه محتوایی است.

او با اشاره به اینکه فلسفه، اخلاق و فقه سه زاویه دید هستند که در عمق دانش تحول آفرین می‌شوند، مطرح کرد: این سه زاویه دید با شعار محقق نخواهند شد بلکه باید در لایه‌های عملیاتی به آن توجه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، عنوان کرد: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: علت این اتفاق این بود که شیخ بهایی بر فقه و معارف الهی مسلط و در علوم روز نیز صاحب نظر بودند و امروز باید به پرورش چنین افرادی توجه داشته باشیم.

 

آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی

 

اعرافی با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، خاطرنشان کرد: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی در موضوع زن الگوهایی در جامعه خلق کرده است، تصریح کرد: دشمن از این موضوعات آگاهی دارد ولی تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی نقاط ضعف این دستاوردها را نادیده بگیرد.

اعرافی با اشاره به اینکه منطق زن مسلمان پیشتاز موفق در عرصه‌های گوناگون و متعهد به ارزش‌های الهی الگوی مدنظر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این الگو باید ساخته شده و در متن تمام کارها قرار بگیرد.

او با بیان اینکه باید دانشگاه حضرت معصومه(س) به طور ویژه به این موضوع بپردازد، ابراز کرد: ارتباط دانشگاه با جامعه الزهرا(س) باید موجب نقش آفرینی‌های مشترک شود.

اعرافی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید بنیه علمی قوی داشته باشد، بیان کرد: بعد بین المللی دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند به عنوان یک محور مهم در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه البته در درجه نخست باید دانش فنی لازم در این دانشگاه تولید شود، اظهار کرد: در عصری قرار داریم که دشمنان از بسیاری از اقدامات خود ناامید شده و کارزار فرهنگی سنگینی را به وجود آورده‌اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی حوزه و دانشگاه حضور اثرگذار در این کارزار فرهنگی است، مطرح کرد: جامعه خوبی داریم و اگر حوزه و دانشگاه به خوبی نقش آفرینی کنند، وضعیت بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر