Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجید جوادیان‌زاده دوشنبه شب در آیین رونمایی از کتاب شاعران شهرستان مهریز افزود: شعر پیش از آن که امری فرهنگی باشد، اجتماعی است و در استان یزد از  دیرباز تاکنون در تمامی شهرستان‌ها و مناطق حلقه‌ها و نشست‌هایی با هدف توجه به شعر و نقد آثار شاعران شکیل شد و آثاری هم به چاپ رسید.

وی با قدردانی از همکاری شاعران و پیگیری مسئولان یزد در چاپ آثار شاعراندر بخش‌های مختلف، هدف از چاپ مجموعه شعر شاعران شهرستان‌ها را، ایجاد بستری برای معرفی شعر استان معرفی کرد و ادامه داد: این کتاب تجربه اول و گام نخست در مسیر معرفی بخشی از کار فرهنگی شاعران است با  حمایت و همراهی صاحب‌نظران مسیر آینده هموارتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین امام‌جمعه مهریز گفت: برای انتقال خدمات اقشار مختلف به خصوص شاعران باید همواره نسبت به چاپ آثار و انتشار آن بین مردم و جوانان با همکاری و پیگیری مسئولان بیش از گذشته در شهرستان اقدام شود و باید دولت در این راستا حمایت کند.

عبدالرضا محی‌الدینی در این آیین ادبی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز با همکاری شاعران برای چاپ کتاب تلاش زیادی کرد ، باید به کار نویسندگی و چاپ آثار آنها که امری مهم و ضروری محسوب می‌شود همه در کنار هم همکای لازم داشته باشند.

همچنین حسن زارعیان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: یکی از برنامه‌های مهم و محوری این اداره با همکاری مسئولان چاپ آثار نویسندگان و شاعران منطقه است و این حرکت ادبی و فرهنگی با قوت در سطح منطقه همچنان ادامه دارد .

وی از مسئولان فرهنگی و تبلیغی و همراهی شاعران شهرستان برای چاپ این کتاب قدردانی کرد و گفت: برای انتشار آثار شاعران و نویسندگان همکاری لازم با همراهی افراد علاقه‌مند در منطقه صورت می‌گیرد که نقش مهمی در ایجاد انگیزه، معرفی نخبگان و انتقال اهداف به مردم و جوانان دارد.

در این آیین از کتاب شاعران مهریز رونمایی شد .

مجموعه شعر شاعران مهریز به همت اداره‌کل فرهگ و ارشاد اسلامی استان یزد از سوی انتشارات « یادداشت نو» در پاییز سال ۱۴۰۰ به چاپ رسید و مشتمل بر اشعار ۲۵ تن از شاعران شهرستان است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده و این شهرستان ۳۰ شاعر دارد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاعر یزد صنعت چاپ شعر کتاب مراسم رونمایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاعر یزد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاعر یزد صنعت چاپ شعر کتاب مراسم رونمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی شاعران شهرستان چاپ آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

مدیرکل دفتر موسیقی: در کنسرت قربانی ما پای قانون ایستادیم

 

قرار است سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی