Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین امیررحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای مشهد در حال تجهیز است؛ گفت: این کار مشترک با تامین ساختمانی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای، با هدف اشتغالزایی و آموزش نیرو‌های توانمند، خلاق و نیز همراه کردن خلاقیت و پژوهش در این حوزه تخصصی در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اعتبار لازم برای تجهیز و تکمیل این مرکز را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: حدود ۳۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط معاونت عملی نهاد ریاست جمهوری تامین خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و تکمیل نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای در مشهد تخصیص یافته است و بخشی از اعتبار لازم در این خصوص هم به زودی تامین خواهد شد.

امیررحیمی بیان کرد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی نیز باقیمانده نیاز اعتباری را برای تجهیز این مرکز تخصصی تامین می‌کند تا پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید

بازی‌های رایانه‌ای بدون مدیریت، منجلابی برای نوجوانان

او جنس کار و فعالیت نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای مشهد را متفاوت توصیف و تصریح کرد: این تفاوت از آن حیث است که شرکت‌های دانش‌بنیان و آموزش مهارتی در ۲ مرحله مجزا در حوزه تخصصی بازی‌های رایانه‌ای فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: ۹۰ درصد بازی‌های رایانه‌ای موجود در بازار کشور محصولات خارجی هستند.

امیررحیمی اظهار کرد: هم‌اینک ۷۰ درصد دانش‌آموختگان رشته‌های رایانه در عرصه غیرمرتبط مشغول کارند لذا می‌توان با جذب و آموزش آن‌ها از توان و دانش این جوانان آموزش‌دیده برای تولید محصول و ایجاد اشتغال در حوزه مرتبط با دانش و تخصص آن‌ها بهره برد.

او افزود: علاوه بر این با توجه به سهم اندک ما در تولید بازی‌های رایانه‌ای می‌توان با تقویت تولید در این بخش، از تهاجم فرهنگی نیز جلوگیری و اقدام به تولید بازی‌های بومی نمود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: همکاری مشترک در این زمینه به خوبی در حال پیشرفت است لذا همزمان با دهه مبارک فجر امسال نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای در مشهد به بهره‌برداری رسیده و فعال می‌شود.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغالزایی آموزش نیروی توانمند تهاجم فرهنگی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی بازی های رایانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: جهاد مدرسه سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

پیام صدقی، ۸ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه سازی تاکید کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه سازی استفاده کرد. 

صدقی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام جزو اولویتهاست، گفت: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است. 

قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز استان نیز گفت: با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال، مدارس نیمه تمام تکمیل و مدارس جدید ساخته خواهد شد. 

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستانهاست لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستانها و ۸ پروژه نیمه تمام گام موثری در توسعه فضاهای آموزشی استان می توان برداشت. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق تقدیر و پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی