Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@19:37:02 GMT

بالگرد ارتش ایران به ۲۳متری ناو آمریکایی رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۶۱۲۱

بالگرد ارتش ایران به ۲۳متری ناو آمریکایی رسید

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد یک بالگرد متعلق به نیروی دریایی ایران به یک کشتی جنگی آمریکا در دریای عمان نزدیک شد و سه بار اطراف آن گردش کرد.جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن تایید این خبر گفت: این بالگرد نظامی ایران در فاصله حدود ۲۳ متری از کشتی نظامی "اسکس" قرار گرفته بود. این اقدام ایران خطرناک است، زیرا می‌تواند به یک اشتباه محاسباتی منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان:  وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد «یک بالگرد نیروی دریایی ایران یکی از کشتی‌های نظامی آمریکا در دریای عمان را تهدید کرده و به شکل خطرناکی به آن نزدیک شده است. این بالگرد سه بار به دور کشتی آمریکایی گردش کرده است.»



جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن تایید این خبر گفت: این بالگرد نظامی ایران در فاصله حدود ۲۳ متری از کشتی نظامی "اسکس" قرار گرفته بود. این اقدام ایران خطرناک است، زیرا می‌تواند به یک اشتباه محاسباتی منجر شود.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا زمان دقیق این حادثه را مشخص نکرده است.

پیشتر نیز در چند نوبت نیروی دریایی ایران با نظامیان تروریست آمریکایی در خلیج فارس و دریای عمان تقابل داشته اند. مقامات ارشد نظامی ایران بارها تاکید کرده اند تعدی شناورهای آبی دشمنان به آب های سرزمینی کشور را نمی پذیرد و از تمامیت ارضی و آبی کشور دفاع خواهند کرد.

تاکنون مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران به ادعای پنتاگون واکنشی نشان نداده اند.
برچسب ها: بالگرد ، ایران ، امریکا ، پنتاگون ، نظامی ، دریای عمان ، خطرناک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بالگرد ایران امریکا پنتاگون نظامی دریای عمان خطرناک وزارت دفاع آمریکا دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۶۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد نیروهای یمنی دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز سه شنبه از هدف قرار دادن دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی را در دریای سرخ هدف خبر داد و تأکید کرد این عملیات با موفقیت صورت گرفته است.

به گزارش المسییره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: نیروهای مسلح یمن دو ناوشکن آمریکایی را در آب‌های دریای سرخ با پهپاد هدف قرار دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین کشتی انگلیسی CYCLADES که پیش‌تر با مخفی‌کاری و دستکاری مقصد خود وانمود کرد عازم بندری دیگر است اما سر از بندر ایلات درآورد، با همکاری مشترک نیروی دریایی و یگان‌های موشکی و پهپادی یمن هدف قرار گرفت.

سرتیپ یحیی سریع خاطرنشان کرد در عملیاتی دیگر، با تعدادی پهپاد، کشتی صهیونیستی (MSC ORION) در اقیانوس هند هدف قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد