Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:17:01 GMT

بورس در دست سرمایه‌داران/ وزارت اقتصاد بهتر عمل کند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۶۱۳۷

بورس در دست سرمایه‌داران/ وزارت اقتصاد بهتر عمل کند

علی اکبر علیزاده برمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در بورس دو قسمت حقوقی‌ها و حقیقی‌ها فعال هستند و حقوقی‌ها مجموعه سرمایه‌داران بزرگ هستند که یک مجموعه‌های عظیم بورسی را در اختیار دارند و حقیقی‌ها نیز مردمی هستند که قسمتی از سرمایه‌هایشان را از این جهت که نمی‌توانند با آن کار مثبت تولیدی انجام دهند به این بازار می‌آورند تا به یک درآمدی دست پیدا کنند، ابراز کرد: مشکل این شرایط آن است که مردم نمی‌توانند مشکلات زندگی شأن را حل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکل این است که حقوقی‌ها صاحبان حقیقی بورس هستند و به راحتی با شطرنج بورس بازی می‌کنند و قیمت‌ها را به نسبتی که می‌خواهند بالا و پایین می‌آورند.

عضو خانه ملت با بیان اینکه بورس بهترین مکان برای گردآوری نقدینگی مردم است، گفت: انتظارات از وزیر اقتصاد برای حل مشکلات اقتصادی مردم زیاد است اما سخنان خاندوزی در مجلس چندان قانع کننده نبوده است.

علیزاده برمی با بیان اینکه انتظاری که از وزیر اقتصاد می‌رفت این بود که این اوضاع را با وضع قوانین جدی و نظارت‌های شدید تغییر دهد به‌گونه‌ای که تا آنجا که می‌تواند سرمایه‌های خُرد بورسی‌های حقیقی که مردم معمولی هستند حفظ شود، ابراز کرد: این موضوع حاصل نشده است.

وی افزود: متأسفانه چند وقت قبل نیز ریزش ۴۰ هزار واحدی در بورس را داشتیم که مفهومش این است که حقوقی‌ها بلافاصله با بازی شطرنج دیگری، ضررشان را جبران می‌کنند اما واقعیت آن است که سرمایه‌های خُرد مردم از بین می‌رود.

کد خبر 5352914

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت امور اقتصادی و دارایی دامغان مجلس بورس زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا گرگان عکس استانها کتاب و کتابخوانی اردبیل سانحه تصادف حقوقی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه

بازار بورس امروز به نوعی درجا زد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش تنها ۶۵۲ واحد به رقم دو میلیون و۳۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کگهر سهامدار حقوقی جدید کگل!
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس