Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@01:14:35 GMT

سفرهای هوشمند و شرط اجباری کارت واکسن

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۶۱۶۱

مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا و اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی به زودی، طرح کنترل هوشمند کرونا در کشور اجرایی می‌شود و بر این اساس مردم بدون داشتن کارت واکسن یا تست منفی PCR بسیاری از فعالیت‌های معمول خود را نمی‌توانند، انجام دهند.   به گزارش ایسنا، ستاد ملی مقابله با کرونا در هفته‌های گذشته تصویب کرد که از ابتدای آذر ماه با توجه به گسترش واکسیناسیون تا ۷۰ درصد، افراد بدون داشتن کارت واکسن یا تست منفی PCR از انجام بسیاری فعالیت‌ها منع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رضا نفیسی - رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی-  در این باره به ایسنا گفت: به زودی سامانه امید راه‌اندازی می‌شود و از این طریق همه مردم کنترل خواهند شد و تنها آن‌هایی که واکسن زده باشند یا تست PCR منفی همراه‌شان باشد، می‌توانند با وسایل حمل‌ونقل عمومی به مسافرت بروند، در غیر این صورت از اول آذر ماه اجازه سفر نخواهند داشت.   وی افزود: پیش از این اگر وضعیت کرونایی شهری قرمز یا نارنجی بود، تردد در کل آن شهر ممنوع می‌شد و این ممنوعیت سفر برای همه افراد، مبتلا یا سالم اعمال می‌شد اما از آذر ماه ترددها و مسافرت‌ها برای افرادی که دو دز واکسن دریافت کرده باشند یا تست منفی PCR -با مهلت‌ها و تاریخ‌های ۹۶ ساعته و ۷۲ ساعته اعلام شده- در اختیار داشته باشند، می‌توانند سفرهای خارجی یا داخلی را انجام دهند. بنابراین ممنوعیت‌های کرونایی هوشمند برای هر یک از افراد بر این اساس اعمال خواهد شد.   نفیسی ادامه داد: در سامانه امید می‌توانیم افراد مبتلا به کرونا یا مشکوک را شناسایی کنیم و حتی اجازه سفر به آن‌ها را با وسایل نقلیه شخصی ندهیم چرا که در سیستم جدید کاملا قابل مشاهده و رصد هستند و بر این اساس بهتر و کامل‌تر می‌توانیم جلوی شیوع ویروس کرونا را بگیریم.   در این شرایط ممنوعیت‌های کرونایی از جمله‌ ممنوعیت‌های سفر شامل افرادی می‌شود که به کرونا مبتلا یا مشکوک باشند و در این میان محدودیت‌هایی نیز برای افرادی که واکسن نزده باشند در نظر گرفته خواهد شد از جمله اینکه آن‌ها باید برای انجام سفرهای زمینی، ریلی، هوایی و دریایی در هر ۹۶ ساعت یا ۷۲ ساعت بسته به داخلی یا خارجی بودن سفر تست منفی PCR ارائه دهند.   جالبتر اینکه ارائه کارت واکسن برای کنترل هوشمند کرونا به زودی اجباری خواهد شد چرا که دکتر نادر توکلی –معاون درمان ستاد کرونای استان تهران- در این باره نیز به ایسنا گفت: تا پایان آبان ماه، واکسیناسیونِ کامل (دز یک و دو) در تهران به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد. بنابراین بر اساس آنچه که در حال تصویب است موضوع قرنطینه هوشمند به زودی اجرایی می‌شود و کم کم داشتن کارت واکسن برای افراد اجباری می‌شود.   وی افزود: البته زدن واکسن به تنهایی مفید فایده نیست و کماکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت زیادی دارد. اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است. بنابراین عملیاتی شدن طرح محدودیت هوشمند اندکی سخت و زمان بر است اما باید دید در آینده چه اقدامات دیگری می‌توان انجام داد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کارت واکسن تست منفی PCR

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۶۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است

به گزارش خبرآنلاین،این درست که رئیس‌جمهور معتقد به حضور میدانی در سفرها استان‌ها است اما بهتر آن است که به جای اینکه هر ماه یک سفر به استانی صورت بگیرد و هزینه‌هایی نیز در برداشته باشد در تهران نشسته و دستورات را صادر کند و مدیران استانی پیگیری کارها را داشته باشند تا روند بهتری بر کارها حاکم شود.

یک فعال سیاسی اصولگرا در ارتباط با سفرهای استانی دولت به روزنامه آرمان ملی گفت: من نفس سفرهای استانی را کار مثبتی می‌دانم، اما اینکه رئیس‌جمهور و تیم همراهمش برای چند بار به یک استان سفر می‌کند بدین معناست که نتوانستند سیستمی را که مشکلات استان حل شود طراحی کنند. برای همین فکر می‌کنند می‌توانند با مراجعات مکرر این مشکلات را حل کنند.

محمد مهاجری گفت: همین که رئیس‌جمهور لازم می‌داند چند بار به یک استانی برود به این معنی است که اصل سفرهای استانی به یک سیستم تبدیل نشده و رفع مشکلات آنها صرفا با حضور شخص آقای رئیس‌جمهور قابل پیگیری است که نشان‌دهنده عدم کارآمدی بروکراسی حاکم بر دولت است.

وی بیان کرد: ‌سفرهای استانی دولت برای این است که کارنامه‌ ارائه کنند. وی تصریح کرد: اخیرا رئیس‌جمهور به یکی از استان‌ها رفت و اعلام کرد که چند صد پروژه را افتتاح کرده و بعد که اعتبار و بودجه مصرفی را اعلام کردند نشان می‌داد که بودجه هر پروژه 50 میلیون بوده است. رئیس‌جمهور برای پروژه 50 میلیونی باید به استان برود؟ حتی بخشدار یک شهر کوچک هم می‌تواند آن را افتتاح کند و نیازی به حضور رئیس‌جمهور نیست. به‌نظرم رئیس‌جمهور یک استراتژیست است و باید در مرکز کشور در ساختمان رئیس‌جمهوری از نخبگان استفاده کند و از مشورت آنها بهره‌مند شود و در جلسات سیاست‌گذاری حضور پیدا کند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900411

دیگر خبرها

  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است