Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@15:06:04 GMT

دوران نقاهت بعد از کرونا

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۶۲۶۳

یک فلوشیپ فوق‌تخصص درد گفت: ممکن است بعد از ترخیص از بیمارستان به دلیل کووید – ۱۹، همچنان تنگی نفس و درد عضلانی و احساس ضعف و خستگی داشته باشید، همچنین ممکن است تغییراتی در فکر و حافظه‌تان مانند مه مغزی یا مشکلات ادراکی ایجاد و دچار اضطراب و افسردگی شوید.

نوید بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که یکی‌ از جنبه‌های خاص بستری شدن در بیمارستان طی پاندمی ویروس کرونا این است که اعضای خانواده و دوستان به دیدار شما نمی‌آیند، یعنی از انتشار ویروس به خوبی جلوگیری می‌شود، اظهار کرد: این ایزوله شدن و تنهایی می‌تواند احتمال اضطراب و استرس و تغییرات ادراکی و اختلال استرس پس از سانحه را بعد از بستری شدن در بیمارستان افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سؤال که بهبودی از کووید ۱۹ چقدر طول می‌کشد؟، عنوان کرد: کارشناسان همچنان در حال مطالعه روی افرادی هستند که از کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند، اما چیزی که تاکنون با اطمینان می‌دانیم این است که بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم، فشارخون بالا و یا نقص سیستم ایمنی، بر مدت زمان ریکاوری از این بیماری اثر می‌گذارند.

این فلوشیپ فوق‌تخصص درد بیان کرد: اگر شما دچار مورد خفیفی از کووید ۱۹ باشید، ممکن است در عرض یکی دو هفته حالتان خوب شود، در حالی که موارد شدیدتر این بیماری ممکن است سه تا شش هفته و یا حتی بیشتر طول بکشد.

وی ادامه داد: اگر در ICU بستری شده باشید، ممکن است دچار سندرم بعد از مراقبت‌های ویژه و یا تغییرات روحی و ادراکی شوید که بعد از اقدامات درمانی جهت نجات از یک بیماری یا آسیب روی می‌دهند، شما هم مانند هر کسی که به دلیل دیگر بیماری‌های تنفسی در بیمارستان بستری می‌شود، ممکن است دچار علائم فیزیکی و روحی شوید که هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشند.

بابایی با اشاره به این‌که هرچند تأثیرات کووید ۱۹ هنوز مورد مطالعه‌اند، محققان دریافته‌اند این بیماری می‌تواند بر ریه‌ها، کلیه‌ها، قلب و مغز اثر بگذارد، تصریح کرد: اختلالات و آسیب‌های احتمالی بعد از بستری شدن در بیمارستان به دلیل یک عفونت ویروسی تنفسی مانند کووید ۱۹ شامل مواردی مانند تنگی نفس، سرفه، ضعف عضلانی، گلودرد، مشکل در بلع، مشکل در حرف زدن، مشکل در راه رفتن و انجام کارهای روزمره، اضطراب، افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه، اختلالات ادراکی، خستگی، زخم بستر و بی‌خوابی است.

این فلوشیپ فوق‌تخصص درد با اشاره به این‌که بعد از بهبودی از کووید ۱۹ و ترخیص از بیمارستان ممکن است مدتی طول بکشد تا به شرایط نرمال برگردید، افزود: شما ممکن است به توانبخشی سرپایی نیاز داشته باشید و یا نیازمند یک روان‌درمانگر برای کنترل و مدیریت اختلالات فیزیکی و ادراکی و رفتاری‌تان که با بیماری مرتبط هستند باشید.

وی افزود: این اختلالات بسیار معمول بوده و می‌توانند درمان شوند، شما باید با تیم پزشکی خود در ارتباط باشید تا هرگونه عارضه قبلی یا علامت جدید را با آن‌ها در میان بگذارید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۶۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرهنگ شاطری با توجه به اینکه طی روز‌های اخیر شاهد کلاهبرداری از طریق کپی کارت بانکی از حساب افراد بودیم، از شهروندان خواست هنگام خرید از فروشندگان دوره گرد که معمولا در ورودی و خروجی شهر‌ها هستند مراقب اطلاعات کارت بانکی خود باشند و رمز کارت را خودشان وارد کنند.
او افزود: اگر شهروندان با چنین مواردی برخورد کردند و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان نموده و حساب بانکی آنها را خالی کرده و یا به فروشنده‌ای شک کردند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه atm کارت بانکی خود رمز کارت خود را تغییر دهندو در صورت برداشت از حساب شان در اسرع وقت از طریق تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مجرم را شناسایی و پرونده آنها رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • توضیح گلر جوان پرسپولیس درباره شوت عبدالکریم!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • مراقب نیش ها باشید!
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!