Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر قارزی رئیس اداره جهاد کشاورزی جوین گفت: سطح زیر کشت چغندر قند در این شهرستان از چهار هزار و ۵۳۰ هکتار در سال گذشته به پنج هزار و ۲۰۰ هکتار در امسال افزایش یافته است.

او افزود: شهرستان جوین مستعد کشت چغندرقند، به عنوان یکی از مهمترین محصولات راهبردی است، که توسعه سطح زیر کشت آن علاوه بر اشتغالزایی به خودکفایی در تولید شکر و جلوگیری از خروج ارز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره جهاد کشاورزی جوین ادامه داد: با توجه به میانگین برداشت حدود ۵۰ تن چغندر در هر هکتار، پیش بینی می‌شود امسال ۲۶۰ هزار تن محصول چغندر در جوین تولید شود.

مهدی طلوعی نسب مدیر کشاورزی کشت و صنعت جوین گفت: این مقدار چغندرقند از چهار شهرستان خوشاب، جغتای، جوین و شاهرود تحویل کارخانه قند جوین شده است.

او با بیان اینکه عیار پایه چغندر قند ۱۶ است و هر چه این عیار کمتر باشد از قیمت محصول کاسته می‌شود، افزود: میانگین عیار چغندر قند تحویلی به کارخانه جوین تا امروز ۱۷ درصد بوده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی جوین با اشاره به برداشت چغندرقند از اواخر مهرماه آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد، ادامه داد: سال گذشته ۲۴۷ هزار تن محصول چغندر از سوی کشاورزان به کارخانه قند جوین تحویل شده بود.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چغندر قند جهاد کشاورزی برداشت محصول چغندر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رئیس جدید اداره آب و فاضلاب شهر سیلوانا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حضور مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه، بخشدار، شورای شهر و شهردار، رئیس جدید اداره آب و فاضلاب شهر سیلوانا منصوب شد.   در این مراسم، بهزاد اسلام‌دوست به عنوان رئیس اداره آب و فاضلاب شهر سیلوانا معرفی و از زحمات غلامرضا بابازاده رئیس سابق این اداره در مدت مسئولیت قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • انتصاب رئیس جدید اداره آب و فاضلاب شهر سیلوانا
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند