Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زیبا مهدی زاده  مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان چابهار ضمن تبریک هفته کتاب وکتابخوانی گفت:دانش اموزان دبستان کشتیرانی ۸ چابهارباحضور در کتابخانه ساحل با نحوه عضوشدن وامانت گرفتن کتاب‌ها مرجع کتاب‌های موجود آشنا شدند.

زیبا مهدی زاده از کتاب بعنوان یارودوست انسان یادکرد وافزود:اگربتوانیم فرهنگ مطالعه را دربین قشر جوان به صورت یک فرهنگ نهادینه کنیم می‌توانیم جامعه توسعه محور فرهنگی که تمامی ابعاد زندگی را دربرمی گیردداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد:باید دانش آموزان سرانه مطالعه عمومی خود را درمرحله اول به کتاب‌هایی که علاقه‌مند به مطالعه هستند آغاز، ودربالا بردن روحیه تعامل وهمفکری واجتماعی شدن خود گام‌های مثبتی بردارند.

درادامه مدیرمجتمع کشتیرانی ۸ ضمن تبریک هفته کتاب وکتابخوانی گفت:سعی کردیم دانش آموزان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ورعابت موارد قانونی در آشنا کردن روش مطالعه صحیح آشنا کنیم چراکه کرونا باعث تعطیلی مدارس شد و دانش آموزان با کتابخانه‌های مدارس وانس گرفتن با آن‌ها فاصله گرفتند.

طوبی دلارامی افزود:سعی کردیم درفضای انلاین درزمان کرونا باساخت محتوا‌های استاندارد ارتباط دانش آموزان را با مدارس حفظ کنیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد:انجمن‌های ۲۲ گانه کانون‌ها بویژه انجمن کتابخوانی در تهیه وتدوین سند راه برای علاقه‌مند کردن بیشتر دانش آموزان به مطالعه یه برنامه کاربردی وبلندمدت داشته باشند.

 

انتهای پیام/ع 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته کتابخانه کتابخانه های عمومی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، احمد فرهادی امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح وارگه دانایی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق عشایری استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کاروان دانایی در مناطق عشایری و روستایی، عنوان کرد: این طرح در سال گذشته برای ارائه خدمات کتاب‌محور برگزار شد، در سال جاری نیز طرح وارگه دانایی از اردیبهشت‌ماه اجرا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: در طرح وارگه دانایی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی از اردیبهشت‌ماه تا خردادماه با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین می‌شوند و پس از ارزیابی در خردادماه، برگزیدگان تجلیل می‌شوند.

فرهادی با اشاره به اینکه طرح کاروان دانایی در سال گذشته با مشارکت بسیج، امور عشایر و آموزش و پرورش، اجرا و دستگاه‌های هلال احمر و شبکه بهداشت نیز در کنار این طرح، خدمت‌رسانی کردند. در سال جاری بیش از 2 هزار جلد کتاب در نقاط روستایی و عشایری در طرح کوله‌پشتی توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به حضور کتابداران استان در مناطق روستایی و عشایری و فعالیت‌های کتابخوانی و کتاب‌محور، خاطرنشان کرد: لازم است در طرح کتابخانه سیار که مصوبه سفر ریاست جمهوری است، خودرو تامین شود تا این طرح در استان اجرایی شود.

به گزارش تسنیم، وارگه واژه‌ای ترکیبی از دو بخش "وار" به معنی خانه و"گه" به معنی جا و مکان است و در واقع به خانه موقت عشایری «وارگه» می‌گویند. قرار است طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری استان اجرایی شود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است