Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حیدر واحد مطلق رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر از اجرای حکم قلع و قمع اتاقک و مستحدثات ایجاد شده در اراضی ملی پلاک ۲۸۸۴ اصلی بخش ۳ با مساحتی بالغ بر ۱۵۰ متر مربع در منطقه پروس شهرستان مهدیشهر خبرداد و گفت: این حکم بر اساس رای صادره توسط مقامات قضایی شهرستان و با حضور پرسنل زحمتکش پاسگاه انتظامی شهمیرزاد و یگان حفاظت استان و شهرستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان با آمادگی کامل با هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و تخریب عرصه‌های مرتعی و جنگلی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی نخواهند داشت.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر ابراز داشت: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های مأموران یگان حفاظت این اداره قرار گرفته است و مأموران منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی سریعا عملیات قلع و قمع و رفع تصرف را با قاطعیت انجام خواهند داد.

واحد مطلق از اقدامات پیشگیرانه از قبیل احداث کمربند حفاظتی با شاخص بنچ مارک بین مرز اراضی ملی و اشخاص و گشت‌های شبانه روزی و راه اندازی پایگاه‌های مردمی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی عنوان کرد و از مردم خواست قبل هر گونه ساخت و ساز حتما استعلام‌های لازم از دستگاه‌های ذیصلاح دریافت نمایند تا نا خواسته و یا بصورت عمدی به اراضی ملی تجاوز نمایند که ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و سوی پیشینه و تخریب بنا‌های احداثی و قطع درختان کاشته شده، متحمل هزینه خواهند شد.

او در پایان از بهره‌برداران و دوستداران طبیعت خواست در کنار حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی در صورت مشاهده هرگونه تخریب و دخل و تصرف در اراضی ملی مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان به‌صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی اراضی ملی اراضی ملی منابع طبیعی یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرهنگ بهرام تقی زاده افزود: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است. وی اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های کشاورزی است. فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: سالانه در ایام نوروز و فروردین ماه در استان بیش از صدها مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، شناسایی و دستور توقف عملیات صادر می شود. وی با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه روزی است، ادامه داد: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی متوقف شد. تقی زاده اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و سه مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی در سطح استان اجرا شده است. وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان