Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر ، این دوره از مسابقات دوشنبه ۲۴ آبان ماه با حضور ورزشکارانی از ۸۵ کشور جهان به میزبانی امارات در مرکز جوجیتسو ابوظبی آغاز شد که محمد جعفر انصاری به نشان طلا دست یافت، بهزا رشیدی مدال نقره و حسن جهانگیری مدال برنز کسب کردند.

در روز اول مسابقات در بخش «مستر» برگزار شد که حسن جهانگیری در دسته 120 کیلوگرم پس از یک دور استراحت، حریفی از کشور مغولستان را شکست داد و نیمه نهایی راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این مرحله نتیجه را به حریف روسی خود بازی را واگذار کرد و در مسابقه رده بندی با برتری مقابل حریفی از اماراتی مقام سوم و مدال برنز را کسب کرد.

محمد جعفر انصاری دور اول را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس حریفی از قرقیزستان را شکست داد و در ادامه پس از پیروزی بر حریفی از کشور بحرین راهی دیدار پایانی شد و در مبارزه برای کسب مدال طلا نماینده کشور ونزوئلا را با اقتدار شکست داد و مقام قهرمانی را کسب کرد .

بهزاد رشیدی با یک استراحت به بازی فینال راه یافت و با شکست در برابر حریفی از کشور اکراین مقام دوم را کسب نمود و مدال نقره این مسابقات را بر گردن آویخت.

مجید آهنی ابتدا نماینده قزاقستان را با ضربه فنی شکست داد و در ادامه با رای داوران در شرایط مساوی به ایتالیا باخت و نتوانست به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

مهدی اسماعیل زاده،کریم نژاد پور حسین
و علی رضا لفظی نیز نتوانستند از مرحله مقدماتی عبور کنند.

در دسته 94 کیلوگرم سید مصطفی اجاقی
ابتدا با قرعه استراحت روبرو شد و در بازی بعد با حریفی از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در مرحله نیمه نهایی با توجه به مساوی بودن نتیجه با شمارش برتری (ادونتج) به حریف آذربایجانی خود بازی را واگذار کرد و در جایگاه چهارم ایستاد و از کسب مدال جاماند.

این دوره از مسابقات امروز در دو وزن و رده در کمربند قهوه ای و مشکی پیگیری خواهد شد.

کد خبر 5353013

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی جوجیتسو مسابقات قهرمانی جهان امارات متحده عربی تیم ملی فوتبال ایران مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2022 قطر مسابقات انتخابی جام جهانی تیم ملی فوتبال لبنان فوتبال تیم ملی فوتبال سوریه کشتی آزاد لیگ کشتی فدراسیون فوتبال لیگ دسته اول فوتبال لیگ برتر فوتسال دراگان اسکوچیچ سردار آزمون کاراته نیمه نهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!

ورزش ایران برای کسب طلا در پاریس به کشتی دل بسته است اما رییس فدراسیون کشتی می‌گوید که  المپیک سخت است و اگر موفق شویم فقط یک مدال طلا هم بگیریم واقعا هنر کردیم!"

به گزارش تابناک ورزشی؛ مراسم تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ صبح امروز با حضور سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در سالن اجلاس برگزار شد.

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورزش هنوز در بین مسوولان جای واقعی خودش را پیدا نکرده است. همیشه از قدیم به ورزش نگاه ابزاری شده است اما من به شما قول میدهم اگر این نگاه ابزاری از روی ورزش برداشته شود اثرات مثبت و با برکت آن را خواهیم دید.

وی افزود: البته آقای رییسی همیشه به رشته کشتی لطف دارند اما این انتظار وجود دارد که بدنه کل دولت این توجه را به ورزش داشته باشند چرا که ورزش فقط قرمزته و آبی‌ته نباید نباشد.

دبیر در مورد نتیجه احتمالی کشتی فرنگی و آزاد در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس عنوان کرد: در المپیک ما اگر بتوانیم فقط یک مدال طلا بگیریم کلاه‌مان را بالا می اندازیم. فرقی ندارد فرنگی باشد یا آزاد همین که یک مدال طلا بگیریم هنر کردیم.

رییس فدراسیون کشتی در پایان در واکنش به تصمیمی که برای حسن یزدانی و انتخابی او با کامران قاسم پور گفت: اجازه بدهید در این مورد به موقع صحبت خواهم کرد.

صحبت‌های رئیس فدراسیون کشتی درباره تعداد مدال طلای ایران در المپیک درحالی مطرح شده که دو قهرمان سنگین‌وزن جهان در کشتی آزاد و فرنگی ایرانی هستند. محمدرضا گرایی، کشتی‌گیر طلایی ایران در المپیک توکیو نیز در پاریس حضور دارد. همچنین حسن یزدانی دارنده دو طلا و نقره المپیک هم شانس حضور در این مسابقات را دارد.

دبیر درحالی گرفتن یک طلا در المپیک را «هنر کردن» دانسته که کشتی ایران در هر یک از المپیک‌های توکیو و ریو یک طلا، یک نقره و دو برنز گرفته بود و در المپیک لندن هم چهار طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرده بود.

 

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران
  • کرمان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران
  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • بوکس ایران با زدن ازبک در فینال، طلا گرفت!
  • ۱۰ مدال برای مازندران در مسابقات شنای کم بینایان و نابینایان کشور
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • درخشش جانبازان و توان یابان قمی در مسابقات قهرمانی کشور
  • ورزشکار کردستانی مدال برنز مسابقات کشتی آزاد نونهالان کشور را تصاحب کرد
  • لیگ NBA| قهرمان مغلوب مینه‌سوتا شد
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز