Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار هواشناسی نارنجی خبر داد و گفت:‌ از امروز شاهد بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی و نواحی سردسیر شمال استان قزوین خواهیم بود. - اخبار استانها -

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به وضعیت آب و هوا از صدور هشدار هواشناسی با سطح نارنجی خبر داد و گفت:‌ از امروز به دلیل نفوذ سامانه بارشی سرد شاهد بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی و نواحی سردسیر شمال استان قزوین خواهیم بود که میزان این بارندگی بیشتر از 2 ماه گذشته خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از امروز شاهد کاهش محسوس دما، وزش باد شدید و ظهور پدیده مه در کلیه مناطق استان قزوین خواهیم بود، افزود: به دلیل بارش برف و کولاک شاهد لغزندگی و یخ‌زدگی ‌جاده‌ها و معابر عمومی در کنار کاهش دید افقی خواهیم بود که مجموع این عوامل سبب اختلال در تردد خواهد شد.

شیخ‌الملوکی با تأکید بر لزوم رعایت احتیاط لازم در ترددهای برون‌شهری و درون‌شهری به ویژه در گردنه‌ها گفت:‌ توصیه ما به مردم و شهروندان هم‌استانی این است که به گردنه‌های برف‌گیر استان قزوین مانند آوج، بهرام‌آباد، قسطین‌لار و طالقان تردد نکنند و در صورت لزوم این کار را همراه با زنجیرچرخ انجام دهند.

وی با بیان اینکه امروز و فردا همه خودروها باید مجهز به تجهیزات زمستانی باشند، ادامه داد: همچنین کوهنوردان باید از صعودهای کوهستانی و هر گونه فعالیت کوهنوردی دیگر به شدت اجتناب کنند؛ چون بارش بارف و کولاک در ارتفاعات شدید خواهد بود و خطرات جانی برای کوهنوردان خواهد داشت.

قزوین از فردا برفی می‌شوداستان قزوین از فردا "برفی" می‌شودقزوین جمعه برفی می‌شود/خطر سرمازدگی باغات حتمی است

خطرسرمازدگی محصولات گلخانه‌ای

مدیرکل هواشناسی استان قزوین همچنین با اشاره به خطر سرمازدگی برای محصولات باغی و کشاورزی گلخانه‌ای گفت: بنابراین تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای باید مراقب نفوذ سرمای شدید و آسیب دیدن محصولات خود باشند و تمهیدات لازم را در این حوزه اتخاذ کنند.

شیخ‌الملوکی افزود: همچنین با توجه به سرمای شدید باید مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز مدیریت شود و از طرفی سازمان‌های راهداری و خدمات شهری شهرداری‌ها هم برای باز کردن معابر و گردنه‌های برف‌گیر آمادگی کامل داشته باشند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین آب و هوا بارندگی استانداری قزوین آب و هوا بارندگی استان قزوین برف و کولاک گردنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بنا به اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان از امروز تا پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با تشدید فعالیت سامانه بارشی شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی خواهد بود.

محمد سبزه زاری افزود: تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی دارد، بطوریکه روز جمعه نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه افت دما در اغلب مناطق استان تجربه خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ تردد تمامی شناورهای سبک ممنوع شد
  • وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • رگبار و رعد و برق قم را در برمی‌گیرد
  • سعید دقیقی: 100 میلیارد از جیب مردم قزوین برای خرید پرسپولیس رفته است؛ شهرداری برای شمس آذر هزینه کند!
  • دقیقی: شهرداری قزوین از پرسپولیس حمایت می‌کند از شمس‌آذر نه!