Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد محمدتقی جاپلقی صبح امروز در جلسه‌ هماهنگی راه‌اندازی مجتمع خیری زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست یکی از موضوعات مهم در پیشبرد مسائل زنان و خانواده را قدرت ساختارهای متعلق به زنان در جایگاه فعالیت و سیاست‌گذاری دانست و گفت: توجه به مسائل زنان در حوزه شهری نیازمند شناسایی، برنامه‌ریزی و اجرای کارآمد است که این مقوله در ساختار مدیریت شهرداری اصلاح می‌شود و مورد توجه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شهرکرد با بیان اینکه باید محلی برای کمک به این بانوان در نظر گرفته شود، افزود: این روز‌ها زنان بدسرپرست به‌دلیل برچسب بدسرپرست بودن در جامعه از جایگاه مناسبی برخوردار نبوده و هر روز با مشکلات جدید و جدی‌تری روبه‌رو شده و نهادها و دستگاه‌های حمایتی آنگونه که باید، موثر واقع نمی‌شوند، بنابراین باید نهاد‌های متولی ساز و کار جدی در این زمینه تعریف و به مسائل آن خوب بیندیشند.

وی با بیان اینکه برای فرهنگ‌سازی در زمینه زندگی زنان بدسرپرست باید تبلیغات مناسبی صورت گیرد، ادامه داد: افراد باید در خانواده با یکدیگر ارتباط موثر داشته باشند و تمام اعضای خانواده از یکدیگر کمک گرفته و طمع و حرص در بین آن‌ها وجود نداشته باشد تا مشکلات حل شود، این در حالی است که در خانواده بدسرپرست اعضا از هم دور بوده و مشکلاتی بین ارتباط آن‌ها با یکدیگر وجود دارد.

جاپلقی با تاکید بر اهمیت و لزوم راه‌اندازی مجتمع خیری ویژه زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست افزود: احداث و راه‌اندازی این مجتمع می‌تواند در اشتغال پایدار و توانمندسازی آن‌ها به ویژه در ابعاد اقتصادی و درآمدزایی موثر باشد.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدتقی جاپلقی شهردار شهرکرد زنان بدسرپرست راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل گفت: در صورت ادامه روند کاهشی رشد جمعیت، ایران در آینده‌ای نزدیک یکی از پیرترین کشورهای جهان می‌شود که با پیامدها و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیری در حوزه اقتصاد، امنیت و فرهنگ مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، افسانه جهانی در دوره تربیت راهبر و کنشگر جمعیت اظهار کرد: با توجه به اهمیت ایجاد شبکه نظام‌مند فعالان در راستای تحول راهبردی خانواده و جمعیت، دوره تربیت راهبر و کنشگر جمعیت با حضور اساتید مؤسسه جوانه‌های مدینه فاضله برای ۲۰۰ نفر از دغدغه‌مندان این حوزه در استان اردبیل برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره، توانمندسازی فعالان حوزه جمعیت، هوشیارسازی اجتماعی نسبت به بحران سالمندی، آسیب‌های کم‌فرزندی، تبیین جایگاه مادری و کرامت زنانه و ایجاد انگیزه و دغدغه‌مندی نسبت به مباحث جمعیتی است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل ادامه داد: اقناع‌سازی و گفتمان‌سازی جمعیت و فرزندآوری در بین نخبگان حوزوی و دانشگاهی و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد و شبکه‌سازی افراد آموزش‌دیده همسو با تحول راهبردی خانواده و جمعیت، از دیگر اهداف برگزاری این دوره است.

جهانی تصریح کرد: در صورت ادامه روند کاهشی رشد جمعیت، ایران در آینده‌ای نزدیک یکی از پیرترین کشورهای جهان می‌شود که پیامدها و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیری در حوزه اقتصاد، امنیت و فرهنگ کشور خواهد داشت.

وی بیان کرد: در طول تاریخ زندگی بشر تفکرات دینی و مذهبی مهم‌ترین عامل در تحولات فردی و اجتماعی بوده و تمام ساحت‌های زندگی بشر اعم از اقتصاد، فرهنگ، سیاست، اخلاق اجتماعی و نظام خانه و خانواده از دین تأثیر پذیرفته است لذا نگاه صرفاً اقتصادی برای حل بحران جمعیتی قطعاً شکست خورده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل اظهار کرد: در دین مقدس اسلام، ازدواج امری مقدس بوده و داشتن فرزند صالح، نعمت الهی و مایه خیر و برکت دنیا و آخرت معرفی می‌شود و سقط از گناهان بزرگ و قتل نفس است.

جهانی گفت: تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی، تلاش برای اصلاح سبک زندگی، مقابله با مصرف‌گرایی و اصلاح نگرش‌های عمومی و باورهای اجتماعی، وظیفه راهبران و کنشگران حوزه جمعیت و فرزندآوری بوده و برگزاری دوره تکمیلی راهبر و کنشگر جمعیت و اجرای طرح حمایت از حیات جنین، از دیگر برنامه‌های دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل است.

کد خبر 750943

دیگر خبرها

  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • علی مطهری: نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره‌های آیت الله مطهری دچار بن بست فکری یا پوچی در زندگی نشده‌اند
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • توضیح دانشگاه تهران درباره پست جدید همسر ابراهیم رئیسی
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی