Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@08:13:45 GMT

افزایش نرخ تورم عربستان طی دومین ماه پیاپی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۷۲۶۷

افزایش نرخ تورم عربستان طی دومین ماه پیاپی

نرخ تورم در عربستان به خاطر بالا رفتن قیمت مواد غذایی و هزینه حمل و نقل، برای دومین ماه پیاپی افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از عرب نیوز، آمار رسمی نشان می‌دهد نرخ تورم در عربستان برای دومین ماه پیاپی افزایش یافته است. طبق اطلاعات اداره آمار عربستان، نرخ تورم سالیانه در این کشور در ماه اکتبر به 0٫8 درصد رسید که بالاتر از 0٫6 درصد ثبت‌شده در ماه قبل‌از آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نرخ تورم در عربستان در ماه اوت به 0٫3 درصد رسیده بود، یعنی پایین‌ترین رقم طی 20 ماه گذشته.
افزایش نرخ تورم در عربستان نتیجه بالا رفتن قیمت شاخص مواد غذایی و نوشیدنی‌ها و همچنین گران شدن هزینه حمل‌ونقل بوده‌است که به‌ترتیب 1٫4 و 6٫4 درصد افزایش‌یافته اند.

عربستان قیمت نفت را بالا بردافزایش نرخ تورم در عربستان طی ماه گذشته میلادی

در مقایسه با سال گذشته میلادی، افزایش شاخص هزینه حمل‌ونقل در عربستان نتیجه 47٫9 درصد رشد قیمت بنزین بوده‌است.
تورم ماهانه در عربستان در ماه اکتبر  0٫25 درصد گزارش‌شده است. این رقم در ماه سپتامبر برابر با 0٫2 درصد بود.
افزایش ماهانه نرخ تورم در عربستان نتیجه 3٫9 درصد افزایش هزینه تحصیل بوده‌است.
مؤسسه تحقیقات اقتصادی کپیتال ایکانامیکس اعلام کرده انتظار دارد تورم در عربستان طی ماه‌های آینده افزایش یابد اما در 2022 و 2023 بین 1 تا 2 درصد باقی می‌ماند.
این مؤسسه اعلام کرد تورم در سایر اقتصادهای درحال‌توسعه بسیار بیشتر از این رقم است.
انتهای پیام/29

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس نرخ تورم در عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد

منابع تجاری از احتمال افزایش قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان به مشتریان آسیایی در ماه ژوئن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع تجاری روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) اعلام کردند پس از افزایش قیمت شاخص نفت خاورمیانه در ماه جاری میلادی احتمال می‌رود عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت، قیمت رسمی فروش انواع نفت خام را برای عرضه به مشتریان آسیایی در ماه ژوئن به بالاترین سطح در پنج ماه اخیر افزایش دهد.

بر اساس نظرسنجی رویترز از هفت منبع پالایشگاهی، قیمت رسمی فروش نفت سبک عربی در ماه ژوئن ممکن است با ۷۰ تا ۹۰ سنت افزایش حدود ۳ دلار برای هر بشکه بیشتر از میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های عمان/ دوبی تعیین شود که بالاترین سطح از ماه ژانویه تاکنون به‌شمار می‌رود.

داده‌های رویترز نشان داد افزایش قیمت‌ها پس از قرار گرفتن شاخص نفت دوبی و عمان در ساختار پیش‌بهین (Backwardation) برای نخستین و سومین ماه میلادی به‌وجود آمده و به‌ترتیب با ۸۳ و ۹۶ سنت افزایش از ابتدای ماه جاری نسبت به میانگین ماه گذشته رشد داشته است.

بیشتر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پیش‌بینی می‌کنند که به‌دلیل محدودیت در عرضه نفت همزمان با کاهش تولید نفت خام اعضای اوپک‌پلاس و سود بالای نفت کوره، قیمت رسمی فروش نفت خام برای نفت متوسط و سنگین عربی هم‌تراز با نفت خام سبک عربی افزایش یابد.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی‌شده «روایس» آغاز کرده و صادرات نفت ترش نوع متوسط را کاهش داده است.

شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو قیمت‌های نفت خام خود را بر اساس توصیه‌های مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود در ماه گذشته بر اساس بازده و قیمت محصولات تعیین می‌کند.

دیگر خبرها

  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد