Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@11:57:17 GMT

اصول طراحی دفاتر کار در سال ۲۰۲۲

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۷۴۰۴

اصول طراحی دفاتر کار در سال ۲۰۲۲

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در سطح جهانی، شرکت‌ها هر روزه شیوه‌های پایدارتری را اتخاذ می‌کنند، نوآوری‌های فن‌آوری باعث تغییر می‌شود و تمرکز انسان محور بر رفاه کارکنان، شیوه زندگی و کار ما را شکل می‌دهد. همانطور که کارشناسان طراحی دفاتر کار به این نشانه‌ها پاسخ می‌دهند، می‌خواهیم با ۵ گرایش برتر طراحی دفتر که در زیر فهرست شده‌اند آشنا شویم:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طراحی اداری پایدار

بسیاری از روش‌های طراحی ساده و سازگار با محیط زیست وجود دارند که می‌توانند مصرف انرژی و اتلاف ساختمان را کاهش دهند. با استفاده از سیستم‌هایی با راندمان بالا، استفاده از روشنایی LED، بهره‌گیری از نور طبیعی و تهویه غیرفعال، استفاده مجدد از مبلمان، کسب‌وکارها به راحتی می‌توانند اثرات زیست محیطی خود را کاهش دهند.

این روند فراتر از طراحی است: روش‌هایی که افراد در فضاهای خود استفاده می‌کنند و رفتار می‌کنند به اندازه خود ساختمان مهم هستند. همانطور که کارمندان اکنون رفتار خود را در دفتر تنظیم می‌کنند تا با دستورالعمل‌های مرتبط با COVID-۱۹ هماهنگ شود، داشتن سطل‌های مختلف برای بازیافت، تشویق به استفاده از فنجان‌های قهوه قابل استفاده مجدد و بدون کاغذ رفتن به جلسات برخی از تغییرات کوچکی است که کسب و کارها می‌توانند اعمال کنند. با افزایش تعداد کارمندانی که به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی با دوچرخه به محل کار خود می‌روند، طراحان دفتر نیز فضای بیشتری را برای کمد، انبار دوچرخه می‌سازند.

۲. کار انعطاف پذیر

سال ۲۰۲۰ ثابت کرده است که بسیاری از ما می‌توانیم از هر جایی کار کنیم، اما اگر می‌خواهید مردم را در بازگشت به کار تشویق کنید، کسب‌وکار شما نیز باید با طراحی محل کار هوشمندانه عمل کند. به جای اینکه به سادگی فکر کنید "ما به تعداد x میز نیاز داریم"، زمان آن رسیده است که در نظر بگیرید چگونه می‌توان از فضای برای تشویق روش‌های مختلف کار استفاده کرد.

با توجه به اینکه بسیاری از کارمندان هنوز ترجیح می‌دهند حداقل بخشی از هفته را از راه دور کار کنند، تنها درصدی از تیم شما باید در هر روز به دفتر کار بیایند: بنابراین، به جای اختصاص دادن یک میز برای همه افراد، در عوض دفتری با فضاهای کاری قابل رزرو با پلان باز، مناطق غیر قابل رزرو، مناطق کاری متمرکز بر کار و مبلمان مدولار طراحی کنید. ارائه مکان‌های مختلف به کارمندان - بسته به نوع کاری که انجام می‌دهند - به تیم شما کنترل بیشتری بر تجربیات کاری آنها می‌دهد، سطح بهره وری و تعامل را افزایش می‌دهد.

۳. رفاه و طراحی انسان محور

یک تغییر فرهنگی دیگر در طراحی دفتر حول محور ایجاد فضای کاری است که در آن ایمنی و توانمندسازی کارکنان در اولویت قرار دارد. همه‌گیری، ارزش تک تک کارکنان ما و اهمیت سلامت و رفاه آنها در بهره‌وری و سودآوری هر شرکتی را به ما یادآوری کرده است. اخیراً یک شرکت هلندی به نام IDWORKSPACE نظرسنجی را انجام داده که نشان می‌دهد محیط کار تاثیر مستقیم در بازدهی افراد دارد.

با توجه به اینکه کسب و کارها در حال حاضر واقعاً سلامت روحی و جسمی کارکنان خود را در نظر می‌گیرند، بخش طراحی دفتر نیز مورد توجه قرار گرفته شده است. اقدامات ایمن در برابر کووید مانند فاصله گذاری اجتماعی داخلی، ایستگاه‌های شستشوی دست، نقاط ضدعفونی کننده دست نه تنها در برابر بیماری محافظت می‌کنند، بلکه به کاهش نگرانی‌های کارکنان در مورد بازگشت به محل کار نیز کمک می‌کنند.

کارمندان نسبت به محیط‌های کاری خود مطالبات بیشتری پیدا کرده اند، و به درستی اینطور است: همراه با اقدامات فوق، شاهد عناصر طراحی متمرکز بر رفاه مانند صندلی‌های ارگونومیک ( Ergonomic Chairs) ،تهویه هوای تمیزتر و مناطق بیشتر از نور طبیعی هستیم.

۴. فناوری و دفاتر هوشمند

دیگر برای دفاتر، اداری بودن کافی نیست. آنها باید دفاتر هوشمند با مبلمان هوشمند باشند ( Smart Office Furniture). کار از راه دور اتکای ما به اطلاعات دیجیتال و اینترنت اشیا را تقویت کرده است. فضای کاری هوشمند از حسگرهای دیجیتال برای نظارت و پاسخ به مواردی مانند اشغال، کیفیت هوا، سطح نور طبیعی و موارد دیگر استفاده می‌کند.

ساختمان‌های هوشمند می‌توانند داده‌ها را جمع‌آوری و به اشتراک بگذارند و شرکت‌ها را قادر می‌سازند تا درک بهتری از زمان و نحوه استفاده از فضاهای مختلف داشته باشند. این یک ابزار فوق‌العاده قدرتمند برای طراحی دفتر است و در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی و امنیت کووید ارتباط ویژه‌ای دارد و همچنین کمک بزرگی در منطقی‌سازی فضا است.

رابطه یکپارچه‌تر با فناوری همچنین می‌تواند در بازگشت به محل کار به ما کمک کند: سیستم‌های تصویربرداری حرارتی و درب‌های بدون لمس، به حفظ ایمنی کارکنان شما در برابر انتقال کمک می‌کنند، و ما پیش‌بینی می‌کنیم که فناوری‌های حسگر بدون لمس در آینده کارمندان را قادر می‌سازد تا به راحتی در محل کار حرکت کنند. برنامه‌های رزرو میز، به حفظ جریان روان کارکنان کمک می‌کنند، اطمینان حاصل می‌کنند که فقط یک نفر هر روز یک میز خاص را لمس می‌کند و احتمال عدم توانایی در ایجاد فاصله اجتماعی صحیح را از بین می‌برد.

۵. اتصال و اجتماع

در حالی که بدون شک نگاه ما به کار و محل کارمان تغییر خواهد کرد، یکی از بزرگترین تغییرات در دفتر این است که دیگر فقط مکانی با میز نیست، بلکه به خودی خود به یک مقصد تبدیل شده است. برای بسیاری از کارمندان که اکنون به ماه‌ها کار متمرکز در خانه و با فرصت‌های محدود برای تعامل اجتماعی عادت کرده اند، یک روز در محل کار به یک رویداد تبدیل شده است، فرصتی تازه برای دیدن دوستان، الهام گرفتن، دور هم جمع شدن، همکاری و ارتباط.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5353070

منبع: مهر

کلیدواژه: طراحی طراحی داخلی کسب و کار کسب و کار گروه صنعتی ایران خودرو تبلیغات ایمپلنت گروه خودروسازی سایپا قیمت خودرو کسب و کارهای اینترنتی طراحی داخلی بیمه سایپا تجارت الکترونیک تجهیزات پزشکی فاضلاب دندانپزشکی طراحی دفتر محل کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شادی مالکی در حاشیه بازدید از دفاتر تاکسیرانی مناطق گفت: هدف از بازدید دفاتر مناطق این است که از نزدیک با خدمت‌رسانی در مراکز و همچنین مشکلات تاکسیرانان آشنا شویم و در راستای بهبود شرایط این قشر زحمتکش گام برداریم.

وی هدف از راه‌اندازی دفاتر را تمرکززدایی در سازمان تاکسیرانی دانست و افزود: بر همین اساس دفاتری در مناطق ۲۲ گانه افتتاح شده و خدماتی نظیر انواع خدمات اداری، رفاهی، خدمات خرید و فروش خودرو و ... در آن ارائه می‌شود. مالکی ادامه داد: یکی از بزرگترین مطالبات تاکسیرانان در خصوص دفاتر، افزایش سرعت عملکرد دفاتر در اجرای درخواست‌هایشان به ویژه امور دفتری بود و همچنین تقاضا داشتند دریافت هزینه‌ها توسط شرکت‌ها نظام‌مند شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی بر تداوم این بازدید‌ها تاکید کرد و گفت: ما به‌صورت هفتگی از دفاتر و شرکت‌ها بازدید خواهیم داشت تا با ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با تاکسیرانان، برای حل مشکلات و چالش‌هایشان گام برداریم. در این بازدید‌ها تعدادی از تاکسیرانان به بیان مشکلات‌شان در خصوص نوسازی تاکسی‌ها، بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی، سیما تاکسی و یا ثبت‌نام برای پروانه اشتغال پرداختند. همچنین برخی از تاکسیرانان با توجه به مشکلات مالی درخواست تسهیلاتی در خصوص بهسازی خودروهایشان داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد