Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ در شرایطی که نسبت به ابتدای هفته نرخ رشد ۷۴ درصدی ابتلا باعث نگرانی کارشناسان شده این گروه تاکید می‌کنند بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و کاهش مشارکت در طرح ملی واکسیناسیون می‌تواند مشکل آفرین باشد. - اخبار استانها -

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، بررسی آمارهای روزانه نشان می‌دهد نرخ ابتلای روزانه دیروز نسبت به اولین روز هفته رشدی قابل توجه 74 درصدی را به خود دیده است که کارشناسان در این زمینه ابراز نگرانی کرده و معتقدند درصورت ادامه روند بی‌توجهی به پروتکل‌ها و البته مشارکت در طرح ملی واکسیناسیون این روند می‌تواند نگران کننده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه با اشاره به فعال بودن ویروس در سراسر کشور معتقدند روند فعلی که باعث افزایش قابل توجه آمارهای نرخ ابتلای روزانه و موارد بستری در مراکز درمانی شده است می‌تواند در سایه بی‌توجهی مردم به پروتکل‌ها و کاهش مشارکت در طرح ملی واکسیناسیون نگران کننده باشد و در آینده نزدیک بحرانی تازه به کشور تحمیل کند.

کارشناسان براین باورند که روند افزایش 74.03 درصدی نرخ ابتلای روزانه و 35.20 درصدی موارد بستری بیماران در مراکز درمانی از ابتدای هفته تا دیروز می‌تواند سایر شاخص‌های بیماری را در جداول تحت تاثیر قرار داده و دوباره جهت کلی نمودارهای همه‌گیری کرونا را در سراسر کشور صعودی کند، چون ویروس همواره فعال است و می‌تواند با ضریب بالا افراد را آلوده و خوشه‌های تازه‌ای از بیماری ایجاد کند.

به گفته کارشناسان بهداشت و درمان اگرچه سطح واکسیناسیون در کشور اکنون در شرایط مناسبی قرار دارد، اما نباید فراموش کنیم که موضوع بیماری و ابتلا حتی در میان واکسینه‌ شده‌ها نیز ادامه دارد و تکمیل روند واکسیناسیون در ماه‌های اخیر تنها نرخ بستری و فوتی‌ها را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و شاهد مثال آن هم اینجاست که علی رغم افزایشی شدن دو شاخص موارد ابتلا و بستری روزانه می‌بینیم نسبت تغییرات دو شاخص بعدی یعنی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه یا موارد فوتی در این شرایط نه تنها صعودی نبوده بلکه نزولی هم شده است.

کاهش نرخ فوتی‌ها حاصل واکسیناسیون گسترده است

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت براساس جدیدترین تحلیل‌های آماری درخصوص اثربخشی واکسیناسیون کووید 19، گفت: بیشترین اثر واکسیناسیون، کاهش جدی نرخ فوت ناشی از ابتلا به کرونا بوده است.

علی شریفی زارچی، نتایج واکسیناسیون کووید 19 را در تحلیلی آماری با مقاسیه نرخ ابتلا و فوت افراد واکسن زده و افراد واکسن نزده، تحلیل و استنباط کرده و این نتایج را در گزارشی ارائه داد.

وی گفت: واکسیناسیون تاثیر بسیار چشمگیری درکاهش نرخ فوت ناشی از کرونا در تمامی گروه های سنی داشته است. تحلیل درصد اثرگذاری واکسن در هر گروه سنی و هر زمان بر اساس مقایسه نرخ فوت در افرادی که واکسن نزده‌اند و افرادی که یک یا دو نوبت واکسن دریافت کرده اند، به سادگی امکان پذیر است.

دکتر شریفی زارچی افزود: بیشترین اثر واکسیناسیون، کاهش جدی نرخ فوت ناشی از ابتلا به کرونا بوده است. با این حال، افرادی که حتی دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند، کماکان در معرض ابتلا به کرونا و بستری هستند. لذا پیشنهاد می شود، تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی، حتی پس از دریافت هر دو نوبت واکسن، برای جلوگیری از ابتلای افراد و شروع خیز ششم بیماری کماکان مورد تاکید قرار گیرد.

 تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی پس از واکسیناسیون 

دکتر شریفی زارچی اظهار داشت:  تاثیر چشمگیر واکسیناسیون در کاهش نرخ فوت ناشی از ابتلا به کرونا در سنین بالاتر هم به وضوح مشاهده می شود. با این وجود، احتمال فوت ناشی از ابتلا به کرونا خصوصاً در سنین بالای 60 سال به صفر نرسیده است. لذا توصیه می‌شود تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی پس از واکسیناسیون صورت پذیرد. همچنین، امید است، تزریق نوبت سوم به گروه بالاتر از 60 سال منجر به کاهش نرخ فوت ناشی از ابتلا به کرونا در این افراد شود که تحلیل نتایج آن پس از پیشبرد برنامه ارائه می‌شود.

روند بستری بیماران کرونایی در بخش‌های تنفسی در استان فارس نزولی شد نمودار فوتی کرونا در استان البرز نزولی شد طرح محله محور واکسیناسیون علیه کرونا در استان ایلام اجرایی شد جدیدترین اخبار کرونا در ایران| افزایش 43 درصدی نرخ ابتلا در یک روز/ آیا دومینوی صعود بیماری دوباره به‌راه افتاد؟+ نقشه و نمودار

 

استان آذربایجان‌غربی/4 نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند

محمدامین ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به روند کاهشی فوتی‌های کرونایی در استان اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته چهار نفر دیگر به سبب این بیماری جان باختند.

وی از ابتلای 481 نفر دیگر خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 313 هزار و 914 نفر به کرونا مبتلا شده و 70 هزار و 363 نفر بیمار بستری نیز بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به تعداد بستری‌های سندروم حاد تنفسی در استان گفت: این تعداد هم اینک به 826 نفر رسیده است و 40 نفر نیز وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر در شبانه‌روز گذشته 434 نفر بستری مشکوک به کرونا و 194 نفر بستری در بخش آی‌سی‌یو ثبت شد.

ولی‌زاده در ادامه از واکسیناسیون 31 هزار و 178 نفر خبر داد و افزود: تاکنون سه میلیون و 923 هزار و 450 نفر واکسن کرونا را در سه دز دریافت کرده‌اند.

استان اصفهان/ 347 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته شناسایی شد

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کرونا در اصفهان از ابتدا تا کنون، اظهار داشت: تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا 1218950  نفر بوده که از این تعداد 121525 نفر بهبود، 180778 بستری  و 16813 نفر هم فوت کردند.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته 347 بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی، 157 نفر در مراکز درمانی بستری   و 165 نفر ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر  901 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد 191 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

عقدک تصریح کرد: 13 بیمار  مشکوک و قطعی به کرونا طی  24 ساعت اخیر در استان اصفهان در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

استان ایلام/  61 ابتلای جدید ثبت شد

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 65 هزار و 176 هفت نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 61 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 105 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 29 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 63 هزار و 698 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و 148 نفر بوده است.

استان بوشهر/ 90 درصد گروه هدف واکسن دریافت کردند

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر روند نزولی ابتلا به کرونا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تعداد بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر از یک‌هزار نفر در پیک پنجم کرونا اکنون به 83 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از وضعیت آبی کرونایی تمام شهرهای استان خبر داد و بیان کرد: سیر نزولی ابتلا و بستری بیماران کرونایی استان بوشهر را در شرایط آبی کرونایی به معنی خطر کم قرار داده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 29 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند خاطر نشان کرد: از این تعداد ابتلای 5 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون 11 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت درمان قرار دارند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 5 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری در 24 ساعت گذشته آمار مرگ ناشی از کرونا در استان بوشهر را صفر اعلام کرد و گفت: در 20 ماه گذشته 2 هزار و 14 نفر در استان بوشهر به سبب ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 34 بیمار کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 19 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 88 هزار و 550 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه تزریق در نوبت اول واکسن کرونا در استان بوشهر به 90 درصد گروه هدف رسید تصریح کرد: در گروه سنی بیش از 18 سال استان بوشهر 90 درصد نوبت اول و 70 درصد در 2 نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

کشمیری اضافه کرد: 30 درصد افراد استان بوشهر هنوز واکسینه نشده‌اند که تا آذر ماه بیش از 85 درصد جامعه هدف هر 2 نوبت واکسن دریافت می‌کنند.

استان قزوین/ افزایش 20 درصدی نرخ ابتلا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش 20 درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 134 بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید-19 استان قزوین شناسایی شدند که این آمار در مقایسه با روز قبل 22 نفر افزایش یافته است.

جلال رحمانی با اشاره به کاهش 8.7 درصدی نرخ بستری‌های روزانه کرونایی گفت: در شبانه‌روز گذشته 52 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در قیاس با روز پیش 5 نفر کمتر شده است.

وی همچنین از افزایش 9 درصدی آمار بیماران بدحال ونتیلاتوری خبر داد و افزود: در حال حاضر 13 بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین با اتصال به دستگاه کمک‌تنفسی ادامه بقا می‌دهند که این آمار نسبت به روز گذشته فقط یک نفر بیشتر شده است.

رحمانی ادامه داد: در ضمن نرخ‌ مرگ‌ومیر روزانه کرونایی در 24 ساعت گذشته تثبیت شد و طی این مدت 3 بیمار کرونایی بدحال را به خاطر علائم شدید تنفسی و ضعف مفرط جسمانی از دست دادیم که این آمار با روز گذشته تفاوتی نکرده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه به افزایش 9 درصدی موارد بهبود کرونایی روزانه در استان هم اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز اخیر 61 بیمار کرونایی با داشتن علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های قزوین مرخص شدند که این آمار در مقایسه با روز قبل 5 نفر افزایش پیدا کرده است.

رحمانی اضافه کرد: در نهایت هم آمار مجموع بستری‌های کرونایی فعلی در بیمارستان‌های استان قزوین با حدود 6 درصد کاهش به 261 نفر رسید که این آمار در قیاس با روز پیش 16 نفر کاهش یافته است.

استان گلستان/ 185 بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند

با وجود نوسانات جزئی در شمار بیماران کرونایی و بستری شدگان ناشی از آن در استان گلستان، اما در یکی دو روز اخیر آمارها کاهش محسوسی پیدا کرد.

در شبانه روز گذشته با کاهش 20 نفری در تعداد بیماران بستری، شمار بیمارانی که در بیمارستان‌های استان تحت درمان قرار دارند به 185 نفر رسید و پس از چند هفته تعداد بیماران به کمتر از 200 نفر رسیده است.

آخرین آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان حکایت از بستری 48 بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه و وخامت وضعیت 20 بیمار دیگر دارد.

در عین حال نگرانی در خصوص بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شکل گیری موج ششم کرونا وجود دارد و لازم است علاوه بر همراهی مردم و اصناف برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، نظارت‌ها نیز تشدید شود.

اما همزمان با ثبات وضعیت کرونایی در استان گلستان، واکسیناسیون کرونا نیز شدت و سرعت خوبی در استان پیدا کرده و تزریق واکسن از 2 میلیون و 131 هزار واحد عبور کرده است.

براساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با تزریق 14 هزار و 706 واحد واکسن در استان طی روز گذشته، مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان به 2 میلیون و 131 هزار و 149 واحد رسیده است.

حدود 85 درصد واجدان شرایط در استان مرحله اول واکسن کرونا را دریافت کردند و پوشش کامل واکسیناسیون در استان نیز 54 درصد جمعیت مشمول واکسن است که البته رئیس ستاد کرونای استان گفته است باید تلاش کرد تا گلستان به رتبه نخست واکسیناسیون کرونا در کشور دست پیدا کند.

دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین اعلام کرده افراد 60 سال به بالا که از تزریق نوبت دوم واکسن‌های سینوفارم و برکت آنها، چهار ماه گذشته است می‌توانند برای دریافت دُز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

درحال تکمیل...

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا گفت وگو با خبرنگار تسنیم رعایت پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان رئیس دانشگاه علوم پزشکی بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان شبانه روز گذشته درصدی نرخ ابتلا دریافت کرده اند بیمارستان ها مراکز درمانی 24 ساعت گذشته کرونا در استان استان بوشهر بیمار کرونایی استان گلستان کاهش نرخ فوت استان قزوین واکسن کرونا بستری هستند استان ایلام نوبت واکسن بیمار جدید بی توجهی شده اند فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۷۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند

تین نیوز

تعداد تلفات حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 15 درصد افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز، بر اساس جدول و نمودار آماری که از سوی وزارت راه و شهرسازی در قالب کتابچه عملکرد، پایش و کنترل آماری اهم شاخص های کلیدی وزارت راه و شهرسازی در 12 ماهه سال 1401 ، منتشر شد، تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1401 به رقم 17 هزار و 745 نفر رسید.

این درحالی است که تعداد متوفیان حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1400 رقمی معادل 15 هزار و 440 نفر بود که این عدد نشان دهنده افزایش 15 درصدی تلفات حوادث رانندگی است.

همچنین در 11 ماهه سال 1401 تعداد 341 هزار و 113 نفر بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شده اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن، 292 هزار و 837 نفر بوده که این عدد نیز بیانگر افزایش 16 درصدی تعداد مصدومان حوادث رانندگی است.

به گزارش تین نیوز، تعداد متوفیان و مصدومان حوادث رانندگی که در این جدول ذکر شده از آخرین آمار اعلامی سازمان پزشکی قانونی کشور استخراج شده و مربوط به حوادث درون شهری، برون شهری و روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • حس خوب حمایت
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار ثابت ماند
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است