Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۹۰۰ واحد تولیدی مشکل‌دار در کشور وجود دارد که مانع‌زدایی از چالش‌های آن‌ها اولویت کار دولت سیزدهم است.

 ایران آنلاین/ « علی‌حسین رعیتی‌فرد» در جریان سفر به استان مرکزی، افزود: تمام تلاش‌ها برای رونق دوباره صنایع راکد به کار گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ارزیابی معضلات شرکت مادرتخصصی آذرآب به‌عنوان یکی از صنایع مشکل‌دار مهم کشور در دستور کار است که در گام نخست تقسیط بدهی یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی آن به سازمان تامین اجتماعی دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در جریان سفر به استان مرکزی، مقرر شد نشستی مشترک بین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تامین اجتماعی استان برگزار و به‌شکل ویژه معضلات این صنعت مهم واکاوی و حل شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امید می‌رود که به زودی مشکل کارت بازرگانی و چک‌های برگشتی صنایع مادرتخصصی آذرآب گره‌گشایی شود و رونق تولید به این واحد برگردد.

 آینده تولید در هپکوی اراک روشن است
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: آینده تولید در واحد صنعتی هپکوی اراک روشن است و در این راستا اقدامات و گشایش‌ موثری رخ داده است.

 وی در جریان بازدید از هپکو و نشست با کارگران این واحد صنعتی افزود: امید است این صنعت مادرتخصصی به روزهای پررونق سال‌های گذشته به‌ویژه سال ۸۶ با رکورد تولید ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین بازگردد.

وی بیان کرد: مطالبات مربوط به نیروهای بازنشسته‌ هپکو نیز باید از سوی حلقه مدیریت اجرایی استان مرکزی پیگیری شود تا بهترین نتیجه در بازه زمانی کوتاه حاصل شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: اجرای موثر مفاد قانون کار در مجموعه‌های وابسته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با توجه به دستور ویژه وزیر، در حال پیگیری و اجرا است.


جلوگیری از واردات کالاهای تولید داخل، راهبرد مهم دولت سیزدهم است

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخل با رویکرد حمایت از اصل جهش تولید، برنامه مهم دولت سیزدهم است.

 علی حسین رعیتی فرد، افزود: نیاز است مردم و شرکت‌های مختلف دولت را در راهبرد تحقق جهش تولید حمایت کنند.

وی بیان کرد: با توجه به تغییر سهامدار و سهامداری سازمان تامین اجتماعی، با دستور رئیس جمهور، گشایش اعتبار برای هپکو صورت گرفته و مشکل کارت بازرگانی نیز حل شده است.

وی بیان کرد: با رقم خوردن اتفاقات خوب در این شرکت، آینده روشنی برای آن متصور است و امیدواریم که چرخ هپکو پر رونق تر از گذشته بچرخد و مشکلات و دغدغه کارگران حل شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شرکت هپکو، محصول محور است و در صورتی‌ که سفارش تولید محصول داشته باشد، دغدغه کارگران رفع می‌شود و هپکو با این قدرت و توان متخصصان می‌تواند با تولیدات متنوع، نیازهای حوزه ماشین آلات معدنی و راهسازی کشور را برآورده کند.

رعیتی فرد اظهار داشت: هپکو در حال حاضر با ظرفیت پایینی فعالیت دارد و امید است با گشایش‌هایی که در حال انجام است، ظرفیت تولید این واحد تولیدی و اقتصادی نیز افزایش یابد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مدیران این صنعت نیز باید بازاریابی و برنامه‌ریزی مناسبی برای دریافت سفارش محصولات داشته باشند.
 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، گفت: ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ نفر از مردم کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند.

 فرزاد پیشکاری، امروز شنبه 8 اردیبهشت در نشست هم اندیشی با شرکای اجتماعی که به مناسبت هفته کار و کارگر و با حضور مدیران کل تامین اجتماعی و مدیریت درمان برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر، از شرکای اجتماعی وزارت کار به عنوان گنجینه‌هایی از دانش و مهارت نام برد و خواستار همراهی و همکاری همه تشکلات کارگری و کارفرمایی، انجمن‌های صنفی،‌ کانون بازنشستگان و تمامی شرکای اجتماعی با اداره کل کار استان برای تحقق اهداف شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تمامی ظرفیت‌های اداره کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگان‌ها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران بکار گرفته و شبانه‌روزی در جهت محقق کردن اهداف و سیاست‌های وزارت کار، تلاش خواهیم کرد.

پیشکاری طراوت، زیبایی و عمران و آبادانی در کشور را مرهون تلاش کارگران دانست و با بیان اینکه ایمنی، حفاظت و بهداشت کارگران از مهم‌ترین رسالت‌های وزارت کار است، اظهار کرد: وزارت کار با تمام توان از حق و حقوق کارگران صیانت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی وجود دارد، گفت: در طول سال بیش از ۱۲ هزار پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می شود و ۲۳ بازرس کار در طول سال بیش از ۱۹ هزار بازرسی از واحدهای صنعتی، کارخانجات، ابنیه و... برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می دهند تا کارگران که گنجینه و سرمایه‌های کشور هستند دچار مشکل نشوند.

پیشکاری با بیان اینکه ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ نفر از مردم کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند، افزود: با احتساب اینکه هر خانوار ۳ نفر باشند، نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تحریم‌های گسترده مشکلاتی را در بخش اقتصادی برای جامعه ایجاد کرده است، ادامه داد: جامعه کارگری با اقتدار در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کرده و این مشکلات با توان و تفکر کارگران کشور که ستون فقرات و مولدین اقتصادی در کشوربوده، حل خواهد شد.

پیشکاری با بیان اینکه برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال‌های جدید با تمام توان از کارفرمایان حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد، عنوان کرد: دولت سیزدهم در بحث سیاست‌های تشویقی بازار کار از جمله طرح کارورزی، یارانه دستمزد و مشوق‌های بیمه‌ای و همچنین پرداخت تسهیلات کم بهره، مسیر مناسبی برای کارفرمایان و حمایت از کارگران و اشتغال آنان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی، سرمایه گزاران و متفکران و فعالان حوزه‌های سرمایه‌گزاری در ایجاد اشتغال پایدار کمک حال دولت باشند، آموزش، مهارت‌آموزی و توانمندسازی جوانان در ایجاد بسترهای اشتغال را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها، نظام آموزشی و رسانه‌های جمعی می‌بایست انتظار و تفکر پشت میزنشینی را از فرزندان این سرزمین دور کرده و با آموزش صحیح، ایجاد انگیزه و مهارت‌آموزی در رشته‌های مورد علاقه، زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار در کشور را فراهم کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد