Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به نوبت‌گیری صددرصدی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در ۹ استان، اظهار کرد: با نهادینه کردن کتاب خوانی در خانواده ها، شرایط لازم را برای «آموزش بهتر زیستن» به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه فراهم کنیم. خبرگزاری میزان-به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی با تبریک فرا رسیدن «هفته کتاب و کتاب‌خوانی» اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که موجب وفاق گروهی و جلوگیری از گسست نسلی می‌شود کتاب‌خوانی گروهی و خانوادگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ایجاد کتابخانه‌های کلاسی، یکی از راه‌هایی است که موجب افزایش سرانه مطالعه دانش‌آموزان می‌شود و به افزایش کیفیت خواندن کتاب نیز کمک خواهد کرد.

حسینی با اشاره به برگزاری انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی گفت: مشارکت در نظام تعلیم و تربیت، کنش آموزی و آمادگی برای مشارکت در امور جامعه سه کارکرد انتخابات دانش‌آموزی است.

وی افزود: برنامه «هر دانش‌آموز حداقل یک نقش» که در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شده است از جمله برنامه‌های تمرین مشارکت برای دانش‌آموزان است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی گفت: در سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی، تاکنون ۱۳۵هزار و ۴۴۲نوآموز پیش‌دبستانی نوبت‌گیری شده‌اند.

وی گفت: نوبت‌گیری سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان‌های یزد، اردبیل، بوشهر، فارس، قزوین، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری، قم و زنجان بالای صددرصد انجام شده است و در مجموع تاکنون یک میلیون و ۵۲۶هزار ۵۷۹نوآموز بدو ورود نوبت‌گیری شده‌اند.

حسینی افزود: شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش‌وپرورش استثنایی در استان‌ها، نقش شورای آموزش‌وپرورش استثنایی را در استان‌ها ایفا خواهد کرد و این شورا حلقه مفقوده آموزش‌وپرورش استثنایی در مناطق ۷۶۰گانه آموزش‌وپرورش را احیا خواهد کرد.

حسینی با بیان این که آیین‌نامه تشکیل و راه‌اندازی مراکز جامع مشاوره، تشخیص، آموزش و توان‌بخشی به استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: کیفیت‌بخشی به مراکز جامع در ۱۰استانی که این مراکز راه‌اندازی شده است و پیگیری راه‌اندازی مراکز جامع در بقیه استان‌ها باید در دستور کار تمامی ادارات قرار گیرد.

حسینی در پایان گفت: به‌زودی شیوه‌نامه اجرایی دو بسته تحولی «خدمات آموزشی، پرورشی، ورزشی و توان‌بخشی خانواده محور» و «غربال و مداخله به هنگام نوآموزان پیش‌دبستانی در معرض مشکلات یادگیری» به استان‌ها ارسال خواهد شد.   بیشتر بخوانید: چه ارتباطی بین فصول سرد و افزایش زمین لرزه‌ها وجود دارد؟
انتهای پیام/ برچسب ها: جواد حسینی کتاب خوانی مدارس استثنایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جواد حسینی کتاب خوانی مدارس استثنایی آموزش وپرورش استثنایی پیش دبستانی کتاب خوانی نوبت گیری استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی

مسئول گروه‌های آموزشی ناحیه یک آموزش وپرورش با بیان اینکه در ابتدا ۱۶۰ مدرسه ابتدایی ناحیه یک، پس از برگزاری آزمون‌های خوشنویسی در کلاس درس، از هر کلاس یک دانش آموز خوشنویس را به اداره آموزش و پرورش ناحیه یک معرفی کردند گفت: بیش از ۶۰۰ اثر خوشنویسی دانش آموزان دختر و پسر معرفی شدند.

امینی با بیان اینکه از بین آثار رسیده ۲۶۰ اثر خوشنویسی دانش آموزان برگزیده شد که بصورت حضوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۶ به رقابت پرداختند گفت: این جشنواره در بین دانش آموزان پایه سوم تا ششم ناحیه یک برگزار شد.

مسئول گروه‌های آموزشی ناحیه یک آموزش وپرورش  گفت: نتایج نهایی و نفرات برتر این جشنواره قبل از اتمام سال تحصیلی به مدارس اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود