Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:09:13 GMT

محیط زیست تهران: با ۱۲۰ مورد پسماندسوزی مقابله شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۷۵۹۳

محیط زیست تهران: با ۱۲۰ مورد پسماندسوزی مقابله شد

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل محیط زیست استان تهران، زهره عبادتی روز سه شنبه افزود: برنامه ویژه پایش های محیط زیست استان تهران از ابتدای آبان آغاز شده است تا بر اساس این گشت و پایش ها، محیط زیست تهران شب‌ها رصد و از فعالیت های آلاینده جلوگیری شود.

وی یادآورشد: طی هفته دوم و سوم آبان ۵۲ مسیر ارتباطی در سطح استان از سوی کارشناسان محیط زیست و گروه های گشتی، مورد پایش و کنترل شبانه قرار گرفت که در مجموع از یک هزار و ۱۴۶ واحد صنعتی کوچک و بزرگ مقیاس، بازدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادتی اظهارداشت: در این مدت نوع و میزان سوخت نیروگاه ها و صنایع بزرگ به صورت شبانه روزی پایش و کنترل و از خروجی دودکش همه نیروگاه ها و صنایع نفتی نمونه برداری شد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه از ۹۴ واحد معدنی شن و ماسه در سطح استان بازدید به عمل آمد، گفت: پایش یک هزار و ۱۷ مورد از واحدهای صنعتی کوچک مقیاس در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده در این گشت و پایش ها بود.

وی خاطرنشان کرد: پایش ۴۵ مرکز معاینه فنی خودروها به صورت روزانه و همچنین پایش شبانه روزی شهرک های صنعتی استان به تعداد ۳۹ مورد از دیگر اقدامات انجام شده محسوب می شود.

عبادتی ادامه داد: در پایش های انجام شده در مجموع ۸۴ مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحدهای آلاینده صادر و به مسئولان آنها ابلاغ و طی ۲ هفته گذشته و در جریان پایش های شبانه، فعالیت ۱۵ واحد آلاینده نیز متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه همچنان معضل دیرینه آلودگی ناشی از پسماندسوزی در سطح استان به قوت خود باقی است، اعلام کرد: طی این مدت کارشناسان محیط زیست در گشت های شبانه با ۱۲۰ مورد حریق ناشی از ضایعات سوزی و پسماندسوزی مواجه شدند و اقدام به اطفاء آن کردند.

عبادتی اضافه کرد: بر اساس آمار ارائه شده از ابتدای آبانماه تاکنون در مجموع ۱۴۶ واحد متخلف و آلوده کننده هوا اخطار قانونی دریافت کرده و همچنین از فعالیت ۳۲ واحد متخلف نیز جلوگیری به عمل آمده و ۲۲۷ مورد پسماند و ضایعات سوزی نیز با تلاش ماموران گشت محیط زیست اطفا شده است.

بر اساس این گزارش، گشت و پایش های ویژه شبانه محیط زیست استان تهران همچنان ادامه خواهد داشت و با واحدها و افراد متخلف برابر قانون برخورد می شود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند استان تهران آلودگی هوا واحدهای آلاینده تهران تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند استان تهران سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند استان تهران آلودگی هوا واحدهای آلاینده تهران تخریب محیط زیست محیط زیست استان تهران سطح استان پایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری

سعید یوسف پور مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: معلمان حامی محیط زیست در آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و فرهنگ سازی مدیریت پسماند خانگی و نحوه بازیافت زباله‌ها نقش به سزایی دارند.

بیشتر بخوانید

مردم چهارمحال و بختیاری ۴۷ روز هوای سالم تنفس کردند

وی افزود: راهکار‌هایی برای پاک نگه داشتن زمین، تفکیک، بازیافت، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه شد.

در پایان از معلمان حامی محیط زیست چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد