Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان گفت: تاکنون بیش از سه هزار تخته چادر جهت اسکان مردم در مناطق زلزله زده در شهرستان بندرعباس توزیع شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهدی دوستی پس از بازدید مجدد از مناطق زلزله زده روستا‌های شمال شهر بندرعباس افزود:شب گذشته در چند منطقه کمپ‌های عمومی برپا شده بود، زیرا چادر‌ها محدود است و با برپایی کمپ نیاز‌های بهداشتی نیز بهتر تامین و بهتر غذای گرم توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت:، اما به علت استقبال نکردن مردم از این کمپ‌ها، چادر‌ها به صورت خانه به خانه توزیع شده و همچنان در حال توزیع است.

استاندار هرمزگان افزود: شب گذشته در برخی مناطق زلزله زده مشکل قطعی برق، قطعی آب و قطعی راه‌های ارتباطی داشتیم که هر سه مشکل اکنون حل شده است و نیروی انتظامی نیز امنیت کامل منطقه را تامین کرده است و همچنین از بعد از ظهر امروز نانوایی‌ها فعال شده اند.

وی درباره برآورد اولیه خسارت زلزله، گفت: هفت هزارمیلیارد ریال برآورد اولیه خسارت است، اما باید پل‌ها و راه‌ها به طور دقیق بازرسی شود تا خسارت دقیق مشخص شودو در مجموع باید دو هزار و ۷۶۰ واحد بازسازی شود.

در پی زلزله روز یکشنبه، نیرو‌های امدادی و مسوولان از همان دقایق اولیه وارد میدان شدند و رئیس جمهوری نیز دستور فوری کمک به مردم مناطق زلزله زده توسط همه دستگاه‌های امدادی و وزارتخانه‌های مسئول را صادر کرد.

گفت وگوی احمد وحیدی با استاندار، فرماندار و هلال احمر استان هرمزگان و دستور بررسی و کمک فوری به مردم مناطق زلزله‌زده و حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری به همراه وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و بازدید از منطقه فین از دیگر اقداماتی بود که در همان ساعات اولیه انجام شد تا روند پیگیری و رسیدگی به مصدومان احتمالی و زلزله زدگان تسریع شود.

این زلزله که عصر ۲۳ آبان ماه، با ۲ زمین لرزه بزرگ به قدرت ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین در حوالی بندرعباس مرکز استان هرمزگان به وقوع پیوست، این منطقه را به تیتر خبر‌های داخلی و خارجی تبدیل کرد.
زمین لرزه‌ای که در نزدیکی زمین و در عمق ۱۵ کیلومتری ثبت شد و موجی از وحشت و نگرانی را میان مردم ایجاد کرد و موجب شد بسیاری از خانواده‌ها، شب را بیرون از منزل سپری کنند.
قدرت این دو زمین لرزه آنقدر بالا بود که علاوه بر استان‌های همجوار هرمزگان در برخی از کشور‌های همسایه از جمله امارات و عربستان نیز احساس شد و تاکنون بیش از ۹۰ مصدوم و ۲ فوتی داشته است. برچسب ها: زلزله ، زلزله زدگان ، هرمزگان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: زلزله زلزله زدگان هرمزگان مناطق زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان ، این زلزله به بزرگی 4.7 ریشتر ساعت 07:53:46  دربلوک در حوالی شهرستان فاریاب در عمف 9کیلومتری زمین رخ داد.

 از خسارتهای احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.

زمین لرزه‌ای هم به بزرگی ۴.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین( ریشتر)  عصر دیروزسیرچ کرمان را تکان داد.

 

دیگر خبرها

  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • زلزله ۴.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • فاریاب کرمان لرزید
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان