Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@09:04:06 GMT

گردهمایی «بامهر‌ترین‌ها» در یک روز پاییزی+ عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۷۹۸۸

گردهمایی «بامهر‌ترین‌ها» در یک روز پاییزی+ عکس

انتشارات سوره مهر به مناسبت هفته کتاب جشنواره «بامهر‌ترین‌ها» را برای تجلیل از نویسندگان این مجموعه در حوزه هنری برگزار کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جشنواره «بامهر‌ترین‌ها» روز دوشنبه، 24 آبان با اجرای حامد عسکری در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد تا از پیشکسوت‌ترین، جوان‌ترین، پرفروش‌ترین و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نویسنده این انتشاراتی قدردانی شود.

علی‌اکبر شیروانی، مدیرعامل مؤسسه انتشارات سوره مهر، در ابتدای برنامه با یادی از علامه طباطبایی که روز نخست هفته کتاب مزین به نام ایشان است، گفت: این جلسه تجلیل و تکریم از کتاب و نویسنده کتاب است و یادی می‌کنیم از دو عزیز از دست رفته که حالا در جمع ما نیستند؛ حجت‌الاسلام مصطفی آژینی که سال پیش مجموعه شعرش با نام «به یاد بهار» منتشر شد و نویسنده توانمند و زبردست آقای حمید علی‌دوستی شهرکی که جایشان در بین ما خالی است.

محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری، نیز در ادامه این مراسم از محمدعلی کشاورز نویسنده کتاب «نشان نوشتاری» به عنوان نویسنده پیشکسوت سوره مهر قدردانی کرد. کشاورز درباره کتاب «نشان نوشتاری» گفت: سه سال پیش برای آموزش نشان نوشتاری به قم رفتم و تنها یک جزوه 20 صفحه‌ای ارائه کردم و مباحث و سؤالاتی پیرامون این موضوع مطرح و انگیزه‌ای شد برای تألیف این کتاب. به تهران که آمدم تصمیم به نوشتن کتاب «نشان نوشتاری»گرفتم تا هنرمندان علاقمند و گرافیست‌های بیشتری از این موضوع استفاده کنند و بهره ببرند.

در ادامه این مراسم همچنین از معصومه صفایی‌راد به عنوان جوان‌ترین نویسنده این نشر تجلیل و با ابتکار دست‌اندرکاران جشنواره، تدیس جشنواره توسط همسر این نویسنده اهدا شد. کتاب «به صرف قهوه و پیتا» سفرنامه‌ این نویسنده جوان است که در آن از تجربه 10 روزه حضورش در بوسنی و هرز‌گوین و پیاده‌روی سه روزه او در مراسم یادبود مارش میرا گفته است. صفایی‌راد درباره سفرنامه‌اش توضیح داد: این پیاده‌روی هر سال برگزار می‌شود و یادبود قربانیان نسل‌کشی سربرنیتسا است و و روز چهارم پیاده‌روی به قبرستان پوتوچاری در حومه شهر سربرنیتسا ختم می‌شود. در این نسل‌کشی بیش از هشت هزار نفر در یک روز جان خودشان را از دست می‌دهند.

همراه با توضیحات صفایی‌راد بخش‌هایی از مستند مارش میرا هم پخش شد که شامل تصاویر جدیدی از راهپیمایی و تصاویر قدیمی از کندوکاو در گورهای دست‌جمعی و گفت‌وگو با بازماندگان این نسل‌کشی هولناک بود.

علی اسکندری، یکی دیگر از تقدیرشوندگان این برنامه بود که برای کتاب «دیپورت» تجلیل شد. این اثر روایتگر خاطرات پیمان امیری است؛ جوانی که به قصد مهاجرت غیرقانونی راهی ترکیه و مرز یونان می‌شود و در نهایت طی سلسله رخدادهایی سر از سوریه و زندان جبهه النصره درمی‌آورد و در نهایت با کمک نیروهای مدافع حرم نجات می‌یابد. تقدیر از او توسط فرزند شهید اصغر پاشاپور انجام شد؛ کسی که نقش اصلی را در نجات راوی کتاب داشت.

مهرداد صدقی، نویسنده کتاب طنز «آبنبات ‌هل‌دار» پرفروش‌ترین کتاب الکترونیک، هم تقدیر شد که به دلیل عدم حضور در برنامه تصویر او پخش شد و مسئولان جشنواره هم تندیس و جایزه او را به نماینده الوپیک دادند تا به دستش برساند.

بهناز ضرابی‌زاده، نویسنده، هم برای نگارش کتاب «دختر شینا» تجلیل شد. ضرابی‌زاده درباره دلیل نگارش «دخترشینا» گفت: کتاب سال 90 منتشر شد و من دو سال قبلش به این فکر کرده بودم که همیشه از رزمندگان یاد شده است و جای خانم‌هایی که پشت جبهه مقاومت کرده‌اند، خالی است و از آنها حرفی گفته نمی‌شود. دوست داشتم جنگ را در خانه بنویسم و از همسری بگویم که با وجود داشتن 22-23 سال سن، پنج فرزند داشت و همسرش به شهادت می‌رسد. خانم قدم‌خیر محمدی کنعان، راوی کتاب «دختر شینا»، عاشق شوهرش بود، اما مقاومت می‌کند و پا به پای همسرش می‌ایستد.


همچنین در این بخش با یکی از خادمان حرم امام رضا(ع) تماس زنده تصویری برقرار شد و او ضمن نمایش تصویر گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) گفت که تقدیر از آثار شایسته باید در بهترین مکان صورت بگیرد.

عنوان پرفروش‌ترین کتاب شعر هم تعلق گرفت به کتاب «اکنون» فاضل نظری. نظری پس از دریافت جایزه گفت: حوزه هنری مانند خانه من است و همیشه حس خوبی به این مجموعه دارم. او ادامه داد: وقتی شعری تبدیل به کتاب می‌شود، عوامل نشر و گرافیست‌ها و ... هم در شکل‌گیری کتاب دخیل هستند. من جایزه خودم را به آقای مجید زارع تقدیم می‌کنم که طرح جلد کتاب‌های شعر من را طراحی کرده‌اند.


در پایان از پرفروش‌ترین‌های بخش مختلف تجلیل شد. از نیما اکبرخانی با رمان «اثریا»، لیلا نظری گیلانده با مجموعه خاطره «حاج جلال»، سرباز روح‌الله رضوی برای کتاب «از کشمیر تا کاراکاس»، سعید علامیان برای کتاب «برای تاریخ می‌گویم» و سبا بابایی مادر شهید ژاپنی که راوی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» است، قدردانی شد. همچنین از خانواده زنده‌یاد حمید علی‌دوستی شهرکی، نویسنده کتاب «برشکن» که به تازگی درگذشته است نیز تجلیل شد.

عرضه 16 عنوان از کتاب‌های سوره مهر در قالب واقعیت افزوده
انتهای پیام/

 

علی اکبر شیروانی مدیر عامل انتشارات سوره مهراولین جشن سالانه انتشارات سوره مهرعلی اکبر شیروانی مدیر عامل انتشارات سوره مهراولین جشن سالانه انتشارات سوره مهرتجلیل از برگزیدگان نخستین جشن سالانه انتشارات سوره مهراولین جشن سالانه انتشارات سوره مهرتجلیل از برگزیدگان نخستین جشن سالانه انتشارات سوره مهرتجلیل از برگزیدگان نخستین جشن سالانه انتشارات سوره مهرتجلیل از برگزیدگان نخستین جشن سالانه انتشارات سوره مهراولین جشن سالانه انتشارات سوره مهرتجلیل از برگزیدگان نخستین جشن سالانه انتشارات سوره مهرتجلیل از برگزیدگان نخستین جشن سالانه انتشارات سوره مهرتجلیل از برگزیدگان نخستین جشن سالانه انتشارات سوره مهرتجلیل از برگزیدگان نخستین جشن سالانه انتشارات سوره مهرتجلیل از برگزیدگان نخستین جشن سالانه انتشارات سوره مهراولین جشن سالانه انتشارات سوره مهرتجلیل از برگزیدگان نخستین جشن سالانه انتشارات سوره مهراولین جشن سالانه انتشارات سوره مهراولین جشن سالانه انتشارات سوره مهرتجلیل از برگزیدگان نخستین جشن سالانه انتشارات سوره مهر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هفته کتاب حوزه هنری سوره مهر هفته کتاب حوزه هنری سوره مهر نویسنده کتاب پرفروش ترین حوزه هنری تجلیل شد ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه

سعید نسیمی، شاعر و نویسنده کتب «مصباح‌الذاکر» و «جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر» در گفت‌وگویی از عرضه این کتاب‌ها در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: هر دوی این کتاب‌ها در حوزه عاشورایی و عاشوراپژوهی است.

این نویسنده ادامه داد: کتاب «مصباح‌الذاکر» برای اهل تبلیغ یعنی افرادی مانند مداحان، سخنرانان، شاعران آیینی، نغمه‌سرایان و فعالان رسانه‌ای می‌تواند مفید باشد. کتاب «جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر» هم به بحث‌های تاریخی می‌پردازد.

وی افزود: مطالعه این کتاب‌ها باعث ارتقاء سطح دانش و دانایی افراد مبلّغ می‌شود. این دو کتاب را انتشارات «آرام دل» منتشر می‌کند و قرار است به نمایشگاه کتاب امسال برسد.

بخشی از کتاب «مصباح‌الذاکر» را می‌خوانیم:

برای تبلیغ نهضت عاشورا، باید در فرم و محتوای مجالس، از شیوه‌های صحیح استفاده کرد. اینجاست که رسالت نوکری فراتر از گرفتن اشک از مستمعین (که قطعا فی نفسه امر مقدسی است) تعریف می‌شود. این امر که مطالبه علما و مراجع عظام است، میسر نیست مگر با ارتقاء سطح دانش مداحی از طریق مطالعه متون معتبر.

کتاب حاضر مجموعه‌ای است در عین جامعیت، خلاصه و فشرده برای استفاده سخنرانان، شاعران، مداحان و آن دسته از اهل تبلیغ که امکان یا فرصت بررسی منابع متعدد و پرحجم را ندارند و یا با وجود مطالعات قبلی، نسبت به مرور مطالب برای استفاده در مجالس احساس نیاز می‌کنند.

بخشی از کتاب «جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر» را می‌خوانیم:

اگر خواص در پیچ تاریخی سقیفه به وظیفه خود عمل می‌کردند و امیرالمومنین (علیه السلام) را تنها نمی‌گذاشتند، اگر مسلمین در جمل و صفین و نهروان علی شناس بودند و تیغ بر امام مفترض الطاعه نمی‌کشیدند، اگر قرآن ناطق را به کاغذ و مرکب‌های بر نیزه خدعه برافراشته نمی‌فروختند، دشمنان قسم خورده اسلام، سر حسین بن علی (علیه السلام) که نه، سر اسلام مجسم را بر نیزه نمی‌زدند و پای آن پایکوبی نکرده و با جام شراب لعبت هاشم فی البدر نمی‌خواندند.

و اما امروز... امروز هم اندکی غفلت، بی‌بصیرتی، دنیا طلبی و انفعال، و در یک کلام فاصله از خط ولایت، کافی است که یزیدیان زمان عاشورایی دیگر رقم بزنند.

دیگر خبرها

  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • بدرود آقای پل استر
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن
  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»
  • پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت