Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:21:51 GMT

مراسم تشیع پیکر شهیده فاطمه اسدی در سنندج آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۸۰۲۲

مراسم تشیع پیکر شهیده فاطمه اسدی در سنندج آغاز شد

به گزارش ایرنا، مراسم تشیع و خاکسپاری پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی که از روز گذشته وارد استان شده بود با حضور فرماندهان سپاه، مسوولان استانی، زینب سلیمانی دختر شهید قاسم سلیمانی و کشور محمودی فرزند آن شهید در محل پیاده راه فردوسی سنندج آغاز شد.

مردم انقلابی و شهیدپرور استان کردستان اعم از زن و مرد و پیر و جوان و خانواده شهدا در این مراسم حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکر شهیده فاطمه اسدی اولین زن شهیده تفحص شده در کشور، قرار است درجوار مرقد بی بی هاجر خاتون (س) خواهر امام رضا (ع) در سنندج برای همیشه آرام یگیرد.

شهیده فاطمه اسدی در سال ۱۳۳۹در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمد و سال ۱۳۶۳ برای آزادی همسرش از دست یکی از گروهک های معاند به اردوگاه آنان می‌رود و پس از یک ماه آزار و شکنجه توسط این گروهک‌ها مظلومانه به شهادت می رسد.

پیکر مطهر این بانوی شهید پس از ۳۷ سال سرانجام در روز ۱۷ آبان سال ۱۴۰۰ در کوههای چهل چشمه دیواندره تفحص شده و نامش به عنوان اولین شهیده تفحص شده کشور برای همیشه ماندگار شد.

پیکر این شهیده بزرگوار پس از تفحص در روز ۲۰ آبان وارد مشهد مقدس شد و علاوه بر طواف پیکر این شهیده برگرد مضجع منور رضوی، مراسم وداع با پیکر وی با حضور زائران و مجاوران حرم رضوی انجام شد.

پیکر مطهر این شهیده پس از آن روز ۲۱ آبان با استقبال پر شور مردم قم گرد ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیز طواف داده شد و سپس برای وداع مردم تهران با این شهیده تازه تفحص شده وارد پایتخت شد.

مراسم وداع با این شهیده روز جمعه هفته گذشته  پس از اقامه نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار شد تا بار دیگر مردم انقلابی با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کنند.

در این مراسم آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور و غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس‌جمهوری در جمع تشییع‌کنندگان پیکر شهیده فاطمه اسدی حضور داشتند.

پیکر شهیده فاطمه اسدی روز ۲۳ آبان در استان کرمانشاه  با حضور مردم این دیار تشییع شد و روز گذشته در میان استقبال هم شهری‌ها و هم استانی هایش به شهر و دیار خویش بازگشت تا درجوار مرقد بی بی هاجر خاتون (س) خواهر امام رضا (ع) در سنندج برای همیشه آرام یگیرد.

سنندج با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران کردستان شهید سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران کردستان شهید بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران کردستان شهید سنندج پیکر شهیده فاطمه اسدی تفحص شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزای ریانوستی ، «یوری اوشاکوف» دستیار رییس جمهور روسیه امروز سه شنبه از سفر آتی رییس جمهور کشورش به چین خبر داد.

بر اساس اعلام این مقام کرملین، این اولین سفر خارجی در دور جدید ریاست جمهوری پوتین به شمار می آید.

«یوری اوشاکوف» سفر آتی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به ترکیه را نیز مورد تأیید قرار داد.

وی در این خصوص گفت: تا کنون برای این سفر (سفر به ترکیه) تاریخی مشخص نشده است؛ اما مطمئنم که بعد از سفر ریس جمهور به چین خواهد بود.

اوشاکوف اضافه کرد: قول این سفر به چین داده شده است و پیشنهاد آن از سمت پکن نیز وجود دارد. سفر مذکور به نوعی پاسخ به اولین سفر خارجی رسمی شی جین پینگ رییس جمهور چین بعد از انتخاب شدن به ریاست جمهوری کشورش به روسیه در سال گذشته میلادی است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، با اکثریت آراء پیروز شد، با ادای سوگند در مراسم تحلیف در کاخ کرملین، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

تاریخچه آیین برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری که امروز(سه‌شنبه) در کرملین برگزار شد، به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. این سنت در سال ۲۰۲۴ نیز با حضور شماری از مقامات برجسته روسیه، قضات و اعضای پارلمان این کشور ادامه یافت. براساس اعلام دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به این مراسم دعوت شده‌ بودند.

کد خبر 6099711

دیگر خبرها

  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • سخنرانی رئیسی در آیین تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی آغاز شد
  • ورود رییس جمهور به مراسم تجلیل از قهرمانان سال ۱۴۰۲
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • تشیع پیکر شهدا و راهپیمایی روز جهانی قدس
  • عکس/ مراسم تشییع پیکر شهید معلم
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • آغاز مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد