Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر ضرورت شناسایی استعدادهای هنری و ادبی در بین دانشجویان اظهار کرد: باید استعدادهای ادبی و هنری را در مسیر اهل‌بیت تقویت کنیم و این ظرفیت را در مسیر ابراز ارادت به اهل‌بیت به کار بگیریم.

به گزارش ایسنا، عباس شیراوژن معاون فرهنگی اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم اختتامیه‌ هشتمین سوگواره‌ی ملی شعر آیینی ۷۲ خط اشک ویژه‌ دانشگاهیان سراسر کشور که هم‌زمان با روز کتاب و کتاب‌خوانی و بزرگداشت علامه طباطبایی، در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاهیان همواره ارادت خود را به اشکال مختلف به اهل بیت نشان می‌دهند، گفت: هیت‌های مذهبی دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مذهبی را برگزار میکنند ما حداقل در هر دانشگاه یک هیئت مذهبی داریم از این رو ضرورت دارد تا ما از این جنس فعالیت‌ها حمایت کنیم بخش دیگراز برنامه های مذهبی در مساجد و نمازخانه‌ها برگزار می‌شوند و بخش دیگری از این برنامه‌های برعهده کانون‌های فرهنگی است و این برنامه‌ها در قالب برنامه‌های آیینی اجرا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیراوژن بابیان اینکه اگر دانشگاهیان مسیر محبت به اهل‌بیت را طی کنند به‌تدریج ذات و شاکله شخصیتی آن‌ها به اهل‌بیت نزدیک می‌شود خاطرنشان کرد: انسان در آخرت با هر آنچه آن را دوست داشته حشر می‌یابد بنابراین ما باید در انتخاب علایق خود دقت کنیم اگر دانشگاهیان مسیر محبت به اهل‌بیت را طی کنند صفات برجسته انسانی در آن‌ها رشد می‌یابد.

 حجت‌الاسلام فرهاد زاده معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آیین‌نامه اختتامیه هشتمین سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۶۰۰ اثر آیینی به دبیرخانه این سوگواره ارسال‌شده است که پس از بررسی کمیته داوران ۷ اثر به‌عنوان آثار منتخب انتخاب شدند که مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام فرهاد زاده بابیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان حضور سایر علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم فراهم نشد اظهار کرد: به مناسبت سالروز ترور شهید فخری زاده مراسم بزرگداشتی نیز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: رهبر انقلاب زیرساخت تمدن را فرهنگ دانستند و ما آنچه در مجموعه محتواهای حوزه فرهنگ می‌شناسیم، شعر یکی از دیرینه‌ترین و مؤثرترین‌هاست.

وی با اشاره به این‌که اجر بی‌نظیری برای شعرای در مسیر دین شمرده‌شده است تصریح کرد: شعر، امامی در جامعه است و اگر در مسیر دین باشد امامت دین و اگر در مسیر کفر باشد امامت کفر است اگر در مسیر دین باشد امامت دینی و نباید کلامی عادی تلقی شود.

رستمی بابیان این‌که به برکت انقلاب اسلامی تمام ابعاد جریان شعری حیات مجدد گرفته ادامه داد: خیلی‌ها دنبال شعر غیر ایدئولوژیک هستند ولی انواع ادبیات حتی در مدعیان ایدئولوژی زدایی از هنر، مشحون از مضامین فکری و معرفتی است و ادعای ایدئولوژی زدایی از هنر برای خلع سلاح رقیب است.

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه با اشاره به توجه کم به ابعاد شخصیت علمی، سیاسی, اجتماعی ادامه داد: شخصیت حضرت معصومه رویکرد اجتماعی و سیاسی مهمی دارد که سبک سیاسی حضرت معصومه کمتر موردتوجه قرارگرفته که جوانان به این امر توجه کنند.

وی بابیان این‌که ابعادتر تربیتی در دانشگاه علوم پزشکی باید به‌گونه‌ای طرحی شود که فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی که در عرصه سلامت ایثارگری خواهند کرد در صفوف مقدم کرونا امروز نقش‌آفرینی سلحشورانه دارند این عزیزان به‌صورت چندوجهی شخصیت چند ساحتی پیدا کنند  هرگونه برنامه از این قبیل به ترویج این نگاه مؤثر در عرصه توسعه این اندیشه کمک شایان توجهی خواهد کرد.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران بابیان اینکه شعر آیینی فقط مدح و مرثیه نباشد بحث‌های حماسی، اخلاقی اندیشه ورزی هم باشد خاطرنشان کرد: در شعر آیینی هم موضوع مهم است هم موضع شعر آیینی که فقط موضوع داشته باشد موضع نداشته باشد شعری تهی است و شعری که موضع داشته باشد موضوع نداشته باشد هم تهی است و فقر اندیشه بزرگ‌ترین افت شعر آیینی است که باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشیم.

هم‌چنین ناصر پروانی دبیر هشتمین سوگواره شعر ۷۲ خط اشک  بابیان اینکه ۵۵ درصد آثار ارسال‌شده از سوی دانشجویان پسر و ۴۵ درصد آثار نیز توسط دانشجویان دختر سروده شده‌اند گفت: ۶۰۰ اثر از سطح دانشگاه‌های کشور به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد که بخشی از این اشعار در قالب شعر نیمایی و بخشی در قالب شعر کلاسیک بودند.

 حسین نظری، مسئول دبیرخانه‌ی هشتمین سوگواره‌ی ملی ۷۲ خط اشک به قرائت بیانه دبیرخانه پرداخت که در بخشی از این بیانه آمده است: نخست آن‌که، نام دانشگاه‌های علوم پزشکی که به میان می‌آید، تصور شاعرانگی کم‌رنگ می‌شود؛ اما حضور پربار مجمع ادبی وزارت بهداشت که شامل ۶۰ کانون ادبی فعال در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و فراوانیِ شاعران خوش‌قریحه در این صنف است.

قرعه‌ میزبانیِ هشتمین دوره بر عهده‌ی یک دانشگاه علوم پزشکی، آن‌هم برای نخستین بار، آن‌هم ستاد مقابله با کرونای استان تهران زده شد.

داوران دانشجویی – که خود برگزیده‌ جشنواره‌های خوارزمی، شعر دانشجویی، و سیمرغ بودند، همچون: آقایان صالح رحیمی و دکتر علی محمودی و علی مردانی- به سرپرستی استاد گران‌قدر کارگاه‌های شب‌های پروانه‌ای و صاحب ۱۶ مجموعه آثار در حوزه‌ی شعر و داستان و افتخار ادبی دانشگاه، جناب استاد، دکتر ناصر پروانی دفتر مشارکت دانشجویی را در برگزاری یک برنامه کامل کرد.

مجمع کانون‌های ادبی وزارت بهداشت که پیش‌ازاین فعالیت‌های خود را در حوزه‌های آموزش شعر و ادب، مانند برگزاری کارگاه‌های: اتفاق، که از اتفاق دو بار هم اتفاق افتاد و هر بار در هر کارگاه بیش از ۳۰۰ دانشجوی سراسر کشور حضور فعال داشتند، هم‌چنین برگزاری پویش‌هایی برای شناخت بیش‌تر شاعران و عارفان ایران اسلامی به جامعه‌ی دانشجویان  خاصه علوم پزشکی، مانند برگزاری پویش مولانا محمد بلخی که خود شامل رونمایی از دو عنوان کتاب و جلسات متعدد شرح و تفسیر کلام مثنوی و دیوان کبیر بوده، نیز نظم‌بندی و تقویت و سامان‌دهی ۶۰ کانون عضو مجمع، نهال نوباوه‌یی‌ست که برای بالندگی و افتخارآفرینی در عرصه‌ی شریف ادبیات انقلاب اسلامی به ارشاد و پرورش و حمایت شما مسئولان امر نیازمند است.

هشتمین دوره به برکت عدد ثامن‌الحجج گواهی داد که در مدت کوتاه، کانون و مجمع ادبی ظرفیت عظیمی برای اشاعه‌ی فرهنگ ناب اسلامی-ایرانی و ارتقای فرهنگ دانشجویی در اختیار دارد.

امید آن‌که به آب روشن منویات حضرات عالی رشد صحیح و مدام کند، تا درختی تنومند در جامعه تراز انقلابی باشد.

در پایان از کتاب سید امین سید جعفری بانام «مطالبه گری پیشرو» که گردآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه‌ی مطالبه‌گری‌ است و در نشر معارف وابسته به دفتر مقام معظم رهبری به چاپ رسیده‌است، رونمایی شد وعلاوه بر اعلام برندگان این دوره از جشنواره،  و قدردانی از شاعران برگزیده، از ۵ کانون ادبی برتر دانشجویی در حوزه‌ی شعر آیینی با اهدای جوایز قدردانی شد.

شاعران برگزیدگان :

نفر اول رضا اسم خانی، زنجان

نفر دوم ناصر دوستی، زنجان

نفر سوم حسین صادقی، دانشگاه خوارزمی

نفر چهارم رضا حسین پور، سبزوار

نفر پنجم ریحانه مجیدزاده، دانشگاه شاهد تهران

کانون ادبی برتر دانشجویی در حوزه‌ی شعر آیینی :

راستین خواجوی نوری، دانشگاه محقق اردبیلی

وحید خادمی اردکانی، دانشگاه باهنر کرمان

سنازثانی فر، داشنگاه جهرم

شکیبا غفاریان، دانشگاه شاهرود

سیده مطهره سیدی، دانشگاه کوثر بجنو

گفتنی است؛ این برنامه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دکتر شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر فرهادزاده، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رییس هشتمین دوره از سوگواره، دکتر محمدعلی امام هادی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و دبیر علمی این دوره از سوگواره‌، حجت الاسلام و المسلمین سید جعفری معاون مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و عضو شورای سیاست‌گذاری هشتمین دوره‌ی سوگواره‌، دکتر ناصر پروانی، مدیر پشتیبانی دانشگاه و دبیر کمیته‌ داوران، سید ابراهیم هاشم‌ورزی، مدیر فرهنگی دانشگاه و دبیر اجرایی این دوره‌ سوگواره، حسین نظری دبیر کانون ادبی دانشگاه و نایب دبیر مجمع کانون‌های ادبی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیر دانشجویی و مسؤول دبیرخانه‌ی هشتمین سوگواره‌ی ملی ۷۲ خط اشک ویژه‌ی دانشگاهیان سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی هشتمین سوگواره دانشگاه ها وزارت بهداشت حجت الاسلام هشتمین دوره کانون ادبی سراسر کشور اهل بیت برنامه ها شعر آیینی حوزه ی ۷۲ خط اشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشن، ترویج هرچه بیشتر ازدواج آسان بین دانشجویان است.

حجت الاسلام طاهری واسطه گری در امر ازدواج را یکی از اولویت‌های اساسی نهاد‌های فرهنگی موجود در دانشگاه عنوان کرد و گفت: خانه وصال در این دانشگاه برپا شده و با جمع آوری ملاک‌ها و معیار‌های هر یک از دانشجویانی که تمایل به ازدواج دارند، آن‌ها را برای ازدواج به یکدیگر معرفی می‌کنند.

وی بر اهمیت جایگاه مشاوره‌های پیش از ازدواج تاکید کرد و افزود: در خانه‌های وصال دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین برپا می‌شود و دانشجویان می‌توانند با بهره مندی از این دوره‌ها آموزش و آگاهی لازم را برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک کسب کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ازدواج در دوران دانشجویی را یکی از موفق‌ترین زمان‌های تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: بمنظور تسهیل ازدواج دانشجویان سال گذشته به همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ واحد خوابگاه متاهلی ساخته و در اختیار دانشجویان قرار گرفت و در سال جاری نیز برنامه ریزی‌ها برای ساخت ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی دیگر انجام شده و امیدواریم با عملیاتی شدن ساخت این واحد‌ها تمام نیاز دانشگاه به خوابگاه‌های متاهلی برطرف شود.

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند