Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@12:28:59 GMT

۶۰درصد تاکسی‌های فعال در اراک فرسوده هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۸۱۹۵

۶۰درصد تاکسی‌های فعال در اراک فرسوده هستند

گروه استان‌ها- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی "روزانه ۳۵۰ هزار تردد خودرویی در اراک انجام می‌شود" گفت: ۶۰ درصد تاکسی‌های فعال در شهر اراک در سن فرسودگی هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سرهنگ سیدعلی حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با اشاره به وضعیت تردد خودروها در اراک اظهار داشت: روزانه بالغ بر 250 هزار خودروی بومی با پلاک اراک در این شهر تردد دارد که با احتساب خودروهای غیربومی آمار ترددها در شهر اراک عدد بالایی است به طوری که براساس آمار ترددشمارهای فعال در سطح اراک ترددهای روزانه در شهر به 350 هزار مورد می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای نوسازی وسایل نقلیه فرسوده نیاز بود تا 40 هزار دستگاه خودرو در این شهر از رده خارج شده و تعویض شود که تنها 430 دستگاه خودرو در شهر اراک از رده خارج و نوسازی شده است.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی بیان کرد: براساس آمار موجود، حدود 60 درصد از تاکسی‌های فعال در اراک فرسوده بوده و در سن فرسودگی قرار دارند که براساس قانون نباید در شهر تردد داشته باشند این درحالیست که وضعیت اتوبوس‌های حمل و نقل و عمومی اراک دارای وضعی به مراتب بدتر از تاکسی‌ها هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: کنترل مسئله معاینه فنی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد که در این راستا برخوردها با خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند به صورت 100 درصدی افزایش و رشد داشته است.

وی بیان کرد: اراک یک شهر تک هسته‌ای به شمار می‌رود که همین امر یکی دیگر از معضلات شهر در افزایش آلاینده‌های شهر اراک به شمار می‌رود که نقشی موثر در افزایش آلودگی در این کلانشهر ایفا می‌کند.

کدام عوامل غیرصنعتی بیشترین نقش را در آلودگی هوای کلانشهرها دارند؟آلودگی هوای تهران شدت گرفتدادگستری استان مرکزی با حساسیت و جدیت پیگیر مسئله آلودگی هواست

رشد 500 درصدی روزهای آلوده در کلانشهر اراک

"رضا میرزایی" مدیرکل محیط زیست استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به مصوبات این کارگروه در سال‌های اخیر اظهار داشت: در 3 سال گذشته 79 مصوبه در 15 کارگروه برگزار شده در راستای کاهش آلودگی هوا وجود داشته که 21 مورد مصوبات اجرایی نشده و 58 مورد نیز به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: در سطح استان مرکزی یازده ایستگاه سنجش آلودگی هوا پایش آنلاین صنایع و تحلیل داده‌های روزانه کیفیت هوا را انجام می‌دهد که براساس اطلاعات به دست آمده از این ایستگاه‌ها، در سال 1400 شاهد وجود 95 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، 13 روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها، یک روز خطرناک و همچنین 123 روز پاک به ثبت رسیده است که روزهای آلوده امسال با رشد 500 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به 109 روز رسیده است.

میرزایی بیان کرد: مهمترین و عمده‌ترین مسئول آلاینده در شهر اراک ذرات معلق کمتر از 1.5 و 10 میکرون است به طوری که در نیمه نخست سال این ذرات عامل اصلی آلودگی است که ناشی از خشکسالی وسیع در کشور و وجود ذرات معلق تالاب میقان و کویری مرکزی ایران بوده، اما در نیمه دوم سال با پدیده اینورژن شاهد انباشت آلودگی هستیم.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: از سال 90 تا سال 98 روند کاهشی آلودگی هوا را در استان مرکزی داشته‌ایم اما با بروز خشکسالی، امسال شاهد افزایش شمار روزهای ناسالم در نیمه نخست سال بودیم، با این حال دستگاه‌های اجرایی باید وظایف و تکالیف تعریف شده از سوی این کارگروه را اجرایی کنند.

وی بیان کرد: مجوز نیروگاه حرارتی شازند، مازوت‌سوز است و براساس آن موظف بودند که فیلتراسیون نصب کنند، اما نیروگاه بر روی سوخت گاز قرار گرفت که البته براساس مصرف گاز نیز آلاینده ناکس تولید می‌کند و زمانی که مازوت مصرف می کند، گوگرد تولید می کند.

میرزایی خاطرنشان کرد: بنابراین باید پایش آنلاین این مجموعه امکان‌پذیر باشد که البته تاکنون انجام نشده این درحالیست که استفاده از مازوت روزانه 450 تن گوگرد در هوا پخش می‌کند و براساس تحقیقات سال 96 این مجموعه در هرسال 23 هزار تن آلاینده به وسیله 2 مشعل خود وارد محیط می‌کند.

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس استان مرکزی شهر اراک آلودگی هوا تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر مخابرات استان مرکزی در خصوص اجرایی شدن طرح فیبر نوری در سطح استان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: هدف از اجرای شبکه فیبر نوری توسعه شبکه ملی اطلاعات و افزایش سرعت اینترنت در سطح استان است. 
لطفی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا در سال گذشته افزود: سال گذشته در استان مرکزی ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری اجرا شد که حدود ۴۰۰ کیلومتر آن در شهر‌ها انجام شده و حدود ۳۰ إلی ۶۰ درصد شهر‌ها تحت پوشش قرار گرفته است. 
مدیر مخابرات استان مرکزی ادامه داد: شاید کمترین توسعه مربوط به شهر اراک است که با تعامل و همکاری شهرداری و شورای شهر می‌توان تا انتهای امسال این وضعیت را به بیش از ۹۰ درصد رساند.
او عنوان کرد: برای استفاده از ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری صورت گرفته تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص شده و همین رقم برای سال جاری نیز در برنامه گنجانده شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند