Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، حفظ هویت تاریخی تبریز را هدفی مشترک مابین این اداره‌کل و شهرداری منطقه ۸ این شهر عنوان کرد.

احمد حمزه‌زاده در دیدار با رضا جان‌فشان نوبری، شهردار منطقه ۸ تبریز گفت: تبریز از مهم‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود که دارای بزرگ‌ترین بافت تاریخی است، همپوشانی فعالیت‌های این اداره‌کل و شهرداری منطقه ۸ در این حوزه قابل توجه است و پیشبرد اهداف حفاظتی و صیانتی می‌بایست با تدوین برنامه‌ای ویژه‌ای انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید به اینکه رضایت مردم از عملکرد میراث‌فرهنگی و شهرداری منطقه ۸، فاکتور اصلی در انجام وظایف این دو دستگاه است، ادامه داد: منطقه‌ی تاریخی و فرهنگی تبریز با وسعت قابل توجه خود بازار جهانی و مناطق مسکونی بسیاری را در برگرفته است، لذا در راستای حفظ بافت تاریخی این دو دستگاه باید با همکاری و هماهنگی لازم علاوه بر انجام وظیفه، رضایت مردم محترم را در راس امور خود قرار دهد، چرا که عدم رضایت مردم به دلیل عدم تطبیق ضوابط میراث‌فرهنگی و شهرداری است که در این راستا هماهنگی و تطبیق آن لازم الاجرا است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی حفظ هویت تاریخی تبریز را هدفی مشترک بین این اداره‌کل و شهرداری تبریز عنوان کرد و گفت: در این راستا ارائه بسته‌های تشویقی توسط این اداره‌کل و شهرداری تبریز به مالکان ساکن در بافت تاریخی و اصناف بازار جهانی، موجب همکاری و رغبت بیش‌تر آن‌ها برای مشارکت با این دو دستگاه در راستای حفظ هویت تاریخی تبریز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی، حمزه‌زاده ضمن بیان اینکه گردشگری فرهنگی و تاریخی خط الرأس گردشگری کشور ایران است و تبریز در این راستا نقش مهم ایفا می‌کند، اظهار کرد: گردشگری عاملی است که می‌تواند موجب توسعه‌ی در تمامی سطوح شهر و منطقه شود، به همین منظور لازم است به این حوزه، به خصوص گردشگری فرهنگی و تاریخی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اداره کل و شهرداری حفظ هویت تاریخی تبریز شهرداری منطقه ۸ کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک

قدیر افروند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عوامل شهرداری منطقه ۲۰ تهران روز گذشته در محدوده گورستان تاریخی «زیرین»، برج «اینانج» و کوه «نقاره‌خانه» ری اقدام به حفاری کردند.

وی گفت: مالک این آثار باستانی در راستای جلوگیری از حفاری وارد عمل شد، اما متأسفانه عوامل شهرداری اقدام و به ضرب و شتم مالک میراث فرهنگی کردند.

رئیس پایگاه ملی میراث ری گفت: البته با ورود عوامل نیروی انتظامی تمام افراد دستگیر و به کلانتری منتقل شدند و با حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی و عوامل کلانتری امین‌آباد حفاری متوقف شده است.

وی ضمن انتقاد از حفاری انجام شده گفت: محل مورد حفاری شهرداری منطقه ۲۰ عرصه‌ای تاریخی و گورستان زیرین باستان است که ثبت ملی نیز شده و بر اساس قانون نباید مورد حفاری قرار گیرد، اما در روزهای پیش که عوامل شهرداری اقدام به نقشه‌برداری در محل کردند، از سوی پایگاه ملی میراث ری در بازدید از محل، اخطاری در خصوص عدم حفاری و اقدامات عمرانی در منطقه به عوامل حاضر در محل صادر شد، اما به آن توجهی نشد.‌

کد خبر 6089024

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک