Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@20:49:55 GMT

چرا آمار فوتی‌های کرونا دو رقمی نمی‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۸۳۰۱

چرا آمار فوتی‌های کرونا دو رقمی نمی‌شود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، دکتر مینو محرز عضو کمیته علمی کشوری کنترل و مقابله با کووید۱۹ در پاسخ به این سوال که چرا با وجود واکسینه شدن نزدیک به ۵۰ درصد از مردم جامعه همچنان آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا ۳ رقمی است، گفت: از آنجا که ویروس غالب در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا هنوز سویه دلتا است، با وجود تزریق دو دوز واکسن هم امکان ابتلا وجود دارد و به همین دلیل تعداد مبتلایان همچنان بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از طرف دیگر ۵۰ درصد برای واکسیناسیون آمار چندان بالایی نیست. کشورهایی که پوشش واکسیناسیون آن‌ها به بالای ۸۰ رسیده هم با گرفتارهایی در زمینه کووید مواجه هستند. این اتفاق به سبب شیوع سویه دلتا رخ می‌دهد که با وجود تزریق دو دوز واکسن از هر نوعی باز هم به طور کامل از ابتلا به این بیماری مصون نیستیم.

عضو کمیته علمی کشوری کنترل و مقابله با ویروس کووید۱۹ گفت: عده‌ای از افراد هنوز واکسینه نشده اند و تعدادی از افراد واکسینه‌شده هم به سبب دریافت واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار می‌گذارند که این امر موجب افزایش موارد ابتلا می‌شود، افزود: البته آمار کرونا به نسبت پیک پنجم بسیار کاهش یافته و تعداد بیماران بستری هم کم شده است، اما به سبب واکسینه نشدن عده‌ای از اشخاص ابتلا به کووید در بیماران بستری شدید است.

این متخصص بیماری‌های عفونی ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک حتی با وجود تزریق ۲ دوز واکسن اظهار کرد: در حال حاضر تمام ادارات بازگشایی شدند و وسایل نقلیه عمومی هم فاقد تهویه مناسب هستند. با سردتر شدن هوا به سبب بستن پنجره‌ها شرایط تهویه در اتوبوس‌ها بدتر هم می‌شود که این موارد می‌توانند خطرناک باشند و موارد ابتلا به کووید را افزایش دهند، این در حالی است که واکسیناسیون هم هنوز به حد مطلوب خود نرسیده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با توجه به شرایط موجود اجباری شدن واکسن کرونا به صلاح است؟، توضیح داد: همه افراد باید واکسن بزنند و فردی که واکسن نمی‌زند نباید فکر کند که عدم تزریق واکسن یک مسئله شخصی است و فقط به خودش مربوط است، چرا که ممکن است با واکسن نزدن موجب فوت فرد دیگری شود و از این رو در شرایط پاندمی واکسیناسیون باید اجباری باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تعداد ضد واکسن‌ها در کشور ما به نسبت تعدادی از کشورهای دیگر زیاد نیست، عنوان کرد: متاسفانه عده‌ای از افراد به سبب تبلیغات منفی در خصوص عوارض واکسن از دریافت آن می‌ترسند و این در حالی است که تزریق واکسن یک باید است که حتما باید اجباری باشد.

کد خبر 637885 برچسب‌ها كرونا در ايران واکسن کرونا پروتکل بهداشتی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران واکسن کرونا پروتکل بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدی به دنبال دو رقمی شدن در تراکتور برای بازگشت

به گزارش "ورزش سه"، مهدی عبدی که بعد از چند فصل حضور در پرسپولیس و ثبت خاطراتی شیرین از جمله گلزنی در چند دربی و گل تاریخی صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا، در ابتدای فصل با نظر یحیی گل‌محمدی از این تیم جدا شد و به‌صورت قرضی راهی تراکتور شد.

عبدی در تراکتور نمایش متفاوتی به جا گذاشت و با چند گل سرنوشت‌ساز بازگشت به روزهای اوج خود را نوید داد. عبدی با ثبت شش گل در تراکتور و در شرایطی که یک پنالتی نیز برای سرخ‌های تبریزی گرفته بود، اکنون مهیای پنج هفته پایانی لیگ است. جایی که فرصت این را خواهد داشت تا تعداد گل‌های خود را در این تیم دو رقمی کرده و خاطره خوبی برای هواداران این تیم در تبریز به جا بگذارد.

مهاجم مازنی پرسپولیس که اکنون به‌صورت قرضی در تراکتور حضور دارد، به‌طور طبیعی در پایان فصل باید به جمع سرخپوشان تهرانی بازگردد و البته باید دید در ادامه چه تصمیمی برای آینده خود خواهد گرفت. عبدی در شرایطی که تراکتور اکنون رحمان جعفری، ارسلان مطهری و ... را به‌عنوان مهاجمان سرشناس در اختیار دارد، هدف دستیابی به آمار گل‌های زده دو رقمی را نشانه گرفته و در پنج هفته پایانی به دنبال رسیدن به آن خواهد بود. باید دید او زیر نظر حمید مطهری که شناخت خوبی از توانایی‌هایش دارد و در پرسپولیس با وی کار کرده، بار دیگر در نقش گلزن اول تراکتور ظاهر خواهد شد یا خیر.

در روزهایی که پرسپولیس با محرومیت ناگهانی عیسی آل‌کثیر در آستانه نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مواجه شده بود، عبدی خاطرات جالبی از تهییج حمید مطهری و آماده سازی‌اش برای جانشینی این مهاجم جنوبی به زبان می‌آورد. آماده سازی روحی – روانی که با گلزنی این مهاجم نیز همراه شد تا سرخ‌ها راهی فینال مسابقات نیز شوند و در فینال نیز علی‌رغم گلزنی عبدی دست‌شان از جام کوتاه مانده بود.

دیگر خبرها

  • عبدی به دنبال دو رقمی شدن در تراکتور برای بازگشت
  • تاریخچه: تیمی که استقلال را دو رقمی کرده!
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • بازگشت دانیال به امید دو رقمی در پرسپوليس
  • رتبه نهم، پرمشتری‌ترین جایگاه جدول لیگ
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها