Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالله بحرالعلومی روز سه‌شنبه با بیان اینکه هنرمندان و گروه‌های نمایشی استقبال خوبی از این دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل داشته اند، گفت: ۲۵ نمایش از شهرستان‌های اردبیل، گرمی، مشگین‌شهر، خلخال، بیله‌سوار و پارس‌آباد متقاضی حضور در این رویداد هستند.

وی افزود: روح‌الله حبیب‌زاده، بهرام پوردنیا و صمد واحدی‌زاده از هنرمندان تئاتر استان اردبیل با صدور ابلاغی از سوی جاوید رخشانی، دبیر این دوره از جشنواره به عنوان اعضای شورای انتخاب بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل انتخاب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: جشنواره تئاتر استانی ویترین هنرهای نمایشی است و بر این اساس شورای سیاست‌گذاری و ستاد اجرایی جشنواره با برگزاری نشست‌های منظم و برنامه‌ریزی مناسب زمینه را برای حضور گروه‌های هنری فعال در این رویداد مهم فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه برگزیدگان به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه خواهند یافت، اضافه کرد: این جشنواره بستر مناسبی است تا گروه‌های نمایشی با همدلی و رفاقت، آخرین تولیدات نمایشی خود را در معرض قضاوت هیات داوران و دید هنرمندان و هنردوستان قرار دهند.

دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل نیز گفت: نمایش «روایتی از حکایت ناتمام» نوشته سیروس همتی و کار مریم ثروتی، «سندرومی به نام دنیا» نوشته و کار یونس ایمانی، «بیتل‌ها» نوشته محمد چرمشیر و کار زهرا منصوری، «مرگ در می‌زند» با اقتباس از اثر وودی آلن نوشته و کار حسن شیخ‌زاده، «هچل» نوشته محسن رهنما و کار حسن رهنماآذر از اردبیل از جمله آثار متقاضی حضور این جشنواره هستند.

جاوید رخشانی افزود: «صندوقی‌ها» نوشته پیمان یاحقی و کار نعیم جوهرچی، «فانوس» نوشته امیر زاوش و کار سهیل تازیک، «دمهندس مین» نوشته مرتضی شاه‌کرم به کارگردانی مصطفی سیمانور، «پنجره» نوشته و کار سعید افخمی، «کارنامه بندار بیدخش» نوشته بهرام بیضایی و کار اسماعیل غنی‌زاده، «الف لام میم» نوشته مرتضی سخاوت به کارگردانی آیناز امن‌زاده و «سرزمین آسمان» نوشته محمد چرمشیر به کارگردانی یوسف دادجو از دیگر آثار هستند.

وی «شکوفه‌های پژمرده» نوشته اردشیر عابدی به کارگردانی رسول حمیدی، «مرگ در نمی‌زند» با اقتباس از اثر وودی آلن نوشته حمیدرضا قاسمی و کار میلاد اسدالله‌زاده، «حرمان» نوشته حسن مهدی‌زاده و کار اکبر محمدی و محمد رزمی، «ایچیمده بیر آراز آدیملاییر» نوشته عارف مهتاب به کارگردانی غریب منوچهری، «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» نوشته فرشته فرشاد کار حسین پورقلی، «صد آفرین» نوشته و کار حسن مهدی‌زاده و «کاغذ باطله» نوشته نسرین احمدخانی به کارگردانی فرید معتمدی از دیگر آثار متقاضی عنوان کرد.

دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل بیان کرد: «اندیشه ابری دلتنگ» نوشته و کار شهروز شریفان، «سون باخیش» نوشته علیرضا احدی و کار قاسم محمدلو، «بعیدا"» نوشته و کار محمد رضا اسدی، «آفتابگردان» نوشته فرزاد فرزانه و کار سلمان شفیعی، «ستاره‌های شط» نوشته و کار لیلی سلمانی و «ماشین» با اقتباس از اثر هاینر مولر نوشته و کار محمدتقی خسروی نیز دیگر نمایش‌های متقاضی حضور در این دوره از جشنواره هستند.

مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل هفتم آذرماه در محل تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها استان اردبیل جشنواره تئاتر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان اردبیل جشنواره تئاتر استان اردبیل جشنواره تئاتر جشنواره تئاتر استانی اردبیل بیست و نهمین نوشته و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پویانمایی «پر» به کارگردانی صادق جوادی، «فهمیدم چکار کنم» از ریحانه کاوش، «ارئه» ساخته فریبا عبدالخانی، «بالاتر از نور» ساخته سمیه نیلی، «ملودی» به کارگردانی احمد عربانی، «مسافری از گانورا» ساخته سید احمد علمدار، «وارونه» از فهیمه قائدی، «متورم» به کارگردانی زهرا خورشیدی، «بازنشستگی» از سارا حنیف و «سفر» به کارگردانی ناهید الهامی، آثار ایرانی راه یافته به این جشنواره پویانمایی هستند.

جشنواره ورونژ روسیه از ۳۰ می‌تا دوم آوریل (۱۰ تا ۱۳ خردادماه) امسال برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود