Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در ادامه روند پایدار کنونی شیوع کرونا، طی شبانه روز گذشته ۲۳ فرد جدید مبتلا به بیماری کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، این تعداد بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل را ۱۶۶ نفر از کمتر بالاترین رکورد ثبت شده در سه ماه پیش ذکر کرد و افزود: صعودی شدن شیوع کرونا در این استان محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وضعیت کنونی پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل را شکننده خواند و با اشاره به کاهش مجموع مبتلایان بستری کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل به ۱۷۲ نفر گفت: این آمار نیز ۷۲۵ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در سه ماه قبل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین با اشاره به فوت چهار نفر دیگر از مبتلایان کرونا طی شبانه روز گذشته، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در این استان طی ۲۱ ماه گذشته را ۲ هزار و ۵۵۶ نفر ذکر کرد.

وی از مراجعه ۸۹ فرد ۷۶ فرد مشکوک به ابتلای کووید.۱۹ به مراکز درمانی استان اردبیل در شبانه روز گذشته خبر داد و بیان کرد: امیدواریم که این استان دچار موج ششم کرونا نشود.

دکتر حبیب‌زاده همچنین از بستری شدن ۴۵ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۶ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۵۲۳ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۷۰ درصد جمعیت هدف در استان اردبیل گفت: تاکنون ۸۷۱ هزار و ۴۲۰ دُز واکسن نوبت اول و ۶۷۶ هزار و ۷۹۷ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.

وی از افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا و نیز تزریق دُز سوم برای هشت هزار و ۳۰۶ نفر از واجدان شرایط خبر داد و افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.

دکتر حبیب‌زاده تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان مشکین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های گرمی، اردبیل، نیر، کوثر، نمین و سرعین در وضعیت آبی و شهرستان بیله‌سوار، خلخال، اصلاندوز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر دو دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

وی  با اشاره به افزایش موارد ابتلای به کرونا و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان افزود: طبق هشدارهای قبلی، چرخش شیوع ویروس در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه فضاهای سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ماسک ویروس دلتا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ماسک ویروس دلتا بهداشت و سلامت کرونا در استان اردبیل مراکز درمانی استان شبانه روز گذشته شیوع کرونا واکسن کرونا د ز واکسن کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم

در مراسمی به مناسبت روز شوراها، به اینکه ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد، تاکید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در مراسمی به همت شورای اسلامی استان اردبیل، با حضور استاندار اردبیل، رییس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان از شوراهای برتر، اعضای شورای اسلامی و پیشکسوتان شورا تجلیل شد.

شوراها که منتخبان مردم در روستاها و شهرها هستند، خدمت به مردم در این عرصه را افتخاری بزرگ عنوان کردند .

این شوراها که پل ارتباطی میان دولت و مردم هستند نقش اساسی در پیگیری و تحقق مطالبات مردم دارند.

در این مراسم که به مناسبت روز شوراها برگزار شد، به این موضوع که ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد، تاکید شد.

استاندار اردبیل در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه شورا در پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: شوراها باید در جلب رضایتمندی مردم و تأثیرگذاری در جامعه همت ویژه داشته باشند.

سید حامد عاملی تصریح کرد: تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و مسئولان در استان برای پیشبرد اهداف توسعه استان وجود دارد که این امر در نوع خود بی‌سابقه است.

وی از پیگیری برای ارائه کارت به شوراها خبر داد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز با گرامیداشت روز شورا، از تلاش و همت شورای اسلامی استان در پیگیری مطالبات مردم تشکر کرد.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو سیاست دستگاه قضایی را تعامل با مسئولان برای توسعه استان عنوان کرد و افزود: در این راستا دستگاه قضایی برای تحقق مطالبات مردم از شوراها حمایت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شوراها بدون منت به مردم خدمت می‌کنند و این امر قابل تقدیر و قدردانی است.

رییس شورای اسلامی استان اردبیل نیز با گرامیداشت روز شورا اضافه کرد: همایش گرامیداشت روز شورا در محل سالن پارک بانوان اردبیل برگزار شد.

ابراهیم صفری بیان کرد: در این همایش از شوراهای برتر، پیشکسوتان شورا و اعضای شورا تجلیل و قدردانی شد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر سه هزار و 255 شوراها در روستاها و شهرهای استان فعالیت می‌کنند که این شوراها نقش اساسی در پیگیری مطالبات مردم دارند.

رییس شورای اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در راستای پیگیری و تحقق مطالبات مردم جلسات و بازدیدهای مختلفی توسط شورای اسلامی استان برگزار شده و در این جلسات و بازدیدها از ظرفیت نمایندگان، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری و تحقق مطالبات مردم استفاده شده است.

صفری گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌های روستاها و شهرها اولویت اساسی است و در این راستا پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • حس خوب حمایت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟