Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت: سفارت آمریکا روز دوشنبه برای چندین بار از شهروندان این کشور خواسته با پروازهای مسافربری خاک اتیوپی را ترک کند.

سفارت آمریکا همچنین به افرادی که قادر به تهیه فوری بلیط را ندارند پیشنهاد اعطای وام کرده است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: این خواسته به خاطر این نیست که درباره آینده صلح خوشبین نیستیم بلکه به دلیل آن است که ما واقع بین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی افزود نگران این سوءتعبیر هستیم که مردم فکر کنند آنچه که در افغانستان (درباره تخلیه نیروها) انجام دادیم را دولت می تواند در نقاط دیگری از جهان تکرار کند.

در اواسط آگوست (مرداد) همزمان با محاصره کابل بدست طالبان، ارتش آمریکا عملیات خروج از افغانستان را به پایان رساند و هزاران سرباز را به کشور بازگرداند و عملیات تخلیه بی سابقه ای را انجام داد.

آمریکا تنها در دو هفته با کمک متحدانش بیش از ۱۲۳ هزار نفر از از جمله اتباع آمریکایی و خارجی و هزاران افغان را که نگران اخراج از کشور بودند از افغانستان خارج کرد.

با این حال دولت جو بایدن به دلیل ناکامی در برنامه ریزی قبلی برای خروج و باقی ماندن برخی از اتباع آمریکایی بعد از خروج نیروها مورد انتقاد شدید قرار گرفت.  

ند پرایس روز دوشنبه گفت آنچه که در افغانستان انجام دادیم منحصربفر بود اما تخلیه هوایی تقریبا ۱۲۵ هزار نفر چیزی نیست که آمریکا بتواند در نقطه دیگری از جهان آن را تکرار کند.

وی افزود: دلیل ندارد که آمریکایی تا لحظه آخر به حضور خود در این کشور شاخ آفریقا ادامه دهند.

آدیس آبابا پایتخت اتیوپی دومین کشور بزرگ آفریقا از نظر شمار جمعیت مرکز دیپلماتیک منطقه‌ای به شمار می‌رود و مقر اتحادیه آفریقا و کمیساریای عالی اقتصادی سازمان ملل در آفریقا است.

 کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی، همه طرفین درگیری در اتیوپی را به نقض حقوق بشر و حتی ارتکاب جنایت بشری متهم کرده است.

 دولت اتیوپی به دنبال تهدید «جبهه آزادیبخش تیگرای» مبنی بر پیشروی به سمت آدیس آبابا پایتخت این کشور در سراسر اتیوپی اعلام حالت فوق‌العاده کرده است.

شورشیان می‌گویند بالاخره ظرف چندماه و حتی چندهفته، پایتخت را تصرف خواهند کرد.

۹ جنبش مسلحانه در اتیوپی اعلام کردند که عزم خود را برای پیشروی به سوی آدیس آبابا پایتخت و سرنگون کردن دولت "آبی احمد" نخست وزیر جزم کرده اند.

برچسب‌ها قاره آفریقا افغانستان ایالات متحده آمریکا جو بایدن اتیوپی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آفریقا افغانستان ایالات متحده آمریکا قاره آفریقا افغانستان ایالات متحده آمریکا جو بایدن اتیوپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • پیروزی بدون جنگ
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • آمریکای شعله‌ور!