Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:24:00 GMT

کیفیت هوای البرز در وضعیت اضطرار قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۸۷۲۳

کیفیت هوای البرز در وضعیت اضطرار قرار دارد

فردین حکیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص برخط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در ایستگاه فرهنگسرای کرج ۱۶۲ و در ایستگاه متروی کرج ۱۶۹ گزارش شده است.

وی اظهار داشت: همچنین شاخص آلودگی در شهرستان اشتهارد نیز ۱۳۱ بوده که بیانگر ناسالم بودن کیفیت هوا برای گروه های حساس  جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز، با بیان اینکه ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در دیگر شهرستان های استان با مشکلات راهبری روبرو است، گفت: تا روزهای آتی این مشکل برطرف خواهد شد.

وی از جمله توصیه های عمومی که بایستی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود را مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، عنوان کرد.

حکیمی همچنین جلوگیری از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن، کاهش فعالیت های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز،  خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری دانست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز همچنین به وظایف نهادها و سازمان های ذیربط در شرایط ناسالم ۲۰۰-۱۵۱ بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: در اجرای این مصوبه بایستی پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر با توقف و اعمال قانون جلوگیری کند.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری ها از انجام تمام فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود؛ مانند ساخت و سازهای شهری، پروژه های عمرانی شهرداری جلوگیری کنند.

حکیمی اضافه کرد: در شرایط اضطرار آلودگی هوا دستگاه های دیگری همچون مراکز بهداشت و درمان، اورژانس، دستگاه های اجرایی، سازمان حفاظت محیط زیست، صنعت و معدن و سازمان پخش فرآروده های نفتی و امثال آن  دارای وظایفی می باشند.

استان البرز دارای ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

برچسب‌ها پایش هوا اداره کل حفاظت محیط زیست البرز کرج آلودگی هوا استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پایش هوا اداره کل حفاظت محیط زیست البرز کرج پایش هوا اداره کل حفاظت محیط زیست البرز کرج آلودگی هوا استان البرز حفاظت محیط زیست آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شش شهر خوزستان در وضعیت آلوده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۲:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۳۹، حفاری ۱۱۷و نیوساید ۱۲۷ و پادادشهر ۱۰۶ و شهرهای اندیمشک ۱۰۶، حمیدیه ۱۰۱، دزفول ۱۱۶، ماهشهر ۱۲۷ و هندیجان ۱۲۷ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز گذشته و را به صورت غیرحضوری اعلام کرد و امروز نیز مدارس تایم صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

کد خبر 749345

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق