Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدائیان گفت: ظرف دو سال گذشته ۴۹ هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی را صرفا از طریق اجرای ثبت وصول کردیم. خبرگزاری میزان - ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه شنبه ۲۵ آبان ماه، ضمن تسلیت به مناسبت رحلت جانسوز کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) مهاجر الی الله و نماد حمایت از حریم امامت و ولایت بودند که در این راه جان خود را فدا کردند و در وصف ایشان همین بس که حضرت امام رضا (ع) می‌فرمایند کسی که با معرفت مرقد مطهر این بانوی بزرگوار را زیارت کند پاداش او بهشت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین گرامی می‌داریم یاد و خاطره سردار رشید اسلام، حاج حسن طهرانی مقدم را که به حق، ایشان پدر موشکی ایران اسلامی بودند و اگر امروز ما از امنیت پایدار، عزت و اقتدار برخوردار هستیم مرهون خون شهدا است. امروزه اگر استکبار جهانی شعار روی میز بودن گزینه نظامی را دیگر بیان نمی‌کند و به زبان نمی‌آورد به خاطر جانفشانی این عزیزان است.

خدائیان تاکید کرد: امیدوارم خداوند متعال توفیق دهد تا امانت دار خوبی برای شهدا باشیم و در روز قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

ظرف دو سال گذشته ۴۹ هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی را صرفا از طریق اجرای ثبت وصول کردیم

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به دستور وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه بانک‌ها هر سه ماه یکبار اسامی ابر بدهکاران بانکی را اعلام کنند، اکنون وضعیت پرونده‌های بانکی به چه صورت است و قوه قضاییه چه مقدار از این بدهی‌ها را به بانک‌ها و بیت المال برگردانده است، گفت: کسانی که اقدام به اخذ تسهیلات از بانک‌ها می‌کنند، در ابتدا باید بانک‌ها هنگام پرداخت این تسهیلات تضامین لازم را از گیرندگان این وام‌ها اخذ کنند و به موقع پیگیر وصول مطالباتشان باشند بنابراین وصول این مطالبات در درجه اول بر عهده بانک‌ها و به خصوص وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

وی ادامه داد: اما بعضی از افراد هستند که وام‌های کلانی را گرفتتد و حتی بعضا در راستای طرحی که برای آن وام اخذ شده است از آن به خوبی استفاده نمی‌کنند و از پرداخت بدهی‌های خود هم خودداری کرده و اقساط را به موقع پرداخت نمی‌کنند.

خدائیان بیان داشت: تاکنون اقدامات خوبی در جهت کمک به وصول مطالبات بانک‌ها توسط دستگاه قضایی صورت گرفته و در چند مرحله که اسامی این افراد به دستگاه قضایی ارسال شده مبالغ بسیار کلانی از این‌ها وصول شده و برخی از این‌ها به طور کامل تسویه کردند که در مقاطع مختلف همکاران ما این موضوع را به استحضار مردم شریف رسانده اند.

سخنگوی قوه قضاییه اقدام دیگر دستگاه قضا برای وصول مطالبات بانک‌ها را اجرای ثبت دانست و تصریح کرد: ظرف دو سال گذشته ۴۹ هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی را صرفا از طریق اجرای ثبت وصول کردیم الان هم سعی می‌کنیم نهایت همکاری را با دولت داشته باشیم و خوشبختانه دولت در وصول این مطالبات پیشقدم است و ما هم همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر چنانچه نتوانستند با راهکار‌هایی که در اختیار دارند نسبت به وصول مطالبات اقدام کنند یا احیانا در مسیر اخذ تسهیلات سوءاستفاده‌هایی صورت گرفته، دستگاه قضایی حتما همکاری لازم را با دولت خواهد داشت.

آخرین وضعیت پرونده بیژن قاسم زاده

خدائیان در پاسخ به سئوالی در مورد پرونده بیژن قاسم زاده، گفت: این فرد قبلا محکوم شده بود، یکی از جرائم ارتکابی توسط وی جرم ارتشا بود که محکومیت پیدا کرد.

وی ادامه داد: پرونده در دیوان عالی کشور در این بخش یعنی در رابطه با ارتشا، نقص تحقیقاتی گرفته شد و رای نقض گردید و به دادگاه صادر کننده حکم عودت داده شد. هم اکنون دادگاه در حال تجمیع تحقیقات و استماع اظهارات شهود و مواجهه حضوری آنهاست.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قسمت دیگر از حکم صادره، نقض بلا اجرا شده بود. بر این اساس دیوان عالی کشور این قسمت را نقض کرده، زیرا آن بخش نقض بلا اجرا شده. حکمی که صادر می‌شود باید بدون رعایت قاعده تعدد جرم باشد و مجازات تعیین شده متناسب با جرم ارتکابی باشد که طبیعتا بعد از تکمیل تحقیقات و صدور حکم اگر چنانچه به پرونده اعتراض یا اعاده دادرسی صورت گیرد، مجدد به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد در غیر این صورت حکم اجرا می‌شود.


خبر در حال تکمیل است... برچسب ها: قوه قضاییه خداییان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه خداییان طریق اجرای ثبت وصول سخنگوی قوه قضاییه وصول مطالبات بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد

با مصوبه هیئت‌مدیره بانک سینا، علی ابدالی به عنوان سرپرست جدید بانک سینا منصوب شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط‌عمومی بانک سینا، هیئت‌مدیره بانک سینا روز جاری ضمن تشکر از زحمات غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل قبلی بانک سینا، علی ابدالی را به عنوان سرپرست جدید این بانک انتخاب کرد.

علی ابدالی دارای دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و از مدیران شناخته‌شده نظام بانکی است که علاوه بر مدیرعاملی و عضویت در هیئت‌مدیره بانک قوامین، از سال 78 در بخش‌های مختلف نظام بانکی از جمله سازمان و روش‌ها، تحقیق و ‌توسعه، فناوری، طرحوبرنامه، بازاریابی و کسب‌و‌کار، بانکداری شرکتی و بانکداری خرد در بانک‌های رفاه، قوامین و سپه حضور داشته است.

تدوین سه کتاب در حوزه بانکی، مالی، نگارش بیش از50 مقاله تخصصی علمی-پژوهشی درحوزه بانکی و بانکداری و تدریس در دانشگاه ازجمله سوابق علمی وی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است