Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر یک‌روزه وزیر خارجه ترکیه به ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ترکیه داشت؛ توافق برای توسعه همکاری‌های بلند مدت و تکرار مخالفت با تحریم‌های یکجانبه علیه ایران برجسته‌ترین عناوین خبری این رسانه‌ها از گفت‌وگوی آنکارا و تهران در جریان این سفر بود.

به گزارش برنا،‌ روزنامه جمهوریت، سه‌شنبه عنوان «چاووش اوغلو در سفر به تهران مخالفت با تحریم‌ها علیه ایران را تکرار کرد» را برای گزارش خود انتخاب کرد و نوشت: این نخستین سفر وزیر خارجه ترکیه پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به تهران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه ترکیه ای نوشت: در شرایطی که تمامی نگاه‌ها متمرکز بر تحولات افغانستان، سوریه و عراق است، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه، دیروز به تهران پایتخت ایران سفر کرد. در جریان این سفر که در شرایطی صورت گرفت که نگرانی‌ها در خصوص هجوم مهاجران به ایران و از آنجا به ترکیه ادامه دارد، پیام هدف این سفر، توسعه همکاری‌های دوجانبه آنکارا - تهران بود.

چاووش اوغلو ابتدا با حسین امیر عبدالهیان همتای ایرانی خود سپس با ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران دیدار کرد و پس از دیدار هیات‌های ایرانی و ترکیه ای، به سرپرستی وزرای خارجه دو کشور، کنفرانس خبری مشترک برگزار کردند.

وزیر خارجه ترکیه بار دیگر مخالفت آنکارا با تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کرد و گفت: تحریم‌های یکجانبه علیه ایران باید برداشته شود.

چاووش اوغلو گفت ما می‌خواهیم روابط ریشه‌ای خود را با ایران در مسائل جهانی و همچنین در منطقه توسعه دهیم.

وزیر خارجه ترکیه که پس از ایران، امروز به لبنان سفر خواهد کرد، در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ایران در پاسخ به سوالی با اشاره به تشکیل دولت جدید در لبنان گفت که تصمیم برای این سفر از حدود دو ماه پیش گرفته شده است.

خبرگزاری آناتولی هم گزارش داد، وزیر خارجه ترکیه همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص مسیر ترانزیتی امارات، ایران و ترکیه گفت ترکیه از تمامی پروژه‌هایی که منجر به افزایش تجارت در منطقه می‌شود حمایت می‌کند. امیرعبدالهیان وزیر خارجه ایران هم تاکید کرد که دو کشور بر سر تهیه نقشه راه همکاری‌های بلندمدت، به توافق رسیدند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین با اشاره به زمین‌لرزه‌های اخیر  هرمزگان گفت که کشورش آماده کمک به کشور ایران است .

روزنامه ملیت ترکیه هم به نقل از مولود چاووش اوغلو نوشت که ما به دنبال بهبود همکاری‌ها با ایران هستیم. وزیر خارجه ترکیه با بیان این که کشورش خواهان توسعه همکاری‌ها با ایران است گفت: مایلیم در صورت فراهم‌شدن مقدمات، هفتمین نشست شورای عالی همکاری‌ها دو کشور در سال جاری برگزار شود.

چاووش اوغلو در نشست خبری مشترک با حسین امیر عبدالهیان با اشاره به بررسی برگزاری این نشست، گفت که هیات‌های ترک برای تعیین نقشه راه همکاری‌های جامع بلند مدت بنا به پیشنهاد ایران، تلاش خواهند کرد.

همچنین روزنامه ینی آکیت نوشت: «ابراهیم رییسی» رئیس جمهوری ایران از توافق با ترکیه خبر داد. رئیسی با اشاره به آمادگی ایران برای همکاری با ترکیه در خصوص مبارزه با تروریسم و ​​جرایم سازمان یافته، گفت: همکاری‌های منطقه‌ای باید به همکاری‌های بین‌المللی تبدیل شود.

این روزنامه ترک به نقل از ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران افزود که تهران و آنکارا می‌توانند مشترکا در خصوص مبارزه تروریسم اقدام کنند که توافق‌نامه‌ای بلند مدت در این زمینه امضا خواهد شد.

رئیسی گفت که با امضای این توافق، روابط ایران و ترکیه به همکاری چندجانبه تبدیل خواهد شد. وی همکاری‌ دو کشور را به نفع منطقه و مردم دو کشور دانسته و گفت: روابط ما با ترکیه و آذربایجان فراتر از روابط همسایگی دارای مفاهیم عمیق و تاریخی است.

وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه در سفر به تهران با رئیس جمهوری و وزیر خارجه ایران دیدار و گفت و گو کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران وزیر خارجه انتخابات ریاست جمهوری سوریه عراق پایتخت ترکیه دولت لبنان ایران و ترکیه تجارت مبارزه با تروریسم تروریسم امور خارجه ایران ترکیه رسانه عراق وزیر خارجه وزیر خارجه ترکیه جمهوری ایران چاووش اوغلو رئیس جمهوری علیه ایران همکاری ها تحریم ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور

ششمین نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ششمین نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه در یک فضای صمیمی و دوستانه با هدف گفتگو و تبادل نظر پیرامون مهمترین محورهای مرتبط با روابط خارجی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه‌ و جهان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در آغاز این نشست مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های گروهی کشور ارتباط رسانه و دستگاه دیپلماسی در روشنگری افکار عمومی بویژه در تصویر سازی واقعگرایانه را با اهمیت توصیف کردند.

همچنین رویکرد و عملکرد وزارت امور خارجه در جریان عملیات طوفان الاقصی به ویژه هماهنگی و تعامل هم‌افزا با نیروهای مسلح کشور در جریان‌ عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی، مدبرانه و قابل تقدیر دانستند.

مدیران رسانه‌های کشور از طیف‌های مختلف سیاسی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات متنوعی از مسایل سیاست خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین‌المللی مطرح کردند.

در ادامه این نشست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر اهمیت پیوند و همکاری مکمل میان دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ها و تشکر از نقش رسانه‌های عمومی کشور در حمایت از سیاست خارجی و تبیین و روشنگری سیاست‌های نظام برای افکار عمومی داخلی و خارجی، بر اهمیت ارتقای این همکاری‌های مشترک و سازنده در راستای منافع ملی تاکید کرد.

 امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از نقش محوری و حکیمانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از گذرگاه‌های سخت و دشوار، رویکرد دولت جناب آقای دکتر رئیسی در پیگیری و تحقق منافع ملی در چارچوب روابط متوازن و دیپلماسی پویا با حوزه‌های مختلف جغرافیایی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با مروری بر مهم ترین تحولات فراروی کشور در عرصه سیاست و روابط خارجی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ابعادی از نحوه مدیریت این مسائل و چالش‌ها و نتایج حاصله را برشمرد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه، برخی از ابعاد نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در هفت ماهه جنگ اخیر علیه غزه را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن نقش کنش‌گری رسانه‌ها همپای دولت و دستگاه دیپلماسی، به سوالات حاضران پاسخ گفت.

تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبیگزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکاقدردانی امیرعبداللهیان از خانواده شهید طهرانی مقدم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان