Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در حالی امروز مادر و خانواده شهید حسین بابایی به دیدار فرزند شهیدشان می‌ایند که او در دو سال گذشته به عنوان شهید گمنام در حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) بیرجند خاکسپاری شده بود حال بعد از ۳۷ سال گمنامی هویت خود را به مادر نشان داد. - اخبار استانها -

به  گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، بار اول نیست که می‌خواهم از شهدا به ویژه شهدای گمنام بنویسم، اما این بار بغضی عجیب راه گلویم را می‌‌فشارد، بغضی عجیب و غریب که نمی‌توانم توصیفش کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلم را که در دست می‌گیرم اشک از چشمانم سرازیر می‌شود  حس و حال عجیبی است چرا که قرار است گزارشی را روایت کنم که در دو سال گذشته به گونه‌ای دیگر روایت کردم و امروز قرار است از تحقق آرزوی مادر و پسری بگویم که بعد از 37 سال چشم انتظاری به هم رسیدند.

ماجرا از این قرار بود در اول اسفند سال 96 در یک روزی که گر چه هوایش آفتابی بود اما چشمان مردمان بیرجند بارانی بود، مردمانی که از دور و نزدیک خود را رسانده بودند تا در مراسم تشییع شش شهید گمنام حضور پیدا کنند. پیر و جوان مرد و زن بزرگ و کوچک همه و همه خود را برای مراسم تشییع پیکر شهید گمنام رسانده بودند به هر طرف که نگاه می‌کردی بغض و فریادهایی سد راه نفس و گام‌هایت می‌شد انگار مردم این شهر سال‌ها است که با این شهدا نسبتی دارند.

آری آن روز از حال و هوای تشییع شهید گمنامی نوشتم که معلوم نبود از کدام شهر و دیار است، مادرش کیست؟ آن روز نوشتم بی‌قراری را از چشمان مادرانی که فرزند شهید دارند، مادرانی که هنوز چشم انتظار فرزند جاویدالاثر خود هستند.

آن روز هم‌نوا با مادران شهدا به ویژه شهدای مفقودالاثری شدم که عصا زنان خود را به حوزه علمیه امیرالمومنین رسانده بودند تا برای شهید گمنام مادری کنند.

آن روز از مادرانی نوشتم که خاکی شدن چادر و لباس‌هایشان مهم نبود آنها آمده بودند تا در لحظه خاکسپاری برای شهید گمنان مادری کنند و نوای فرزندم خدا به همراهت را سر دهند و چه خوب مادری کردند.

حال امروز می‌خواهم بگویم شهید گمنامی که در دو سال گذشته در حوزه علمیه بیرجند در خانه ابدیش آرام گرفت، بعد از 37 سال دعای مادرش را مستجاب کرد و هویت خود را نمایان کرد و امروز استان خراسان جنوبی بیرجند میزبان مادر شهید است.

شهید والامقام «حسین بابایی» در یکم خرداد 1343 در مشهد متولد شد و در سوم خرداد 1363در منطقه شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش  در یکم اسفند 1396 همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مراسمی در حوزه علمیه بیرجند به خاک سپرده شد.

خانواده شهید بابایی دو فرزند خود را به نام‌های «حسین و علیرضا بابایی» تقدیم اسلام کرده‌اند.

وداع با پیکر شهیده فاطمه اسدی در سنندج/ شیعه و سنی ‌در کنار یکدیگر با شهدا تجدید بیعت کردندادامه پیگیری تسنیم| خطر ریزش قبور شهدای شهر معمولان با وجود احداث دیوار ساحلی پابرجاستروایتی از مظلومیت شهدای غواص در کتاب «ملازم اول؛ غواص»

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید گمنام حوزه علمیه آن روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی سپاه شهرستان خوی و پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری در تپه شهدای گمنام حضور یافتند و نشست بصیرتی و جهاد تبیین برگزار کردند و همچنین قرآن قرائت کرده و به روح بلند شهدا هدیه کردند.

در این مراسم از پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

شهروند خبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری نشست بصیرتی با موضوع انتخابات مجلس در انابد + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد