Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضاییه امروز (سه شنبه ۲۵ آبان‌ماه) در حال برگزاری است.   به گزارش «تابناک»؛ نشست خبری ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضاییه امروز (سه شنبه ۲۵ آبان‌ماه) آغاز شده است.
این نشست از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به صورت زنده پخش می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: وصول مطالبات بانکی در وهله اول به عهده بانک‌هاست و تاکنون اقدامات خوبی در جهت کمک به وصول مطالبات صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مبالغ کلانی تاکنون وصول و برخی کاملا تسویه کرده‌اند و ظرف دو سال گذشته ۴۹ هزار میلیارد تومان از طریق اجراییه ثبتی وصول کرده‌ایم.

خدائیان گفت: دولت در زمینه سازمان اموال تملیکی همکاری بسیار خوبی دارد. امیدواریم دیگر شاهد وضعیت نابسامان کالا‌ها چه در گمرک و چه در انبار‌ها نباشیم. هنوز پرونده‌ای در خصوص قصور و کوتاهی مسئولان در سازمان اموال تملیکی تشکیل نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد رد مال بدهکاران دانه درشت گفت:حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان از اموالی که توسط افراد دانه درشت وصول شده است. سید محمد هادی رضوی بخشی از رد مال را به صورت نقدی پرداخت کرده و بخشی از بدهی را با معرفی ۲ پلاک ثبتی معرفی کرده است که به نظر می‌رسد که با این دو پلاک ثبتی رد مال وی تمام شده باشد.

خداییان سخنگوی قوه قضاییه:علی اکبر عمارت ساز به همراه ۲۲ نفر دیگر حکم محکومیت گرفتند. عمارت ساز به ۷۴ سال حبس محکوم شده که مجازات اشد برای او که ۲۰ سال است اجرا خواهد شد.

وی گفت:شمسی تقی پور به ۷۴ سال حبس محکوم شده که اشد آن ۲۰ سال اجرا خواهد شد. محکومیت مجید زنگی آبادی زاده ۳۴ سال و ۶ ماه حبس، که اشد آن بیست سال حبس است اجرا خواهد شد. محمود تیکداری نژاد مجموعا به ۷۴ سال حبس محکوم شده که اشد آن بیست سال حبس اجرا خواهد شد و خانم نعمت زاده ۶۳ میلیارد تومان از رد مال را تسویه و مابقی در جریان وصول است.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به پرونده بیژن قاسم زاده بیان کرد: این فرد قبلاً محکوم شده بود به جرم ارتشا، رأی این پرونده در دیوان عالی کشور نقض شده است و به دادگاه صادر کننده حکم ارجاع داده شده است و هم اکنون دادگاه در حال برگزاری و رسیدگی است. قسمت دیگر حکم صادره نقض بلاارجاع شده بود، دیوان عالی این بخش را نقض کرده تا حکم صادر متناسب با جرم ارتکابی باشد که بعد از تکمیل تحقیقات پرونده اگر اعتراضی داشته باشد مجدد به دیوان عالی کشور ارجاع داده می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص حکم محکومیت یک محیط‌بان به قصاص اظهار کرد: اگر ضابطان در چارچوب قانون از سلاحی که دارند استفاده کنند مسئولیت کیفری و حقوقی نخواهند داشت، ولی اگر خارج از مقررات عمل کنند مسئولیت کیفری خواهند داشت.

سخنگوی قوه قضاییه گفت:مدیرعامل شهر جدید صدرا در استان فارس و تعدادی از اعضای هیات مدیره این شهر به اتهام تبانی در معاملات دولتی، ارتشا، پولشویی و ... تحت تعقیب قرار گرفتند. مدیرعامل و دونفر دیگر به این اتهامات قرار بازداشت موقت صادر شده و در بازداشت هستند. سه نفر دیگر از متهمان با قرار وثیقه به علت عجز از تودیع وثیقه در بازداشت هستند.

خدائیان در ارتباط با ممنوع الخروج کردن بی ضابطه برخی از افراد گفت: ممنوع الخروحی‌هایی که داریم چند دسته هستند، یک سری افرادی هستند که با قرار قضائی ممنوع الخروج می‌شوند که نهایتاً از این طریق شخص ۶ ماه ممنوع الخروج می‌شوند. برخی دیگر با حکم دادگاه است و تعدادی دیگر به موجب ماده ۱۶ قانون گذرنامه است که در مورد این افراد پرونده‌ای تشکیل نمی‌شود. اخیراً با دستور رئیس قوه قضائیه باید هر گونه ممنوع الخروجی با دستور قاضی باشد.

وی افزود: برخی از ممنوع الخروجی‌ها از طریق واحد‌های ثبتی انجام می‌شوند که افراد می‌توانند از درگاه ثبت من مشاهده کنند و ببینند که ممنوع الخروج هستند یا خیر.

خداییان گفت:در این مورد با اطلاعات که از اطلاعات سپاه ارسال شده پرونده‌ای تشکیل شده و با افراد زیادی صحبت شده، اما هنوز پرونده به دادگاه ارسال نشده است.

آیا امکان استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانی‌هایی همچون شبنم نعمت زاده و حسین فریدون وجود دارد؟

سخنگوی قوه قضاییه در مورد امکان استفاده از پابند الکترونیک برای شبنم نعمت زاده و حسین فریدون:استفاده از پابند الکترونیکی دارای شرایطی است و اینگونه نیست همه جرائم و مجازات‌ها مشمول این قانون باشند. افراد نامبرده مشمول نظارت الکترونیکی نیستند.

وی افزود: طبق آمار سازمان زندان‌ها در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵۰۰ نفر از پابند الکترونیکی استفاده کرده‌اند. دادسرای تهران هم می‌گوید حدود هزار و ۴۲۴ نفر تحت نظارت الکترونیکی قرار گرفته اند.

خداییان افزود:هم اکنون ۵۳۲ نفر تحت نظارت الکترونیکی هستند که طبیعتا یک اقدام مثبتی است. برای جرایمی که خیلی مهم نباشند به جای حبس از این نهاد استفاده می‌کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد:دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات در همان زمان (سال ۸۶) در ارتباط با سو استفاده‌های صورت گرفته و مفاد قرارداد به دستگاه قضایی گزارشی ارسال کردند.

وی افزود:پرونده‌ای در مورد اعضای هیات مدیره شرکت نفت، افرادی که با آن‌ها مرتبط بودند و وزیر وقت نفت تشکیل می‌شود. حکم این پرونده صادر، اما اجرا نشده است.

خداییان گفت:در ارتباط با بخشی از پرونده که مفتوح باقی مانده بود در مورد وزیر وقت و اعضای هیات مدیره و اعضای شرکت مدیره نفت پرونده به دادگاه ارسال شده و در دادگاه مطرح رسیدگی است.

در حال تکمیل...

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن مسعود فیاضی فاطمه اسدی زلزله جنوب ایران زلزله نشست خبری سخنگو قوه قضاییه خداییان طرح جهش تولید مسکن مسعود فیاضی فاطمه اسدی زلزله جنوب ایران زلزله سخنگوی قوه قضاییه میلیارد تومان اجرا خواهد شد ممنوع الخروج پرونده ای محکوم شده نعمت زاده سال حبس رد مال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا، اصغر جهانگیر معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و سخنگوی دستگاه قضا در نخستین نشست خبری به سوالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ خواهد داد.

این نشست از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به نشانی https://www.aparat.com/simayeedalat/live به صورت زنده در حال پخش است.

خبر در حال تکمیل...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ جزئیاتی جدید از پرونده‌های چای دبش و باغ ازگل
  • جزئیاتی جدید از پرونده چای دبش
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود
  • سخنگوی قوه قضاییه: احضار افرادی در پرونده حوزه ازگل
  • نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه آغاز شد
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع