Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رییس فدراسیون کشتی در خصوص آخرین اتفاقات حول این رشته و موفقیت‌های اخیر آن توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید سوریان قهرمان اسبق کشتی فرنگی ایران که توانسته ۷ مدال طلای جهان و المپیک را در کارنامه خود ثبت کند، اکنون به عنوان نائب رئیس این فدراسیون در تلاش است تا تجربیات بین المللی خود را به علاقمندان این رشته منتقل کرده و موفقیت‌های جدیدی را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوریان در تازه‌ترین گفتگوی خود با خبرنگار ما درخصوص چرخه انتخابی برای مسابقات آسیایی سال آینده و رکورد شکنی‌های مسابقات جهانی نروژ  به صحبت پرداخت.

 

حمید سوریان در ابتدای صحبت‌هایش به توضیح برگزاری سیزدهمین جلسه هیئت رئیسه در فدراسیون کشتی پرداخت و گفت: این جلسه که با حضور آقایان محمدرضا طالقانی، دکتر سهراب کیهانی، سید عبدالرضا موسوی عضو هیئت رئیسه و مسئولان فدراسیون کشتی از جمله دکتر دبیر و همچنین ابراهیم مهربان سرپرت دبیری برگزار شد، موضوعات مختلفی از جمله هزینه‌های ارزی برای اعزام تیم ها به مسابقات مختلف، تسویه بدهی‌های فدراسیون، مجوز پرداخت پاداش به کشتی گیران و … مورد بحث و بررسی و تأیید قرار گرفت.

 

وی ادامه داد:  دکتر دبیر در ابتدای جلسه گزارشی از مسابقات جهانی نروژ به اعضاء دادند و گفتند در مسابقات جهانی نروژ اتفاقات خوبی برای تیم ما رقم خورد اما مهمتر از این اتفاقات حفظ کردن این افتخارات در آینده است.  باید بگویم حضور دکتر کیهانی که با هزینه شخصی‌شان به نروژ آمده بودند، در کنار تیم خیلی تاثیر گذار بود چراکه ایشان در روند درمان آسیب‌دیدگی‌ها و به خصوص فیکس کردن پای حسن یزدانی بسیار زحمت کشیدند.

 

دارنده ۷ مدال طلا جهان و المپیک در خصوص چرخه انتخابی برای مسابقات آسیایی گفت: تمام هدف ما انتخابی عدالت محور است و قطعا این اتفاق خواهد افتاد و این چرخه یک بازه زمانی و یک آغاز و پایان دارد که که مطمئنا تمام نفرات شرکت کننده با هم رقابت می‌کنند و در نهایت شایسته ترین شخص به رقابت های جهانی و بازی های آسیایی اعزام خواهد شد.

 

او ادامه داد: ملی‌پوشان کشتی آزاد و فرنگی تابستان سال آینده مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را در پیش دارند. چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در ۲ رویداد مهم سال آینده به این شکل است که ورزشکاران اواخر آذرماه در سیستان و بلوچستان در مسابقات قهرمانی کشور شرکت خواهند کرد. پس از آن انتخابی جام تختی و مسابقات جام تختی در دی ماه برگزار می‌شود.

 

حمید سوریان درخصوص رکورد شکنی‌ها و نتایج درخشان ملی‌پوشان کشتی فرنگی و آزاد در مسابقات جهانی نروژ و المپیک توکیو اینطور واکنش نشان داد: خدا را شکر شاهد نتایج و زحمات همه کشتی‌گیران و مربیان عزیزمان بودیم اما باید بگویم بعضی رکور شکنی‌ها که یکبار اتفاق افتاده شاید دیگر تکرار نشود چرا که تکرار طلای المپیک بسیار سخت است. قهرمانی سخت است اما حفظ قهرمانی دشوارتر است و قطعا بار مسئولیت نسبت به گذشته برای بچه‌ها سخت تر است. تیم موفق شد چهار مدال طلای جهانی را کسب کند و حفظ این جایگاه آسان نخواهد بود.

 

نائب رئیس فدراسیون کشتی در خصوص انتخاب دو نماینده کشتی آزاد و فرنگی در کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک گفت: قطعا عضویت حسن یزدانی و محمدرضا گرایی در این کمیسیون انتخاب شایسته‌ای است و در جهت پیشرفت و اهداف جامعه کشتی و سایر ورزش‌ها تاثیرگذار خواهند بود چرا که جوانان باانگیزه دغدغه ورزشکاران را بیشتر درک می‌کنند و مطمئنا گام‌های مثبتی را در حوزه ورزش برمی‌دارند.

 

قهرمان اسبق کشتی فرنگی در ادامه از برگزاری اردوی نونهالان در محل فدراسیون و ایجاد انگیزه برای آنها خبر داد و گفت: اردوهای بسترسازی است که در ادوار مختلف برگذار شده و اعتقادمان این است که نونهالان باید تشویق شوند و ایجاد انگیزه‌ای باشد برای آینده کشتی کشور، این بچه‌ها سرمایه‌های این مملکت هستند  و مطمئنا از دل این بچه‌ها قهرمانان آینده پرورش خواهند یافت. این اردو چند بُعد داشت؛ ایجاد انگیزه، اردوی تفریحی سالم و همچنین استعدادیابی که مطمئنا در آینده از نفراتی که در این اردو حاضر بودند بسیار خواهیم شنید و شاهد درخشش آنها خواهیم بود.

 

حمید سوریان درباره برگزاری دیدار دوستانه در بهمن ماه به میزبانی آمریکا و شرایط تیم ایران در این رقابت گفت: مطمئنا بچه‌های ما با شایستگی تمام موفق شدند رقبای خودشان را شکست دهند. انشالله تمرینات‌شان را به خوبی آغاز می‌کنند و با آمادگی هرچه تمام راهی این مسابقات خواهند شد. امیدواریم که دوباره شاهد درخشش کشتی‌گیران‌مان و برافراشته شدن پرچم عزیزمان در این دیدار دوستانه و سایر میادین بین‌المللی باشیم و در توانایی و پتانسیل بالای آنها برای پیروزی مقابل حریفان تردیدی نداریم. انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: حمید سوریان کشتی فرنگی حمید سوریان کشتی فرنگی مسابقات جهانی نروژ فدراسیون کشتی حمید سوریان کشتی فرنگی بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد

کنفدراسیون مچ اندازی آسیا میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را از ایران گرفت و به ازبکستان داد.

به گزارش فارس، در حالی که قرار بود مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا ۳۱ فروردین تا ۸ اردیبهشت در جزیره کیش برگزار شود به دلیل سیل بی سابقه در امارات و نبود پرواز، لغو شد و به زمان دیگری موکول شد.

قرار بود کنفدراسیون مچ اندازی آسیا تاریخ جدید میزبانی ایران رااعلام کند، اما در اقدامی عجیب، این میزبانی به ازبکستان واگذار شد.

برهمین اساس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اطلاعیه ای صادر کرد که به شرح زير است:

فدراسیون بدنسازی ایران بر اساس تصمیم مجمع کنفدراسیون مچ اندازی آسیا در سال 2023، می بایست از تاریخ 31 فروردین تا 8 اردیبهشت در جزیره کیش از بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در تمامی رده های سنی میزبانی می کرد. با اینکه تمامی امکانات برای برگزاری این رویداد فراهم شده بود و حتی پروازی از سوی فدراسیون ایران جهت سهولت رفت و آمد تیم های خارجی از دوبی به کیش و از کیش به دوبی چارتر شده بود، اما در تاریخ 30 فروردین ماه کنفدراسیون آسیا در نامه ای به فدراسیون ایران از تعویق این میزبانی به دلیل سیل بی سابقه در امارات و لغو شدن پروازهای کشورهای مختلف از جمله قزاقستان به دوبی خبر داد.

در این نامه صراحتا ذکر شده که کنفدراسیون آسیا نیز از این اتفاق ناراحت بوده و میزبانی ایران را به زمان مساعدتری موکول کرده است.

بعد از این اتفاق و در حالی که فدراسیون ایران به دلیل آماده کردن شرایط جهت میزبانی متحمل هزینه های بسیاری شده بود، بار دیگر در مذاکرات شفاهی و مکاتبات رسمی، فدراسیون ایران اعلام کرد آماده برگزاری این رویداد در تاریخ جدید است.

متاسفانه کنفدراسیون آسیا در یک اقدام غیرحرفه ای امروز میزبان جدیدی را برای مسابقات معرفی کرده و از ازبکستان به عنوان میزبان مسابقات آسیایی نام برده است.

گفتنی است؛ فدراسیون بدنسازی ایران ضمن اعتراض به تصمیم کنفدراسیون آسیا، در اولین جلسه کمیته فنی مچ اندازی در خصوص چگونگی اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی ازبکستان تصمیم گیری خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • کشتی قهرمانی کشور؛ نفرات راه یافته به نیمه‌نهایی مشخص شدند