Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز از پروژه علمی تحقیقاتی چشمه نور قزوین بازدید کرد.

به گزارش قدس آنلاین، اسلامی در جریان بازدید از این پروژه گفت: قزوین یکی از کانون های مهم در علمی و اقتصادی کشور است و اجرای این پروژه به تاثیرگذاری بیشتر قزوین در این حوزه ها کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چشمه نور از بزرگترین پروژه های دانش محور علمی و تحقیقاتی منطقه به شمار می رود.

اسلامی گفت: این طرح پس از راه اندازی مرکز استقرار پژوهشگران و دانشمندان زیادی می شود و به توسعه علمی کشور در بخش های مختلف از جمله پزشکی و صنعتی بسیار کمک خواهد کرد.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین نیز در این بازدید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را همراهی می کرد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه از مرکز پرتو فرآیند نوین مجهز به شتاب دهنده الکترون در زمینه نگهداری و ماندگاری بالای محصولات کشاورزی و دبیرستان انرژی اتمی قزوین بازدید کرد.

طرح چشمه نور ایران (شتابگر ملی)، تشعشعات مختلف هسته ای که دارای کاربردهای علمی متعدد هستند برای انجام طرح های تحقیقاتی، علمی و اکتشافات توسط دانشمندان و متخصصان در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

این طرح ملی با هدف رسیدن به پرتوهای نوری بسیار درخشنده (میلیاردها برابر درخشنده تر از نور خورشید) که راه را برای انجام آزمایش های دقیق در رشته های مختلف هموار می سازد، ساخته می شود.
این طرح که یک آزمایشگاه بزرگ علمی محسوب می شود، در حوزه های مختلف علمی از جمله پزشکی، فیزیک، شیمی، الکترونیک، داروسازی و کشاورزی دارای کاربرد خواهد بود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پروژه چشمه نور رئیس سازمان انرژی اتمی چشمه نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) ۱۱ اردیبهشت ماه از سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در ا‌وایل هفته آینده خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها