Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:14:39 GMT

تراکم جمعیت دانش‌آموزان در پردیس و بومهن بالا است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۹۳۹۰

تراکم جمعیت دانش‌آموزان در پردیس و بومهن بالا است

به گزارش ایرنا، مصطفی حسنوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در بومهن ۳۲ مدرسه داریم که از این تعداد ۲۸ مدرسه به دلیل تراکم بالای دانش آموزان در ۲ شیفت فعالیت دارند.

وی ادامه داد: بنیاد برکت ساخت ۲ مدرسه در مناطق هوا فضا و شهرآباد بومهن را در درست ساخت دارد و تا ۱۰ روز آینده به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنوند اضافه کرد: اما ساخت این مدارس پاسخگوی تراکم بالای دانش آموزان بومهن نیست و ساخت دست کم ۱۰ مدرسه تراکم جمعیت دانش آموزان این شهر را کاهش می دهد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: خیران مدرسه ساز برای ساخت مدرسه به ما مراجعه می کنند اما زمین مناسب در اختیار نداریم و در این راستا از شهرداری برای تخصیص زمین مناسب برای ساخت مدرسه توسط خیران کمک می خواهیم.

حسنوند با اشاره به ضرورت بازسازی برخی از مدارس شهر بومهن، توضیح داد: مدارسی که شرکت عمران ساخته  است نیاز به باز سازی ندارد اما در این شهر برخی مدارس نیاز به بازسازی دارند و به دلیل کمبود فضای آموزشی نمی توانیم دانش آموزان را به محل دیگری انتقال بدهیم و مدارس را بازسازی کنیم.

وی با بیان اینکه رشد جمعیت دانش آموزان در شهرستان پردیس حدود ۱۲ درصد است، اظهار داشت: جمعیت دانش آموزان  شهرستان در ابتدا ۱۶ هزار نفر بود و در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار دانش آموز داریم و این تعداد پس از بارگزاری کامل جمعیت در واحدهای مسکن مهر چند برابر می شود.

در حوزه تامین زیرساخت آموزشی کمبود داریم

رئیس اداره آموزش و پرورش این شهرستان با تاکید به ضرورت تامین زیرساخت های آموزشی برای جمعیت آتی پردیس، اظهار داشت: با جمعیت فعلی مشکل کمبود امکانات آموزشی داریم و به طور قطع برای جمعیت آینده با این تعداد فضای آموزشی به مشکل بر می خوریم و افزایش تعداد فضاهای آموزشی در شهرهای این شهرستان ضروری است.

حسنوند گفت: در حال حاضر ۱۲۳ کد واحد آموزشی از ۸۴ مدرسه داریم و به زودی ۲ مدرسه در بومهن، یک مدرسه در فاز هشت، یک واحد آموزشی در فاز ۱۱ و یک مدرسه در فاز پنج به آموزش و پرورش تحویل می شود.

وی افزود: با استناد به قانون ماده ۲۸ در حدود ۲۷۰ نفر دانش آموخته تربیت معلم از طریق آزمون جذب شدند و وضعیت آموزشی را با خرید خدمات مربیان پیش دبستانی و یا افرادی که رشته آنها متناسب با نیازهای آموزش و پرورش بود ارتقا دادیم. 

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: بر اساس قانون در شهرهای جدید به ازای ساخت هر ۴۰۰ واحد مسکونی یک واحد آموزشی باید ساخته شود و در حال حاضر حدود ۳۳ هزار واحد در فازهای ۱۱ و هشت ساخته شده و از نظر فضای آموزشی کمبود داریم و مدارس اجتماع محور را هنوز به ما تحویل نداند.

حسنوند با تاکید بر ضرورت حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان در بازگشایی مدارس، اظهار داشت: در بازگشایی مدارس تابع دستور العمل های ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و همه مدارس در سطح شهرستان، تدریجی و به صورت شیفت بندی با رعایت فاصله اجتماعی بازگشایی شدند.

وی با اشاره به رتبه آموزشی شهرستان، توضیح داد: در حوزه آموزشی حائز رتبه پنجم در بین ۲۱ منطقه هستیم و در آزمون سراسری امسال ۱۸۹ دانش آموز شهرستان در دانشگاه های دولتی پذیرفته شدند و ۳۰ داوطلب پذیرفته شده در آزمون سراسری با رتبه زیر یک هزار داشتیم و در رشته ورزش تکواندو دانش آموزان ما رتبه جهانی کسب کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: در شهرستان پردیس هشت دبیرستان و هشت هنرستان دخترانه و پسرانه فعال هستند و کلاس‌های عملی آنها با شیفت بندی و رعایت دستور العمل های بهداشتی  به صورت حضوری برگزار می شود.

شهرستان پردیس با جمیعتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس مسکن مهر پردیس مدرسه آنلاین خیران مدرسه ساز محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس مسکن مهر پردیس مدرسه آنلاین شهرستان پردیس مسکن مهر پردیس مدرسه آنلاین خیران مدرسه ساز محدودیت های کرونا جمعیت دانش آموزان شهرستان پردیس آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت