Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان – سیدرضا صالحی‌امیری در نشست خبری کمیته ملی المپیک که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در شرایطی وارد توکیو شدیم که پس از بازی‌های آسیایی جاکارتا فعالیت‌های خود را برای المپیک آغاز کردیم. در آغاز فرآیند کسب سهمیه‌های المپیک بودیم که با کرونا مواجه شدیم و ۱۸ ماه سخت داشتیم. این شرایط برای قهرمانان، فدراسیون‌ها و هم برای کادر سرپرستی کار را بسیار سخت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المپیک را با بحران آغاز کردیم و با بحران به پایان رساندیم.

وی خاطرنشان کرد: شرایط سخت اقتصادی هم وجود داشت. برای رویداد‌های بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک جوانان ۲ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه کردیم. در مجموع طی سال ۹۹ و ۴ ماه اول سال ۱۴۰۰، ۱۱۲ میلیارد تومان برای کسب سهمیه و سایر هزینه‌های مربوط به المپیک هزینه کردبم. پاداش قهرمانان، خرید تجهیزات، کمک به فدراسیون‌ها، هزینه اعزام‌ها و … شامل این هزینه‌ها می‌شود.

رییس کمیته ملی المپیک با یادآوری عملکرد ایران در المپیک گفت: اتفاق بد دیگر از دست دادن شانس‌های مدال در توکیو بود. سهراب مرادی و بهمن عسگری نتوانستند در توکیو حاصر شوند. عباسعلی هم که شاتس مدال بود مصدوم شد. با این حال نتیجه قابل قبولی در توکیو کسب کردیم. این مشکلات باعث نشد ورزشکاران با اراده و عزم جدی وارد توکیو نشوند. باید از فدراسیون فوتبال تشکر کنم. کمیته ملی المپیک حمایت مالی و حقوقی را از تیم امید انجام خواهد تا انشالله در پاریس، المپیکی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: نقش صداوسیما و اصحاب رسانه در کسب موفقیت‌های اخیر پررنگ بود. رسانه رکن موفقیت ورزش ایران است. یکی از مهمترین برنامه‌های ما حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان است و ۳ و نیم میلیارد تومان برای کمک به آن‌ها در نظر گرفتیم.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: جمع‌بندی ما این بود که پیمان فخری شاخصه‌های لازم برای سرپرستی کاروان ایران در هانگژو را دارد. ارزیابی ما این است که کاروان ایران در بازی‌های آسیا خواهد درخشید و تمام برنامه‌ریزی ما صعود یک پله‌ای نسبت به جاکارتا است.  

وی تاکید کرد: کشتی اولویت اول ورزش قهرمانی است. در کمیته ملی المپیک بودجه کشتی را دوبرابر کردیم. در ادامه این بودجه را از ۴ میلیارد به ۶ میلیارد افزایش دادیم. در مجموع در نیم سال اول ۱۴۰۰، ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش دادیم. دبیر هم حتما درباره کمک‌های کمیته ملی المپیک آن را تایید خواهد کرد.  بودجه کمیته ۱۶۶ میلیارد تومان است و بابد ۵۰ فدراسیون را پوشش بدهیم. رییس وقت برنامه و بودجه را به فدراسیون کشتی بردیم و در جلسه ۳ جانبه شرکت کزدیم. پیشنهاد ۳۰ میلیاردی ما را قبول کرد. در توان مالی ما کمک بیشتر از این به کشتی امکان پذیر نیست.

صالحی امیری در مورد روند تایید اساسنامه گفت: در فرایند تصویب و ابلاغ اساسنامه نبودم و به همین خاطر قضاوتی نداشتم. فقط مجامع فدراسیون‌ها می‌توانند در خصوص مدیریت فدراسیون‌ها تصمیم بگیرد و طبق منشور المپیک هیچ نهادی نمی‌تواند در این خصوص ورود کند. بیشتر بخوانید: درخواست عزیزی برای حضور تنیس ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو

ادامه دارد …

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک سید رضا صالحی امیری کمیته ملی المپیک بازی های آسیایی فدراسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که تا کمتر از سه ماه دیگر باید کاروان ورزش ایران در المپیک 2024 پاریس شرکت کند و سپس بازی های داخل سالن آسیا و همچنین المپیک زمستانی را در سال جاری در پیش دارد، بودجه مدنظر این کمیته از سوی مجلس رد شده و کاهش یافته است.

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد کاهش بودجه کمیته ملی المپیک عنوان کرد: "در مورد بودجه  رایزنی خوبی با سازمان برنامه ریزی بودجه داشتیم اما در  لایحه  بودجه که به مجلس رفت، ردیف اصلی بودجه ما که مربوط به رویدادهای بین المللی بود، حذف شد و  سازمان برنامه‌ریزی و بودجه تلاش کرد و قسمتی از آن عدد برگشت تا برای سه رویداد  مشکلی نداشته باشیم اما اگر آن عدد تغییر نمی کرد بودجه خوبی داشتیم. شاید الان بودجه رشد زیادی نداشته باشد اما باز هم در مجلس در حال بررسی است و اصلاحات اولیه صورت گرفته و منتظر رقم نهایی هستیم."

او در بخش بعدی این اتفاق را یک شوک بزرگ در سال المپیک می داند: "انتظار نبود در سال المپیک چنین اتفاقی برای بودجه کمیته ملی المپیک رخ دهد. شوک بزرگی در سال ۱۴۰۳ به کمیته ملی المپیک وارد شد. دلیل اینکه جلسه قبلی هیات اجرایی هم کنسل شد این بود که اعضای هیئت اجرایی، رئیس و من به عنوان دبیرکل با کمک سازمان برنامه‌ریزی و بودجه در تلاش بودیم تا بخشی زیادی از اشکالاتی که در لایحه بودجه کمیته ملی المپیک بود را اصلاح کنیم. عدد ۳۸۰ میلیارد تومانی را سازمان برنامه‌ریزی و بودجه برای ما اصلاح کرد. قرار شد کمیسیون تلفیق و کمیسیون فرهنگی مجلس هم کمکی به ما داشته باشند و اگر این دو اتفاق رخ دهد عدد ۵۰۰ میلیارد تومانی که از ما کم کرده بودند حدودا برمی‌گردد. امیدوارم با این اصلاح و کمک مازادی که در مجلس می‌شود، این گره‌ها باز شود. امیدواریم این مشکل حل شود. سال گذشته تنها یک رویداد رسمی داشتیم اما امسال سه رویداد در پیش رو داریم. "

دیگر خبرها

  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات