Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:01:19 GMT

تهیه سندهای مرتبط با مدیریت بحران ظرف سه ماه آینده

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۹۹۱۴

تهیه سندهای مرتبط با مدیریت بحران ظرف سه ماه آینده

وزیر کشور از تهیه سندهای مرتبط با موضوع مدیریت بحران ظرف سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در پایان جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز مروری بر دستورالعمل‌هایی که بر اعمال مدیریت هوشمند بیماری کرونا اعمال خواهد شد داشتیم تا اطمینان حاصل شود که این دستورالعمل‌ها صحیح، دقیق و بدون مشکل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مورد تلاش‌هایی که در خصوص طرح واکسیناسیون ملی نیز صورت می‌گیرد مقرر شد نسبت به این موضوع در فضای مجازی و رسانه‌ها به گونه‌ای عمل شود که ضرورت‌های واکسیناسیون ملی تبیین شود تا واکسیناسیون ملی سرعت بیشتری پیدا کند.

وزیر کشور ادامه داد: در اجرای طرح هوشمند کنترل بیماری کرونا کسانی که دو دُز واکسن را نزده باشند باید تست PCR بدهند که این موضوع هزینه در بر دارد. لذا تلاش بیشتری انجام خواهد شد تا سرعت واکسیناسیون بیشتر شود.

وزیر کشور در خصوص برگزاری جلسه ستاد ملی بحران که صبح امروز سه شنبه انجام شده است نیز گفت: بر اساس قانون باید چند سند در این حوزه تهیه می‌شد شامل سند کاهش خطر در شرایط بروز سوانح و بازتوانی بعد از سانحه که همه این سندها در قانون پیش بینی شده، لذا باید پس از تهیه در شورای عالی بحران به تایید برسند. بر همین اساس در جلسه امروز با دستگاه‌های ذیربط مروری در این حوزه داشتیم و امیدواریم تا سه ماه آینده این سندها را قطعی کنیم.

وی ادامه داد: در این جلسه در مورد زلزله هرمزگان نیز بحث و بررسی شد. به حمدالله به رغم شدت زمین لرزه خسارت انسانی غیر از یک مورد نداشتیم و خسارت‌های دیگر نیز در حد ترک خوردگی دیوارها در برخی مناطق و بیشتر در روستاها بوده که پیش بینی‌های لازم برای حل مشکل مردم انجام شده است.

وحیدی تاکید کرد: موضوع زمین لرزه در سطوح دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفت تا برخی اقدامات در حوزه زمین لرزه انجام شود و دستگاه‌ها نیز وظایف خود را اجرایی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به این استان اظهار کرد:

وزه پیشگیری از حوادث غیرمترقبه یکی از موضوعاتی است که در سفر در استان ایلام موردتوجه قرار دارد.

وی بیان کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و فرونشست زمین و آتش‌سوزی باتوجه‌به جغرافیای کوهستانی و سبز استان ایلام جلوگیری شود در این سفر در دستور کار قرار دارد.

نامی تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان از جمله گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

وی عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه برخی از قسمت‌های این مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام فروریخته است که با کمک‌های جدید تلاش خواهد شد که بازسازی این گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام انجام شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: بازدید از شهر سرابله و سایر مناطق استان که نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات در سوانح و حوادث غیرمترقبه دارند از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام است.

کد خبر 6088378

دیگر خبرها

  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • پس از باران/ جاده -یزد مهریز+فیلم
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • رهبر انقلاب در جلسه مرتبط با عملیات «وعده صادق» چه شعری خواندند؟+ عکس