Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@16:20:03 GMT

شام صعود؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۰۰۶۹

شام صعود؟

تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین مسابقه از دور برگشت مقدماتی جام جهانی امشب و از ساعت ۱۹:۳۰ با قضاوت داوران چینی در امان به مصاف سوریه می‌رود.

شاگردان دراگان اسکوچیچ در حالی پای به این مسابقه می‌گذارند که با ۱۳  امتیاز صدرنشین گروه A مسابقات هستند و حریفشان با ۲ امتیاز در قعر جدول جا خوش کرده و امیدی برای صعود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبرد امان می‌تواند به نوعی جواز ایران را برای حضور در قطر صادر کند؛ چرا که ملی‌پوشان کشورمان اگر بتوانند ۳ امتیاز این بازی را از آن خود کنند ۹۰ درصد صعودشان را به جام جهانی قطعی کرده‌اند و از این حیث به نوعی می‌توانند رکورد بزنند. بازی رفت را ایران با تک گل علیرضا جهانبخش در ورزشگاه آزادی به سود خودش به اتمام رساند. دو تیم ایران و سوریه تاکنون ۲۹ بازی مقابل یکدیگر برگزار کرده‌اند که سهم ایران در این مسابقات ۱۷ پیروزی است. ۱۱ مسابقه دو تیم به تساوی انجامیده و سوریه تنها یک بار آن هم در سال ۱۳۵۲ موفق به شکست تیم ملی فوتبال کشورمان شده است.

غایبان بزرگ این دیدار

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی کشورمان در بازی با لبنان با کارت قرمز داور مواجه شد تا این بازی را از روی سکوها نظاره‌گر باشد. علیرضا جهانبخش نیز به دلیل دو اخطاره بودن دیگر غایب است.

هر چند گفته می‌شود مهدی طارمی بار دیگر به تیم ملی دعوت شده اما به نظر می‌رسد طارمی در این بازی هم غایب است. در سوی مقابل آن‌طور که مشخص است هفت بازیکن اصلی سوریه به دیدار امشب نخواهند رسید که مهم‌ترین آن‌ها عمرخربین است.

 آزمون در یکقدمی رکورد دایی

علی دایی با زدن چهار گل بهترین گلزن تیم ملی در جدال‌های ایران و سوریه است. حمید علیدوستی،علی کریمی، آرش برهانی، جواد نکونام، محمد نصرتی، علیرضا واحدی نیکبخت و سردار آزمون با سه گل مهدی طارمی، غلامرضا رضایی و علیرضا جهانبخش با دو گل بهترین گلزنان تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل سوریه هستند.

طارمی در دیدار امشب حضور نخواهد داشت. سردار در این بازی اگر موفق به گلزنی شود به رکورد دایی خواهد رسید.

پاداش ۳۲۴ میلیاردی در انتظار تیم ملی

تیم ملی فوتبال ایران در آستانه صعود به جام جهانی است و برتری در دیدار امشب برابر سوریه تقریباً خیال شاگردان اسکوچیچ را برای حضور در جام جهانی راحت می‌کند. فدراسیون فوتبال نیز می‌تواند این بار درآمد قابل توجهی از این صعود داشته باشد. بر این اساس با توجه به افزایش ۲۲ درصدی پاداش تیم‌ها از سوی فیفا، ۱۲ میلیون دلار معادل تقریبا ۳۲۴ میلیارد تومان در اختیار فدراسیون فوتبال ایران قرار می‌گیرد. همچنین در صورتی که تیم ملی ایران موفق شود برای اولین‌بار از مرحله گروهی صعود کند، ۲ میلیون دلار دیگر نیز بدست خواهد آورد.

برنامه بازی‌ها

سوریه - ایران  ۱۹:۳۰

لبنان - امارات ۱۵:۳۰

عراق - کره جنوبی ۱۸:۳۰

جدول گروه A

۱- ایران ۱۳ امتیاز

۲- کره جنوبی ۱۱ امتیاز

۳- لبنان ۵ امتیاز

۴- عراق ۴ امتیاز

۵- امارات ۳ امتیاز

۶- سوریه ۲ امتیاز

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایران سوریه جام جهانی تیم ملی فوتبال جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند

به گزارش همشهری آنلاین، نسرین شاهی، ساره جوانمردی و فائزه احمدی بانوان ملی پوش تیراندازی کشورمان در ماده تپانچه بادی بانوان P۲، کلاس SH۱، در مرحله مقدماتی با قرار گرفتن در جمع ۸ نفر نهایی راهی مرحله فینال شدند.

در مرحله فینالی که با حضور ستارگان تیراندازی برگزار شد، نسرین شاهی با ۲۳۹.۷ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و مدال طلا و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. ساره جوانمردی در امتیاز شوت آف با کسب ۲۱۴.۸ امتیاز در رده سوم ایستاد و موفق به کسب مدال برنز شد. فائزه احمدی دیگر نماینده کشورمان با ۱۴۸ امتیاز در رده ششم قرار گرفت.

پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت و تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسیدند. همچنین محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی آقایان موفق به کسب مدال نقره شد.

این مسابقات با حضور ۱۲۵ ورزشکار (۷۱ مرد و ۵۴ زن) از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود.

کد خبر 847452 منبع: مهر برچسب‌ها ویژه ورزشی ورزش معلولان

دیگر خبرها

  • زارعی: سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است
  • نیازمندی های نکونام برای جاودانه شدن در فوتبال ایران؛ برد، برد و برد!
  • نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران
  • ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی
  • جام جهانی پاراتیراندازی| ۳ طلا، نقره و برنز برای ایران
  • پانزدهمین صعود ایران به فینال فوتسال آسیا با حذف ازبک‌های سمج / تایلند میزبان آخرین مانع تا فتح جام سیزدهم
  • صعود نفس‌گیر یوزهای ایرانی به فینال
  • صعود نفس‌گیر یوزان به فینال
  • صعود نفسگیر ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا با پنالتی