Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@08:41:56 GMT

برگزاری اعتراضات درکوبا بی‌نتیجه ماند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۰۱۱۰

برگزاری اعتراضات درکوبا بی‌نتیجه ماند

درخواست برای برگزاری اعتراضات برنامه‌ریزی شده در کوبا در حالی بی‌نتیجه ماند که حامیان دولت منازل چند تن از معترضان را محاصره کرده و اجازه خروج آنها را ندادند.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اعتراضات که قرار بود روز دوشنبه و به درخواست مخالفان دولت کوبا در هاوانا و چند شهر دیگر برگزار شود با هشدار دستگیری از سوی پلیس به برگزارکنندگان، متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتقدان دولت هاوانا امید داشتند که بار دیگر همان اعتراضاتی را که چهار ماه پیش برگزار کرده بودند، ترتیب دهند؛ وقتی که این کشور جزیره‌ای شاهد بزرگترین اعتراضات از زمان انقلاب کوبا بود.

سازمان دهندگان این راهپیمایی به دنبال برگزاری اعتراضات در همان روزی بودند که کوبا پس از ۲۰ ماه به دلیل محدودیت‌های کرونایی کشور را به روی گردشگران خارجی باز کرد اما برخی از محدودیت‌های کرونایی همچنان پابرجاست.

در راهپیمایی که قرار بود در هاوانا، پایتخت برگزار شود کسی حضور نیافت و خیابان‌های شهر آرام بودند. در این میان، کوبایی‌های ساکن ایالت متحده در میامی به راهپیمایی در حمایت از اعتراضاتی که هرگز در کوبا برگزار نشد، دست زدند.

دولت هاوانا اجازه برگزاری راهپیمایی در پایتخت و دیگر شهرها را صادر نکرد.

یکی از سازمان‌دهندگان گفت: برگزاری راهپیمایی و تجمعات یک حق مدنی است. تحت چنین شرایط و ابزاری که داریم همه چنین حقی را دارند. بسیاری از مردم متحمل پیامدهای اعلام نظر عمومی خود در اعتراضات و راهپیمایی‌ها می‌شوند. مقام‌های دولت اینترنت را قطع کرده، پلیس یونیفورم پوش یا لباس شخصی در منازل اپوزیسیون مستقر شده و برخی از حامیان دولت شعارهای انقلابی سر می‌دهند.

این اعتراضات به درخواست "یونیور گارسیا"، نمایشنامه نویس کوبایی و گروهش قرار بود برگزار شود و گارسیا روز یکشنبه می‌خواست دست به راهپیمایی اعتراضی تک نفره‌ای بزند اما مانع از خروج وی از آپارتمان محل سکونتش شدند و حامیان دولت، ساختمان را با پرچم‌های کوبا پوشاندند تا او نتواند منظره خیابان را ببیند.

این راهپیمایی با هدف درخواست از مقام‌های دولت هاوانا برای آزادی تمامی زندانیان به ویژه آنهایی بود که در اعتراضات ژوئیه دستگیر شدند و همچنین درخواست برای گسترش حقوق بشر و گفتگوی ملی.

اگرچه اعتراضات خیابانی در کوبا برگزار نشد،‌ اما بسیاری از جوانان این کشور بستر رسانه‌های اجتماعی را برای برگزاری اعتراضات آنلاین خود برگزیدند و تصاویری از خودشان را در لباس سفید به نشانه اعتراض به دولت و سیاست آن منتشر کردند.

راهپیمایی اعتراضی روز دوشنبه برگزار نشد اما حامیان دولت خیابان‌ها و پارک‌ها را که قرار بود معترضان در آن تجمع کنند، پر کردند.

در این میان، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده دستگیری مخالفان در کوبا را محکوم کرد و گفت: دولت کوبا جلوی برگزاری راهپیمایی برنامه ریزی شده روز دوشنبه را گرفت و مخالفان را دستگیر کرد و به صورت پیش بینی شده‌ای، یکسری حکم‌های شدید حبس، دستگیری‌های گسترده، تاکتیک‌های تهدید و ارعاب و تلاش برای ساکت کردن صداهای مخالف از سوی مردم کوبا را وضع کرده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برگزاری اعتراضات حامیان دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه جلسه کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان با موضوع حذف رشته‌های کم تقاضا در بنگاه‌های اقتصادی و معرفی رشته‌هایی که در بازار کار تقاضا دارند به ریاست استاندار کرمان و با حضور روسای دانشگاه‌ها و دیگر اعضای کارگروه در محل سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد. 

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با تبریک ۱۲ اردیبهشت، قدرشناسی، احترام و حفظ حرمت جایگاه معلم را مورد تاکید قرار داد و در خصوص مجوز پذیرش دانشجو به صورت مجازی در دانشگاه شهید باهنر با همکاری مراکز آموزشی پیام‌نور گفت: لازم است یک قاعده کلی برای درخواست مجوز با مصوبه کارگروه تهیه شود که بعضی از دانشگاه‌های استان در رشته‌های خاص بنا به اقتضای جغرافیایی منطقه با پیام‌نور توافق کنند. 

وی در ادامه گفت: شهرستان بردسیر با راه‌اندازی مجدد فولاد مشیز نیازمند نیروی انسانی متخصص خواهد بود؛ بنابراین رشته‌های مورد نیاز معادن صنعتی باید در این منطقه تعریف شود و سرمایه‌گذاری آموزشی در این منطقه در آینده نه چندان دور موثر خواهد بود. 

استاندار کرمان بیان کرد: نیاز‌های منطقه شناسایی شود و نیاز‌ها با الزامات و تعداد نیروی کار مشخص مستند شود و به نوعی این کار تقویت آموزش برای اشتغال خواهد بود. 

در این نشست در خصوص پیوست اشتغال و مستندات مربوط به ابقای رشته‌های کارشناسی کم تقاضا در استان، درخواست مجوز پذیرش دانشجو در پردیس‌های دایر در دانشگاه باهنر کرمان، درخواست مجوز پذیرش دانشجو به صورت مجازی در دانشگاه شهید باهنر با همکاری مراکز آموزشی پیام‌نور در شهرستان‌های راور و بردسیر و درخواست‌های گشایش رشته‌های جدید میان رشته‌ای در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان بحث و گفتگو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • صعود مدعیان به نیمه‌نهایی رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی
  • ستون سرکوب
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • درخواست باشگاه سپاهان برای دیدار با پرسپولیس
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل